מחאת הדרוזים הצליחה: נתניהו ידון שוב על חוק הלאום

מחאת הדרוזים הצליחה: נתניהו ידון שוב על חוק הלאום

מחאת הדרוזים נגד חוק הלאום הצליחה לעורר סערה. בעקבותיה, הורה ראש הממשלה לכנס בשבוע הבא דיון בנושא בו ישתתפו גם שר הביטחון ליברמן, השר קרא וחברי כנסת דרוזים מהקואליציה

מחאת הדרוזים הצליחה: נתניהו ידון על חוק הלאום
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)

מחאת הדרוזים נגד חוק הלאום הצליחה לעורר סערה. בעקבותיה, הורה ראש הממשלה נתניהו לכנס בשבוע הבא דיון בנושא בו ישתתפו גם שר הביטחון אביגדור ליברמן, השר איוב קרא וחברי הכנסת הדרוזים מהקואליציה.

לפי הדיווח בערוץ עשר, גורמים בסביבתו של נתניהו אמרו כי "ראש הממשלה נתניהו ייפגש עם נציגי העדה הדרוזית מתוך הערכתו הרבה לבני העדה ולתרומתה האדירה למדינת ישראל. יש צורך להסביר את הדברים ולנקות את רעשי הרקע – אך לא יהיה שינוי בחוק הלאום".

ח״כ עפר שלח, יו״ר סיעת יש עתיד ביקר את נתניהו בחריפות על המהלך, "רק לפני שבוע ראש הממשלה הודיע שחוק הלאום הריק והפוגעני שהעביר הוא השלמת המעשה של הרצל ובן גוריון. עכשיו, אחרי מחאת הלוחמים הדרוזים, הוא מודיע שיכנס דיון על החוק.

שבשבת כזאת, ערימה כזאת של מילים ריקות, לא ראו הרצל ובן גוריון מימיהם", מסר בתגובה.

בנט: לתקן את חוק הלאום

השר נפתלי בנט אמר מוקדם יותר, כי לאחר שרק ביום רביעי שעבר, אושר החוק כי יש צורך לתקן אותו. "לאחר שיחות עם רבים מאחינו הדרוזים, עולה שאופן החקיקה של חוק הלאום פגע מאד דווקא בהם ובמי שקשר גורלו למדינה היהודית. זו כמובן לא כוונת ממשלת ישראל", הבהיר.

הוא הוסיף לכתוב בחשבון הטוויטר שלו כי "אלו אחינו לדם העומדים עימנו כתף לכתף בשדה הקרב וכרתו עמנו ברית חיים. עלינו, ממשלת ישראל, מוטלת האחריות למצוא את הדרך לאחות את הקרע".

ביום ראשון האחרון הגישו שלושה חברי כנסת הדרוזים: אכרם חסון (כולנו) חמד עמאר (ישראל ביתנו) וסאלח סעד (המחנה הציוני) עתירה לבג"צ נגד כנסת ישראל וממשלת ישראל על חוק הלאום, שעבר ביום רביעי שעבר במליאת הכנסת.

על העתירה שהוגשה יחד עם פורום ראשי המועצות הדרוזים ופורום עורכי הדין של העדה, אמר חסון כי הדעה הרווחת שהחוק לא יעמוד במבחן בג"צ. "נעשה הכל בכדי לעצור את החוק הגזעני הזה", הדגיש.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
סוף מעשה במחשבה תחילה
לוי | 25-07-2018 21:12
החוק הזה מקומם, ממש לא הכרחי בעת הזאת, ומפיל עלינו ביודעין אות קלון של גזענות. בשביל מה ובשביל מי זה טוב וכל כך חשוב? מה, אנחנו בתחרות מי יותר פטריוט?! מיותר.
2
הדרוזים צודקים קינינמט
ווילי | 26-07-2018 3:21
החרדים מובילים את הממשלה באף, מספיק!
3
מזוגזג
בני | 26-07-2018 8:20
אין דבר אחד בקדנציה הזו שהוא לא עשה וחזר בו, הפוליטיקאי היחיד עם עמוד שדרה.
4
חבל שמתקפלים בגלל איזו קבוצת לחץ זו או אחרת.
דוד | 26-07-2018 10:35
חוק הלאום חשוב לחזק את חוסנה היהודי לאומי ערכי של עם ישראל בארץ ישראל. חוזק לאומי ערכי חשוב לא פחות מחוזק בטחוני,כי שניהם משולבים זה בזה. וזאת כדי לנטרל את תרבות השמאל התבוסתני,המתייוון . הדרוזים מבחינתי הם שכירי חרב ותו לא.
מי אמר שזה מקומם רק את הדרוזים
אלונה | 29-07-2018 8:28
החוק הזה בראש ובראשונה פוגע לא רק בדרוזים אלא בכל מי שנחשב בישראל כלא יהודי, כמישהו שאמו לא יהודיה או ללא דת. בושה למדינה הזו, מדברים על דמוקרטיה ועל שוויון ובסוף מקבלים עוד חוק פשיסטי נגד רבים. מדינה אוכלת יושביה.