פרס לתלמידים או להורים?
משרד החינוך הוציא הבוקר (שלישי) הנחיה לבטל את שיעורי הבית במתכונתם הנוכחית בבתי הספר היסודיים, כך פורסם הבוקר בעיתון 'ידיעות אחרונות'.
על פי הדיווח, ההחלטה אם לתת שיעורי בית או לא תינתן לבתי הספר, ומורים שיתעקשו לתת שיעורי בית יקבלו הנחיה לצמצם אותם משמעותית – עשר דקות של קריאה או משחק בכיתות הנמוכות וחצי שעה ביום בכיתות הגבוהות. בנוסף לכך, מורים לא יוכלו להעניש תלמידים שלא מכינים שיעורי בית.
בנוסף, על פי ההמלצות החדשות, אין לתת שיעורי בית כהשלמת חומר אותו לא הספיקו ללמוד בכיתה ומורה שיחליט בכל זאת לתת שיעורי בית יצטרך לתת עליהם משוב ולהתאימם לגיל הילד, כדי למנוע מצבים שההורים צריכים לשבת עם הילד ולעזור לו כי הוא לא מסתדר לבד ולא מבין את החומר.
אז מה האלטרנטיבה? במקום שיעורי הבית, ההמלצה היא לעודד את התלמידים לקרוא ספרים במשך לפחות עשר דקות מדי יום או לבצע פעילות חווייתית כגון משחק חווייתי בחשבון, צילום מודרך בסביבת הבית, משחקי מילים או ניסויים מדעיים עם ההורים.
ד"ר אייל דורון, חוקר חשיבה יצירתית, אמר ל'ידיעות אחרונות': "בחודשים האחרונים אנחנו עובדים יחד עם מורים, הורים ומנהלים לגבש קואליציה שתבטל את שיעורי הבית. חשוב להזכיר שהמהלך הזה מבוסס על תובנות מהחוקרים המובילים ביותר בתחום שלשיעורי בית בבית הספר היסודי אין שום השפעה חיובית על הישגים בלימודים אבל יש להם הרבה מאד השפעות שליליות, כמו שחיקה, שעמום, ויכוחים בבית, הגדלת פערים בחברה והכי חשוב העובדה שהילדים לומדים לא לאהוב ללמוד. שיעורי הבית הם טכניים, קרים, נטולי הקשר ולא רלוונטיים לעולם".
עוד הוסיף דורון כי "ההודעה היום של משרד החינוך מגיבה באיחור אבל טוב שכך על ההתפתחויות במדינות בעולם, שעברו כבר מזמן לדרך אחרת של תרגול יצירתי ומחובר למציאות. אנחנו מזה חודשים עובדים עם מורים למתמטיקה, לעברית ולאנגלית, ומוצאים איתם ביחד דרכים אחרות ומקוריות של תרגול. צריך להניח במהירות את חוברות העבודה של שיעורי הבית בצד ולהתקדם אל העולם החדש והמשתנה".
"אני בדיאלוג עם מנהלות ומנהלים שביטלו על דעת עצמם את שיעורי הבית בבתי הספר בשנים האחרונות, והתוצאה – הציונים רק עלו, אבל יחד עם זה גם שמחת החיים, הסיפוק והעניין של התלמידים והמורים. מהפכת שיעורי הבית לא באה נגד המורים, אלא בשיתוף עם המורים, וכך היא צריכה להיעשות ובהקדם. מרגש אותי אישית שמפעל ההתנדבות שלי ושל אנשים רבים איתי בחודשים האחרונים נותן את אותותיו ועוזר להזיז את הגלגלים במערכת החינוך הרבה יותר מהר מבדרך כלל".
מה דעתך בנושא?
10 תגובות
0 דיונים
מוק
לעזור להורים בדרכים אחרות איך לעודד ילד לחשוב לא טכני.
21:21 04.08.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יפה יוסף
אבל במקצועות אנגלית וחשבון חייבים לשנן כי זה נדבך על נבדך .לא כמו שיעור אזרחות או הלכות.למשל להלכות צריך רצון של הילד לקיים והוא ילמד גם לבד.
13:26 01.08.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
.
.
09:49 01.08.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
עדי
זה גם לחטיבה
21:27 31.07.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלמוג
האם זה מתייחס גם לבתי ספר תיכוניים
15:57 31.07.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
לינדה מרקוביץ
סוף סוף אני אשב ואקרא ספרים של חשבון הנדסה שפה ועוד מקצועות! במקום לחשוב על כל שאלה חצי שעה! תקועה על כל שאלה חצי שעה.יותר טוב שאני אקרא ספרים בחשבון...
סוף סוף אני אשב ואקרא ספרים של חשבון הנדסה שפה ועוד מקצועות! במקום לחשוב על כל שאלה חצי שעה! תקועה על כל שאלה חצי שעה.יותר טוב שאני אקרא ספרים בחשבון וכו' במקום לשבת על שיעורים.
המשך 15:02 31.07.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
א
לכן הסקרים הם בהתאם (וטוב שכך).
13:43 31.07.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ישראל
במקום חוברות עים שאלות מעמיסות ; החוברות יכילו סיפורים בנושאים שונים ; הדמויות בסיפורים בדרך כלל על תלמידים עים השמות שלהם ; כאשר מפעם לפעם נשאלות שאלות וחלק מהתשובות...
במקום חוברות עים שאלות מעמיסות ; החוברות יכילו סיפורים בנושאים שונים ; הדמויות בסיפורים בדרך כלל על תלמידים עים השמות שלהם ; כאשר מפעם לפעם נשאלות שאלות וחלק מהתשובות יכולות להיות בסוף החוברת ; אפשר לערוך תחרות בין התלמידים ; וכל שבוע או חודש , או מחצית שנה ; מי שזוכה במספר הנקודות הגבוה ביותר , יזכה לתעודת הערכה ; או זה יבוא לידי ביטוי , בתעודת השליש או בסיום שנת הלימודים .
המשך 12:08 31.07.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
תמר
איך בדיוק לעודד אותם? כיום אנחנו עובדים על השיעורים (שהם שונאים) וקריאה סו פעילות מרגיעה לפני השינה.
11:46 31.07.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חיים בסרט רע
שלא יצפו שהתלמידים יגיעו להישגים ולתוצאות גבוהות! דיי כבר להכיל ולרכך!! אנחנו גדלנו עם שייורי בית ושום דבר לא קרה לנו!
11:28 31.07.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר