ברושי מחזיר אש: תובע דיבה את היו"ר אבי גבאי - סרוגים

ברושי מחזיר אש: תובע דיבה את היו"ר אבי גבאי

חבר הכנסת מהמחנה הציוני נגדו עלו שתי עדויות על הטרדה מינית, לא מתכוון להתפטר. בכתב ששיגר ברושי ליו"ר מפלגתו אבי גבאי איים: "היה ולא תתנצל עד לשעה 21:00 היום, ייאלץ מרשי לנקוט נגדך הליכים משפטיים"

author-image
ברושי מחזיר אש: תובע דיבה את היו"ר אבי גבאי
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ברושי מתבצר: הלחצים נגד חה"כ איתן ברושי מתגברים, אולם חבר הכנסת מהמחנה הציוני נגדו עלו שתי עדויות על הטרדה מינית, לא מתכוון להתפטר, חרף הודעת יו"ר המפלגה אבי גבאי להשעותו לאלתר.

במכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים בגין הוצאת דיבה, ששיגר ברושי באמצעות עורך דינו ליו"ר מפלגתו, דרש מגבאי לחזור בו מהשעייתו. "הינך נדרש לפרסם מיידית הודעה, גם באמצעות יישומון "טוויטר", שבה תחזור בך מהודעת ההשעיה לאלתר ותתנצל בפני מרשי על פעולה חפוזה ונמהרת, שנעשתה בחוסר סמכות".

בהמשך הובהר כי "היה ולא תעשה כן עד לשעה 21:00 היום, ייאלץ מרשי לנקוט נגדך הליכים משפטיים במוסדות המפלגה, וזאת מעבר לנזקים שכבר גרמת לו במעשיך ובמילותיך".  לאחר שאתמול שיגר גבאי הודעה לפיה, "אין לעברייני מין מקום ברחוב או בכנסת״, והוסיף לאחר שיחה עם ברושי כי "דרשתי ממנו לקבל אחריות על מעשיו המבישים ולפרוש מהכנסת".

קודם לכן, אמר ברושי כי "אין שום השעיה ואין שום משפטית", בתגובה לחדשות עשר, "אין כנסת גם עכשיו. זה סתם", זאת סביב הפגרה שמצויה הכנסת עד למושב החורף שיחל בחודש אוקטובר. בנוסף טען ברושי שגבאי העביר את הודעתו מחופשה בחו"ל בלי לדעת שאינו יכול לפטר חבר כנסת.

בתוך כך, איים יו"ר סיעת המחנ"צ יואל חסון, כי אם ברושי לא ילך הביתה "אפעל להדחתו מחברות בכל וועדות הכנסת מטעם המחנה הציוני ואקפיא את פעילותו הפרלמנטרית מטעם הסיעה", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

במקביל, לפי דיווח בוואלה, פניות נוספות הגיעו לחברי כנסת במחנה הציוני, אולם אלו לא היו תלונות אלא בגדר דיווחים בלבד, מהם עלה חשד להתנהגות לא הולמת מצדו של ברושי.

מחיר ההטרדה

אמש נחשפה בחדשות עשר תלונה חדשה נגד ברושי על הטרדה מינית. כאשר אישה שהשתתפה בעבר בסמינר עימו לפני כ-15 שנה טענה כי "הוא תקף אותי מינית". היא פנתה במכתב ליו"ר "המחנה הציוני", אבי גבאי ובו התלוננה על התנהגותו של ברושי, כשהיה ראש מועצת עמק יזרעאל.

כשהיא מתארת, "כשהגיעה מעלית עלינו לקומה שהיינו צריכים לישון בה… איתן לא נתן לי לצאת מהמעלית, ולמעשה תקף אותי כשאני בתוך המעלית, ולא נתן לי לצאת תוך כדי שהוא נוגע באבריי האינטימיים, ואני נדחקת בתוך המעלית ומנסה להדוף אותו. בעור שיניי הצלחתי, אחרי שהדפתי אותו כמה פעמים, לצאת מדלת המעלית ולברוח אל תוך הקומה כשאני רצה לחדר שלי בתקווה שלא יבוא אחריי".

לדבריה, למחרת המקרה היא דיווחה על האירועים לממונה על הסמינר, שערך בירור ובסופו של דבר נזף בברושי על התנהגותו.

כזכור, לפני כשבועיים הסתבך ברושי כאשר נחשף, כי במהלך סיור שטח של המפלגה שבו השתתפו רוב חבריה, נגע ח"כ איתן ברושי נגיעה לא הולמת בחברתו לסיעה ח"כ איילת נחמיאס ורבין, שנדהמה מהמעשה.

אנשים שהיו עדים לתקרית סיפרו כי ח"כ ברושי לא ייחס בתחילה משמעות למעשיו והמשיך בסיור כרגיל. מאוחר יותר- בעקבות יוזמה של ח"כים אחרים ברושי שוחח עם ורבין- נחמיאס, התנצל בפניה והשניים שמו את הנושא מאחוריהם. יו"ר המפלגה אבי גבאי שעודכן בפרטי המקרה נזף בברושי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו