מדוע וואטסאפ מגבילה העברת הודעות בהודו? - סרוגים

מדוע וואטסאפ מגבילה העברת הודעות בהודו?

אפליקציית המסרים הפופולרית החליטה להגביל את אפשרות העברת ההודעות בהודו, כאשר משתמשים יוכלו מהיום להעביר הודעה רק 5 פעמים. המהלך נועד להילחם בהפצת סיפורי "פייק ניוז", אשר גבו את חייהם של עשרות אנשים

מדוע וואטסאפ מגבילה העברת הודעות בהודו?
  (צילום: שאטרסטוק)

מהלך דרמטי בוואטסאפ: באפליקציית המסרים הפופולרית החליטו להגביל העברת הודעות עבור משתמשים בהודו.

החל מהיום, משתמשים בהודו יוכלו להעביר הודעה ל-5 אנשים בלבד, במקום 20 כפי שהיה נהוג עד כה. כמו כן, בוואטסאפ חסמו במדינה את כפתור השיתוף, המאפשר להעביר הודעה למספר אנשים בו זמנית. כלומר, אדם שירצה להעביר הודעה למספר רב של אנשים יצטרך להעתיק את תוכן ההודעה ולשלוח אותו בנפרד לכל אחד מהם- כשגם אפשרות זו מוגבלת ל-5 אנשים לכל הודעה.

בוואטסאפ הסבירו כי ההמהלך נועד להילחם בתופעה של הפצת סיפורי "פייק ניוז" באמצעות הפלטפורמה. בחודשים האחרונים אנשים רבים השתמשו בוואטסאפ כדי להפיץ הודעות על אנשים החשודים כחוטפי ילדים או סוחרי סמים, מבלי לבדוק את אמינות הדיווחים. הדבר הוביל לכך שמשתמשים רבים יצאו לרחובות, איתרו את האנשים המתוארים בדיווחים ותקפו אותם- ופעמים רבות האנשים שהותקפו התגלו אחר כך כחפים מפשע.

הפצת הדיווחים גבתה עד כה את חייהם של עשרות בני אדם, ובוואטסאפ פעלו רבות כדי למגר את תופעה. לאחרונה החברה אף הציעה פרס כספי בשווי של 10,000 דולר למי שיציג רעיון שישים סוף לתופעה המטרידה. כעת נראה שהמהלך הנוכחי הוא ניסיון למנוע אסונות נוספים.

המהלך הנוכחי גם מהווה חלק מהמלחמה העולמית של וואטסאפ נגד שימוש לרעה באפליקציה. בתחילת החודש דווח כי האפליקציה תתחיל לבדוק את הקישורים המועברים בהודעות- ותזהיר את המשתמשים במידה והם יקבלו קישור חשוד שעלול להיות חלק מתרמית רשת. כמו כן, בימים האחרונים האפליקציה החלה לסמן הודעות שהועברו ממקורות אחרים, במטרה להילחם בהפצת הודעות שרשרת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הודעות שרשרת
רק בישראל | 23-07-2018 20:05
כשנחטפו 3 הנערים, הפיצו ברשת החרדית ומשם הועברו הידיעות לכל הרשתות שכביכול הם שוחררו וכמה חיילים נפצעו ונהרגו. כל השבת כל תושבי ירושלים היו בחרדה שזה אכן קרה. למה בישראל מעבירים הודעות בלי אחריות חברתית?