עליזה בלוך לסרוגים: "יש מקום לציונות הדתית בבית שמש"

עליזה בלוך לסרוגים: "יש מקום לציונות הדתית בבית שמש"

הקרב על בית שמש: עליזה בלוך, לשעבר מועמדת מפלגת "הבית היהודי", מסבירה בראיון לסרוגים כי החליטה להתמודד מול ראש העיר אבוטבול אחרי "10 שנים של הזנחה וחוסר ניהול תחתיו", אבל לא מתחייבת להיות נציגה של המגזר הדתי לאומי: "אני נציגה של כל התושבים"

עליזה בלוך לסרוגים: "יש מקום לציונות הדתית בבית שמש"
  בלוך (קרדיט: מתוך חשבון הפייסבוק)

הקרב על העיר בית שמש: ד"ר עליזה בלוך, לשעבר מועמדת מפלגת "הבית היהודי", מסבירה בראיון לסרוגים כי החליטה להתמודד מול ראש העיר הנוכחי משה אבוטבול אחרי עשר שנים של הזנחה וחוסר ניהול תחתיו. לא מתחייבת להיות נציגה של המגזר הדתי לאומי: "לא רוצה שיהיה תושב אחד שירגיש שאני לא שלו". מתכוונת להילחם בקבוצות הקיצוניות החרדיות ומקווה להפוך את העיר למודל "שכולם יוכלו להרגיש בה בבית".

שאלה ראשונה צריך להבהיר לקוראים: את רצה מטעם הבית היהודי? הם תומכים בך?

"אני רצה מטעם הציבור בבית שמש. יש ממנו מצביעים פוטנציאלים מהבית היהודי, ליכוד, עוצמה לישראל, ישראל ביתנו, ש"ס, העבודה ואגודת ישראל- כולם תומכים שלי". יחד עם זה, היא קיבלה עד כה תמיכה מסיעת כולנו ומפלגת העבודה "ובקרוב הולכות להיות תומכות נוספות", היא מודיעה.

בבית שמש חיים 120 אלף איש, מחציתם חרדים

בבית שמש חיים כיום כ- 120 אלף איש, חצים חרדים, ועוד רבע דתיים לאומיים ורבע חילונים. בלוך מדגישה את הנקודות שחייבות לדעתה תיקון בעיר: "זו עיר שלא מנוהלת. אין ציבור בעיר שמרגיש שהעיר נותנת לו, שאכפת ממנו, שיש איזו חשיבת אסטרטגיה טובה וזה חוצה מגזרים, קהלים ועדות. כל אדם מרגיש שבית שמש לא בפוטנציאל הגדול שיכולה להיות".

"המגזר החרדי סובל ממחסור של 500 כיתות לשנה הבאה, העיר בית שמש שיש בה אוכלוסיה חרדית כל כך גדולה קיבלה פחות הקצאות מבית"ר ואלעד בגלל בעיה ניהולית. אפילו המגזר החרדי שיש לו ראש עיר חרדי הוא מקופח", ומדגישה "לתושבי בית שמש מגיע הרבה יותר ממה שהם מקבלים כיום".

לא נציגה של המגזר הדתי לאומי

בלוך מודה כי הציבור הדתי לאומי לא מיוצג היום באופן מסודר, אך לא מוכנה לומר כי היא הנציגה של המגזר בעיר. "אני הנציגה של כל התושבים בעיר בית שמש. אני לא הייתי רוצה שיהיה תושב אחד שירגיש שאני לא הנציגה שלו, אלא של מישהו אחר".

אך מסיפה כי הבעיות של הציבור בין היתר הן, "שכל תנועות הנוער שלו מקופחות באופן תמיד. השירותי תרבות שהוא זקוק להם לא בכלל חלק מהסיי הציבורי כאן, והיכולת שלנו להגיד שהם חלק מהעיר זה העניין".

את רומזת לאבוטבול כמובן

"הוא מנהל את העיר היום והוא זה שצריך להחליט", היא אומרת אך מוסיפה גם כמה מילים טובות: "היחסים בנינו מצוינים, יש לי המון הערכה אליו הוא איש מאד נחמד, אבל אנחנו חייבים שינוי גם לדור שלנו וגם לדור הבא, כי לא נוכל אחר כך להסתכל להם בעיניים ולהגיד, ראינו מה הולך ולא עשינו כלום".

משה אבוטבול. 10 שנים ראש עיר  (צילום: Yaakov Lederman/FLASH90)

10 שנים של אבוטבול עם הזנחה וחוסר ניהול

"יש בבית שמש אתגרים כבר שישים שנה, אבל העשר השנים האחרונות מאופיינות בהזנחה וחוסר ניהול ובמיוחד שבעשור האחרון היא גדלה כל כך מבחינה מספרית, ולכן חויבה במנהל מצוין שיוביל את המלך של הגיוון. זו עיר שמה שמיוחד ויפה בה זה שיש לה מגוון גדול אנשים, אין עוד הרבה ערים כאלו בארץ. אני רוצה ליצור אותה כעיר מודל שכל חרדי יכול להרגיש בה בבית וכל חילוני יכול להרגיש בה בבית".

 להציב גבולות לקיצוניים

סערות הצניעות והשלטים, זה בר תיקון בעיר?

"מרבית החרדים שגרים בבית שמש רוצים עיר שקטה ורגועה, ולא מעניין אותם המאבקים. מה שקורה, זה שהקצוות מנהלות את השיח והם מושכים לכיוונים מאד מאד קיצוניים. במקרים האלא, אני לוקחת על עצמי כמי שהולכת לנהל את העיר הזו להציב גבולות לקצוות. לא יכול להיות שיש מקומות שילדות לא יכולות להסתובב בטוח, את זה צריך לעצור. אבל עדיין זה לא מאפיין את מרבית הציבור החרדי".

למה לקחת את  יועץ תקשורת חרדי?

"אבי עמר הוא אחד מהפעילים שלנו, יש לנו מטה חרדי גדול של הרבה מאד אנשים מהמגזר החרדי חלקם יוצאי ש"ס, חלק ליטאים או חסידים, הם פעילים במטה כמו שיש יוצאי חבר העמים כמו גם דתיים וחילונים וזה נורא כיף. את מוזמנת לבוא לראות את המגוון האנושי".

גם לשם נגיע. יש עוד מקום בכלל לציונות דתית בעיר הזו?

"בוודאי, מה זאת אומרת? הציונות הדתית הייתה צריכה להיות והיא תהיה אנשים שמובילים ויודעים לדבר ביותר משפה אחת, שיכולים להיות גשר בין סוגים שונים של אנשים. זה מגזר משמעותי וצריך לאפשר לו את המקום הזה להיות בו בעיר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
העיר הזאת
דודו | 08-08-2018 7:04
מי שארס את העיר הזאת רק אבוטבול שדואג למגזר החרדי פחד להסתובב ברחובות רמת בית שמש מאז שהגיעו החרדים הקצינים אין בעיר הזאת אפילו בריכה ותרבות רוב הצעירים נוטשים את העיר שאפכה לעיר ללו עתיד הנטל נופל על המיעוט החילוני במסים
2
היא נציגה של עצמה בלבד
יהודי | 08-08-2018 7:34
היא אכן לא מייצגת אף מפלגה, אלא את עצמה בלבד.
לא נכון, היא נציגה של הציבור. של העתיד הטוב
תושב | 09-08-2018 22:34
יש הרבה שתומכים בה ורוצים לחיות בעיר אחרת
3
בית שמש
חיים | 08-08-2018 8:15
עלי והצליחי עליזה בלוך את המהפכה שעשית בברנקו וויס תעשי למען בית שמש
4
אשה מדהימה. היא תצליח!
רות | 08-08-2018 8:33
.
5
דרוש שינוי הכרחי
יעקב שיין | 08-08-2018 8:42
מה הסיכויים לשינוי בעיר כל כך שסויה ומפולגת ומושחתת?
6
בית שמש
תושבת בית שמש | 08-08-2018 9:53
הבית היהודי חייב להיות במועצה!
7
תושב ח.. ר.. ד!
ברוך שמש | 08-08-2018 16:29
זה הזמן! אין מקצה שיפורים!! הבחירה היא בין אור לחושך!!! בין להיות או לא להיות!!!!!
8
הבעיה של העיר בית שמש
תושבת העיר | 09-08-2018 12:55
היא לא החרדים. אלא היאוש. אנשים מיואשים מהתנהלות העירייה ושכחו שאפשר גם אחרת! צריך שאנשים יקומו מהספות ויצאו להצביע!! אני ממליצה לכל תושב ללכת לחוג בית עם עליזה ולשמוע אותה בעצמו. היא אשה מעוררת השראה, נותנת תקווה, בולדוזרית שיודעת לנהל והיא זו שתוביל את העיר שלנו למקום הרבה יותר טוב!! אוהבים אותך עליזה ותומכים בך ותומכים בך ב100%!!!
9
עליזה תביא טוב ואירגון מחדש לעיר עם פוטנציאל
אבי יצחק | 27-09-2018 12:08
עליזה חזקה. היא תדע לנהל את העיר ולקבל החלטות, גם במקומות שהקודמים לה פחדו להחליט... או לא ידעו להחליט באומץ. כדאי לשמוע אותה...
10
הבעיה של בית שמש
תושב | 24-10-2018 17:33
זה שחצי מעובדי העיריה בני דודים ואי אפשר להעיף את מי שלא עובד, או מפריע כמו בכל המדינה שלטון הפקידים/ העצלנים