שקט מתוח בעזה: ליברמן ואייזנקוט קיימו הערכת מצב בדרום - סרוגים

שקט מתוח בעזה: ליברמן ואייזנקוט קיימו הערכת מצב בדרום

שר הבטיחון עם הרמטכ"ל וראשי מערכת הבטחון קיימו הבוקר הערכת מצב בפיקוד הדרום. שם דנו על מוכנות כוחות צה"ל לאורך הגבול עם עזה בהתאם להתפתחויות האחרונות ולהתנהלות חמאס

שקט מתוח בעזה: ליברמן ואייזנקוט קיימו הערכת מצב בדרום
  ליברמן ואייזנקוט בפיקוד דרום (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

שקט מתוח בעוטף עזה, הביא היום (ראשון) את שר הביטחון, אביגדור ליברמן, לקיים דיון הערכת מצב בפיקוד הדרום, עם הרמטכ"ל, מפקד פיקוד הדרום ומטה פד"ם, מתאם פעולות הממשלה בשטחים והשב"כ.

מלשכת שר הביטחון נמסר, כי ליברמן "עמד על מוכנות כוחות צה"ל לאורך הגבול עם עזה ועל הצורך להיות ערוכים לכל תרחיש, בהתאם להתפתחויות האחרונות ברצועת עזה ולהתנהלות חמאס".

"בסוף צה"ל מגיע לכולם"

לאחר מכן, המשיך ליברמן לביקור בבית החולים סורוקה בבאר-שבע את סגן בר וקנין, שנפצע בשבוע שעבר מירי מחבלים צלפים בגבול רצועת עזה.

יחד עם הוריו של סגן וקנין, הצהיר ליברמן כי "בסוף צה"ל מגיע לכולם", והוסיף כי "כפי שהבטחנו למשפחתו של רונן לוברסקי ז"ל שנמצה את הדין עם מי שפגע בו, גם הפעם נגיע למחבל ונסגור איתו את החשבון".

דיווח פלסטיני: 2 הרוגים בתקיפת צה"ל ברצועת עזה

מוקדם יותר, דיווחו כלי התקשורת הפלסטינים  כי שני צעירים בגילאי 24 נהרגו הלילה (בין שבת לראשון) בצפון רצועת עזה. זאת לאחר שכוחות צה"ל תקפו חוליית מחבלים ששיגרה בלוני תבערה לעבר ישראל. הבוקר נמצאו שתי גופות באזור התקיפה.

בצה"ל סירבו להתייחס לדיווח, בטענה כי "בצה"ל לא מתייחסים לדיווחים זרים". עם זאת, דובר צה"ל בערבית, רס"ן אביחי אדרי, אמר כי הוא מטיל ספק באמינות הדיווח. "עדויות רבות מרצועת עזה מטילות ספק בסיסי באמינות ההודעה של חמאס על הריגת פעילי טרור במהלך הלילה בצפון רצועת עזה" טען. "מה הם רוצים להסתיר בחמאס? שוב ושוב מספרים לכם שקרים וחצאי אמיתות".

"במקום להגיד את האמת ולספר לכם מה באמת קרה בבית הקברות בג'בלייה, מעדיפים להאשים אוטומטית את ישראל" הוסיף וטען. "אני מאתגר את משרד הבריאות של חמאס לגלות מהי הסיבה האמיתית מאחורי הפיצוץ הלילה".

הדיווח הנוכחי מגיע לאחר סוף שבוע מתוח בגבול הרצועה, במהלכו כ-7,000 פלסטינים התעמתו עם כוחות צה"ל, יידו אבנים והבעירו צמיגים. במהלך העימותים המפגינים הפלסטינים גם הניפו כרזות עם תמונות של המחבל מוחמד טארק יוסף, האחראי לרצח של יותם עובדיה הי"ד בפיגוע הדקירה שהתרחש ביישוב אדם יום חמישי האחרון. שלושה פלסטינים נהרגו במהלך עימותים עם הכוחות בדרום הרצועה.

שיגור בלוני התבערה המשיך אמש, כאשר בלון שנחת סמוך לגבים הוביל לפריצת שריפה גדולה באזור. צוותי כיבוי פעלו בסיוע עם כוחות צה"ל כדי לכבות את השריפה. שעות ספורות לאחר האירוע דווח בתקשורת הפלסטינית כי כוחות צה"ל תקפו יעדים של חמאס בצפון הרצועה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו