שו"ת סמרטפון: "זו סכנה כוללת, סכנה עצומה"

הרב שלמה אבינר קובע כי אסור להחזיק טלפון חכם (סמרטפון). בשו"ת בנושא הוא משיב: "סמרטפון הוא אבי אבות הטומאה". על המחזיקים בו: "למעשה זה איבוד עצמו לדעת, רצח נשמתו"

שו"ת סמרטפון: "זו סכנה כוללת, סכנה עצומה"
  (צילום: נתי שוחט/פלאש90)

אני רואה מסביבי אנשים בני תורה עוברים לסמרטפון, וחושב לעבור. האם זה נכון?

לא. לא פוסקים הלכה על פי בני תורה אלא על פי תורה, על פי הלכה, על פי תלמידי חכמים.

למה יש התנגדות לאינטרנט? הרי יש שם גם דברים טובים?

אבל יש גם הרבה דברים רעים. כמות אדירה של דברים רעים. רק מי שמוכרח להחזיק אינטרנט, כמובן אינטרנט חסום, כגון בגלל העבודה, יכול להינות גם מהדברים הטובים. אך אם אינו מוכרח, אין עושים מצווה על ידי עבירה.

אם זה נכון שבגללו רבים מבני נוער נושרים מהדת, למה רבנים ואנשי רוח אינם מדברים נגד זה?

מדברים ומדברים בלי סוף, אך כמובן התקשורת אינה מפרסמת דבריהם.

בין כך ובין כך, הכל עובר דרך אינטרנט וסמרטפון, אז למה להתכחש למציאות ולהתפתחות בדורנו?

אם הרע מתפשט ונותנים לו לגיטימציה, הכל אבוד. אם נלחמים נגדו, בסוף הטוב ינצח.

איך מחנכים את הנוער לרצות בסלולרי פשוט ולא רק בגלל שההורים דורשים?

הוא שואב מהסמרטפון הנאה, לכן יש לחנכו להנאות כשרות וטהורות.

איך מפתחים גאוות יחידה במשפחה שמקפידה על סלולרי כשר, כאשר הסביבה מחשיבה אותה כמנותקת מן מציאות ומוזרה?

אברהם אבינו נקרא עברי, כי הוא מעבר אחד וכל העולם מעבר שני. ובסוף הוא המנצח. לא מי שיש לו סלולרי כשר הוא המוזר, אלא מי שיש לו סמרטפון וטובע בים של עבירות, הוא המוזר.

יש הרבה עבירות, למה להילחם דווקא נגד סמרטפון?

זו סכנה כוללת, סכנה עצומה.

למה צריך טלפון כשר, למה לא די בסמרטפון עם סינון?

כי הסינון אינו מוחלט, ונותרים עוד הרבה דברים רעים ואסורים. סמרטפון מסונן, מותר רק בלית ברירה, כגון עבודה, או צבא, או רופא וכדומה.

למה לברוח. יש להחזיק ולהתמודד?

מכבסת מילים. למעשה זה איבוד עצמו לדעת, רצח נשמתו.

האם בשידוך, יש לברר אם בן הזוג מחזיק סמרטפון?

בודאי. אך כמובן, אפשר לעשות תשובה ומצוה לעשות תשובה.

יש אומרים שמכשיר זה הוא אב הטומאה.

לא נכון. אבי אבות הטומאה.

איך זה שאנשים אינם מרגישים שמכשיר זה הוא תועבה?

המתרגל לרע, כבר אינו מרגיש. עשה אדם עבירה ושנה בו, נעשית לו כהיתר. ועיין שמונה פרקים לרמב"ם פרק ב.

למה גדולי הפוסקים לא אסרו בפירוש מכשיר זה?

אסרו ואסרו. למשל הגרי"ש אלישיב, הגר"ש וואזנר, הגראי"ל שטיינמן, הגר"ע יוסף, הגר"נ קרליץ ועוד ועוד.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
סמאטפון זה חלק מימות המשיח
יפה יוסף | 26-07-2018 16:51
אסור להשתמש בו לחטוא.תודה לאל על האינטרנט.זהו שופרו של משיח.תמיד התפללתי שיהיה רמקול ענק שאפשר להשמיע לכולם ביחד.הקבה יותר חכם מרמקולים ונתן לנו את האינטרנט.
2
כבוד הרב שכל אחד יחליט מה טוב לו
יוסי | 26-07-2018 20:07
אי אפשר להגיד הכל לא כי אנשים סקרנים לדברים חדשים ומוכנים לנסות דברים חדשים , ולך כבוד הרב אני אומר תראה איך היום אנשים מעוותים את ההלכות ועושים מה שנוח להם אז שחרר ותן לעשות מה שטוב לנו.
3
אסור להתעסק עם טלפונים ניידים סלולריים
חקי חיון | 26-07-2018 23:33
אני אישית ממעט לעסוק עם הטלפון הנייד ממספר סיבות, בטלפון נייד קיימת קרינה שהורגת אותנו ופוגעת בבריאותינו. עיסוק בנייד גוזל את זמננו וחיינו ואני לא מתפנים ליהנות מהחיים האמיתיים , הטלפון הנייד מוצף בפרסומות שקריות לקידומי מכירות של מוצרים ושירותים מהארץ ומהעולם, בנייד מופיעים זכרים ונקבות המתערטלים באופן אינטימי ואני וגם רבים אחרים נבוכים מלהביט בחשפנות הפרונוגרפית לסוגיה וברמותיה השונות פעמים רבות באצטלה של אומנות הבמה והקולנוע. גילוי נאות אני לא מתנגד לרחצה בבגדי ים אך ורק בתוככי מקום הרחצה ולא מחוצה לו. הטלפון הנייד הרס את החברה ואת תרבות העולם. אני איש עסקים אשר מנהל את העסק שלי דרך הנייד במינימום שימוש ואני לא צופה בפרונוגרפיה או בהשחתה תרבותית ומוסרית.
4
מי שאין לו סמארטפון בנקל ימצא חבר עם סמארטפון
שי | 27-07-2018 18:00
ככה שהמטרה העיקרית היא לא להילחם בסמארטפונים, אלא לחנך אנשים שלא להיכנע ליצר הרע שלהם.
5
ואיך בדיוק אמורים לקרוא את המדור הזה?
הפוך | 05-08-2018 17:48
המערכת שולחת שות באמצעות דואר ישראל?
6
הדרן
יהונתן | 08-08-2018 9:58
בהדרן אין פריצות לפי הידוע לי וגם אם היתה תיקנו. אבל מי שעובד צריך לא מי שלא. לטהרה וקדושה בישראל כבוד.
7
נפלו
שלמי | 27-08-2018 11:16
אני מכיר אדם שהודה כי נפל על נשואות דרך האייפון