למקרה שפספסתם: ליקוי הירח הנדיר של המאה• צפו - סרוגים

למקרה שפספסתם: ליקוי הירח הנדיר של המאה• צפו

למקרה ופספסתם: בערב שבת האחרון נראה בישראל ובמדינות נוספות בעולם- "ירח דם" הארוך ביותר עד סוף המאה הנוכחית, מיליוני אנשים יצאו ותיעדו את המחזה הנדיר בשמיים. צפו

למקרה ופספסתם, בערב שבת (ו') האחרון נראה בישראל ובמדינות נוספות בעולם מחזה נדיר במיוחד בשמיים. החל מהשעה 22:00 מיליוני אנשים יצאו לצפות ולתעד את ליקוי הירח המלא הממושך ביותר של המאה ה-21.

ליקוי הירח המלא נמשך הפעם קרוב לשעתיים, אך יחד עם הליקויים החלקיים המחזה הנדיר נמשך כמעט ארבע שעות. בשונה מליקוי חמה הצופים שיצאו לצפות במחזה לא נזקקו למשקפיים מיוחדים, כדי להביט בפלא האדמדם. כל מה שנדרש זה רק לצאת החוצה ולהביט בשמיים.

(צילום: יונתן זינגל/פלאש 90)

הליקוי המיוחד שזכה בכינוי "ירח הדם", היא תופעת טבע שמתרחשת כשכדור הארץ נמצא בדיוק בין השמש לירח. על פי הדיווחים הפעם זו היתה החפיפה המדויקת ביותר של הירח מזה 15 שנים.

המחזה המיוחד נראה כשהירח מלא ומצוי סמוך מאוד למישור המִלקה – מישור מסלולו של כדור הארץ סביב השמש. הירח נכנס כולו לחרוט הצל שמטיל כדור הארץ, כלומר כדור הארץ מסתיר את הירח מאור השמש- מה שיוצר ירח אדום ומרהיב.

(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

(צילום: הדס פרוש/ פלאש 90)

(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

(צילום: יונתן זינגל/פלאש 90)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
מי שראה חילל שבת
עופר | 29-07-2018 11:15
מי החריב את בית המקדש וברכובא קצונים דתיים . אתם תצליחו להחריב את הבית ה3
2
ליקוי מוחין או ליקוי לבנה?
מאיר | 29-07-2018 14:23
מותר להסתכל על הלבנה הרומזת לשכינה, כל שכן כשהיא נלקית? האם הכתבים והעורכים שלכם אינם יודעים את זה? מובא כיסןע בזוהר, במסכת סוכה ותנא דבי אליהו שאין זה סימן טוב לישראל. אז למה אתם נגררים אחרי ליקוי מוחין של תקשור-תנים.. חילונים שמחוסר ידיעה מדווחים על זה כי זה מה שהם מבינים, פירוש מדעי. מדע רת ממם דלוחים עכורים.
3
הכל פ ו ט ו ש ו פ הירח לא היה כזה אדום
אורן, מרכז | 30-07-2018 10:52
בשישי בערב יצאנו עם הילדים לפארק, כדי להתרחק מהאור של הרחוב. אמנם היה שלב שבו לירח היה עם גוון אדמדם, אבל זה היה גוון ממש חלש של אדמדמות, ממש לא קרוב לתמונות שהתפרסמו. הכל פייק ניוז, הכול פ ו ט ו ש ו פ ! ! !
4
איזה יופי זה היה!
נוגה | 30-07-2018 15:43
צפינו בליקוי וזה היה ממש מיוחד ומרגש, ביחוד שהיינו עם עוד הרבה אנשים וחווינו יחד. הירח קיבל גוון אדום-חום בהיר וקצת מתחתיו היה מאדים שנראה כמו כוכב זורח בצבע צהוב-כתום. דרך אגב, קראתי את התגובות הקודמות ובדקתי קצת באינטרנט וראיתי שיש האומרים שאין איסור להסתכל בירח- אז כדאי לדעת...
5
ליקוי ירח
אבי | 31-07-2018 8:03
זה היה יפה ובדיוק כמו בתמונות