דיווח: ארה"ב שוקלת לבצע תקיפה צבאית באיראן - סרוגים

דיווח: ארה"ב שוקלת לבצע תקיפה צבאית באיראן

רשת CNN דיווח כי גורמים בוושינגטון שוקלים לפעול צבאית נגד איראן, זאת בעקבות האיומים מצד המשטר האיראני על תגובות אפשריות להטלת הסנקציות. שר ההגנה האמריקני מכחיש, אך טען כי איראן "צריכה לשנות את התנהגותה"

author-image
דיווח: ארה"ב שוקלת לבצע תקיפה צבאית באיראן
  שוקל לתקוף את איראן? נשיא ארה"ב דונלד טראמפ (צילום: עמוד הטוויטר של רשת Fox News)

האם ארה"ב תתקוף באיראן? רשת CNN דיווח אמש כי הממשל האמריקני בוחן בימים אלו אופציות לפעולה צבאית באיראן, זאת בעקבות האיומים המתמשכים מצד הנהגת המשטר האיראני על תגובות אפשריות להטלת הסנקציות.

על פי הדיווחים, הגנרל ג'וזף ווטל, המשמש כמפקד פיקוד המרכז של ארצות הברית ואחראי על ניהול פעילותה הצבאית במזרח התיכון, ביקר בתחילת השבוע באיראן וסעודיה, ודן עם מקביליו בסוגיות שמדאיגות את וושינגטון.

הדיווח מתבסס על דבריהם של שני בכירים בבית הלבן, אשר שמרו על עילום שם. ככל הנראה, בארה"ב הביעו חשש מכוונתה של איראן לסגור את מיצרי הורמוז לסחר ימי- דבר שיחסום למעשה את יכולות יצוא הנפט של שאר המדינות הגובלות במפרץ הפרסי ועלול להוביל לפגיעה כלכלית עולמית.

הגורמים האמריקנים הבהירו כי כל פעולה צבאית תיעשה באמצעות בעלות בריתה של ארה"ב, ביניהן סעודיה, ולא על-ידי כוחות אמריקנים שישלחו לאזור. כיום צבא ארה"ב מספק לסעודיה מידע מודיעיני, בנסיון לסייע במלחמה במורדים החות'ים בתימן, וכן שולח מטוסים ואוניות לאזור.

שר ההגנה מכחיש

שר ההגנה האמריקני, ג'יימס מאטיס, הכחיש את הדיווחים במהלך תדרוך כתבים שנערך הבוקר (שבת) בפנטגון. "אין כוונה כזו שנוסחה מבחינה רשמית, מדובר בדיווח בדיוני" טען. "אני בטוח שזה לא משהו שנשקל כרגע".

עם זאת, מאטיס הסביר כי המדיניות הנוקשה של טראמפ נועדה לרסן את ההתנהגות המאיימת של השלטון האיראני. לטענתו, "איראן צריכה לשנות את התנהגותה, ולהפסיק את האיומים שהם מטילים באמצעות הצבא שלהם, עם השירותים החשאיים שלהם, עם המחליפים שלהם ועם בעלי התפקידים שלהם".

כזכור, ההסלמה בין ארה"ב ואיראן החלה בתחילת השבוע, כאשר נשיא איראן חסן רוחאני קרא לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ לבטל את הסנקציות על המדינה. "אדוני הנשיא טראמפ: אל תשחק עם זנב האריה- אתה רק תתחרט על זה" אמר. "ארה"ב צריכה להבין שהסכם שלום עם איראן יהיה אם כל הסכמי השלום, אך מלחמה עם איראן תהיה טעות – היא תהיה אם כל המלחמות".

טראמפ אמר בתגובה כי ארה"ב לא תסבול איומים מצדה של איראן. "לנשיא האיראני רוחאני: לעולם לא תאיים עוד על ארה"ב- או שתסבול כמו שאיש עוד לא סבל, כשיהיו תוצאות שכמותן רק מעטים בהיסטוריה סבלו עד כה" כתב בטוויטר. "אנחנו כבר לא מדינה שתסבול את האמירות ההזויות שלך הקוראות לאלימות ולמוות. תהיה זהיר!".

בצבא איראן הבהירו בתגובה כי הם מוכנים לכל תקיפה אמריקנית. "טראמפ חייב לדעת שאנחנו ממתינים לו" אמר מפקד כוחות משמרות המהפכה, קאסם סולמיאני. "אנחנו מדינה של שהידים, ואנחנו אוהבים להיות שהידים. אתה יכול לפתוח במלחמה – אבל רק אנחנו יכולים לסיים אותה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו