28 אישי ציבור ערבים יקבעו בעלות של קרקעות בי-ם - סרוגים

28 אישי ציבור ערבים יקבעו בעלות של קרקעות בי-ם

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה פרסמה השבוע רשימה של 28 אישי ציבור שתפקידם לקבוע מי בעלי הקרקעות החוקיים על אדמות פרטיות ואדמות במנהל במזרח ירושלים. כל חברי הרשימה- ערבים ממזרח ירושלים

28 אישי ציבור ערבים יקבעו בעלות של קרקעות בי-ם
  שכונות במזרח ירושלים (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה פרסמה השבוע רשימה של 28 אישי ציבור ערבים שתפקידם לקבוע מי בעלי הקרקעות החוקיים על אדמות פרטיות ואדמות במנהל במזרח ירושלים, כך נודע לסרוגים.

כידוע, בירושלים בדומה לשאר חלקי הארץ, קיים טאבו שקובע מי בעלי הקרקע בחלקות השונות הקיימות במדינה. עם זה, יו"ר סיעת מאוחדים וחבר מועצת עיריית ירושלים אריה קינג- העוסק בגאולת אדמות במזרח ירושלים- מציין כי לאחר לחץ גדול מצד ארגוני שמאל שונים להקל על ערביי מזרח ירושלים את ההליך הבירוקרטי, הורכבה באופן תמוה ביותר רשימה המורכבת כולה מגברים וערבים בלבד, ללא כל ייצוג יהודי או נשי שחברים בה 28 אישי ציבור ערבים שפזורים על פני תשע שכונות במזרח ירושלים דוגמת ג'בל מוכבר, בית צפאפא, אבו תור, סילוואן ועוד, כשעל כל שכונה אמונים בין 2-5 אישי ציבור שיקבעו האם הקרקע של אותו תושב ערבי הטוען לבעלות על אותו השטח.

על פי נהלי הוועדה- הפועלת מטעם הוועדה המחוזית- כל תושב ערבי שדורש בעלות על קרקע מסוימת צריך לשכנע שני אישי ציבור בלבד האמונים על אותה שכונה כי הקרקע שייכת לו ועל סמך חתימותיהם, תאשר הוועדה לאותו ערבי להגיש תוכניות בניין, היתרי בנייה ולבנות.

הרשימה של אישי הציבור הערבים

קינג מציין כי "ממשלת ישראל מפקירה את אדמותיה ואדמות היהודים במזרח ירושלים ומפקידה אותן בידי עסקני ציבור ערבים חסרי כל הבנה משפטית, כאשר ערבים החברים ברשימה כבר נתפסו בעבר באישור בעלות לערבים על קרקעות שרשומות אצל פקיד הסדר המקרקעין על שם יהודים, והם אלה שאמורים להחליט האם לאשר בעלות על הקרקע ולהעבירה לערבים".

עוד מדגיש קינג כי "מדובר בוועדה שהוקמה ב-2009 ואישרה בנייה על קרקעות פרטיות של יהודים וגם על קרקעות מדינה ללא כל בדיקה משפטית יסודית, כשההוכחות הנדרשות מיהודי שרוכש קרקע מערבי רחוקות שנות אור מההוכחות שנדרשות מערבי שפונה לאותו עסקן ערבי".

בנוסף הוא מדגיש כי זו הפעם הראשונה שהוועדה הפועלת מטעם הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה נחשפת משום שהיא פועלת לכל אורך השנים במסתרים, לא ידוע מיהם חבריה, ולא מתפרסמות החלטותיה, כשהכל מתברר בדיעבד רק לאחר החלטה להעברת קרקע נוספת לערבים.

"ניסיתי בעבר לעצור את עבודות הוועדה במועצת העיר ולקבל החלטה שתקבע כי העירייה לא תיישם את המלצות הוועדה על בעליות במקרקעין, אך לצערי הצעתי טורפדה.

מדוברות עיריית ירושלים נמסר לסרוגים: "מדובר בהסדר הקיים עשרות שנים בהובלת הוועדה המחוזית ויש לפנות אליה".

מדוברות משרד האוצר נמסר לסרוגים: "עליכם לפנות בנושא למינהל התכנון".

ממנהל התכנון טרם התקבלה תגובה והיא תפורסם לכשתתקבל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
17 תגובות - 17 דיונים מיין לפי
1
זה תשעה או אחד באפריל?
בר | 22-07-2018 12:33
משהו חדש התחיל....
2
אישי ציבור ערביים
סרור ברוך | 22-07-2018 12:36
פותחים כאן אישור רשמי להעברת שוחד. זו למעשה הודעת פשיטת רגל של בית המשפט בישראל. די מבריחת מלקיחת אחריות. בברכה ברוך
3
חלם זה כאן?! טמטום של הרשויות
חיים | 22-07-2018 12:46
!
4
לכאורה הסדר לא חוקי.
עצה משפטית | 22-07-2018 12:55
כעוד לא ככ צעיר, ההסדר נראה לי על פניו לא תקין. אמנם מקרקעין אינם בהתמחותי לכן הייתי מייעץ לבחון את ההסדר על ידי מי שבקיא בתחומים הקשורים דיני מקרקעין דיני רישוי ובנייה, משפט מנהלי, וכיוב. ובהתאם לחווד משפטית לפעול לביטול ואו שיפור ההסדר. כשלעצמי הייתי מוכן לסייע בהתנדבות לריכוז הנושא המשפטי.
5
מזרח ירושלים שייכת לפלסטינים בעזרת השם
יפה יוסף | 22-07-2018 14:16
לכן רק ערבים יתעסקו שם.יהודים! להתפלל בפה על בנית בית מקדש זה קל מאוד. לתקן את המידות וזה העיקר זה קשה. תתחילו לעבוד והקבה יעזור לנו בכל.
6
יש לחקור אחורה מי הם אנשי השמאל שדחפו למצב
הלא חוקי הזה ולאתרם! | 22-07-2018 14:23
לאחר שיאותרו אותם מזיקים, יש לזמנם לחקירה פלילית ולעוצרם עד לסיום החקירה של כל אותם החלטות 9 שנים אחורה.
7
ברקת אישר אלפי יחידות דיור בהתבסס על הועדה
יונתן | 22-07-2018 14:38
אריה קינג ביקש מניר ברקת להפסיק לאשר תכניות בניה והיתרי בניה על סמך החלטות הועדה..ברקת מנע את אישור ההחלטה במועצת העירייה. כי ברקת לא רוצה ולא רצה להפסיק את מתן אישורי הבניה לערבים במזרח העיר
8
מעריץ את הימין
ששון | 22-07-2018 16:24
רק הוא יכול לחסל את שבנה השמאל של פעם היידד.
9
היכן ראש העיר ניר ברקת . נרדם בשמירה .
עמוס | 22-07-2018 16:36
היכן ראש העיר ניר ברקת . נרדם בשמירה על ירושלים.
10
קרקע
מעניין | 22-07-2018 16:50
כך המדינה מתנערת מאחריות על מזרח העיר ולא יודע על סמך מה היא נותנת אחריות על נושא כל כך חשוב לידים של אזרחים האם האנשים האלה נבדקו אזה רמת השכלה מה הידע שלהם האם הם מוקושרים למקרקעי ישראל או לטאבו שיכולים לבחון טענה של מישהו על בעלות אך עושים את זה.
11
הפקרת ירושלים
אזרח | 22-07-2018 17:35
כבר מזמן היה נראה כי ראש הממשלה מנסה לאפריד את ירושליםהמערבית מהמזרחית רק שהוא עושה הכל בשקט ללא שום התנגדות ובתקשורת הוא מצהיר על ירושלים המאוחדת הוא אומר למה הכוונה ולכן אין פלא עם כמה חודשים נתבשר על שתי ירושלים מזרחית ומערבית
12
הועדה המחוזית
moshe | 22-07-2018 17:44
בושה וחרפה, שוב צודק מר קניג באומרו כי אנו מפקירים את אדמות ארץ ישראל...
13
החלטת ועדה מחוזית
יהודה המכבי | 22-07-2018 17:46
מתאים לבשעה באב, מתי יבינו מנהיגנו היקרים כי אדמות ארץ ישראל מופקרות. הולכים לאבדון...
14
קרקעות לא הפקר
שולי | 22-07-2018 20:13
חייבים לבדוק הייטב למי שיכות הקרקעות ולא יעלה על הדעת שיהיו רק ערבים בועדה צריכים להיות יהודים שווה בשווה כי אחרת הכל יהיה במירמה ואיך יתכן שהמנהל יודע ולא עושה מאומה אלא מתעלם אילו היה יהודי כל העולם היה קופץ התכרפנו.
15
זה אפרטהייד נגד יהודים
איפה הצדק | 22-07-2018 20:33
הם בונים ואנחנו על כל פרגולה אנחנו צריכים חתימות והביוקרטיה . איפה השמאל איפה הצדק
16
אני שנים רבות טוען שיהמין הורס את מה שבנו
ששון | 23-07-2018 0:06
השמאל. תוכנית ויצמן לבית לאומי, בהם ויצמן פייסל סאן רמו הצהרת בלפור, וועידת השלום האמריקאית. בן גוריון הקים מדינה. השמאל שחרר שטחים הימין מסר שטחים. הימין מסר את כל סיני והשאיר את עזה בראשותנו השמאל בנה את ירושלים הימין מקפיא השמאל שחרר אדמות בירושלים הימין מעביר את אדמות ירושלים למי שמשתלט על האדמות. בשנים האחרונות הוסיף ביבי להעביר את מרכז הנגב לבדואים לבעלותם המלאה, ואף תשלום עתק כפצויים על ההשתלטות. המדינה הורסת בתי יהודים שנבנו כחוק ומלבינה עשרות אלפי בתים בלתי חוקים במגזר הערבי פלשתיני בישראל בתקופת הימין הקיצוני ביבי בנט נתנו 400.000 אזרחוית תושבויות למוסלמים אשר עזבו את ביתם ומשפחתם זה מגה נכבה של מוסלמים לישראל. הימין יצר מצב שזוגוות צעירים יהודים קורסים תחת מחירי דיור ההזויים. תקיפת יהודים בכל רחבי המדינה בהבלגה של ממשלת הימין. החקלאים מותקפים מכל כיוון, טרור ושוד רכושם טרור העפיפונים דמי חסות. הר הבית נעצרים יהודים. הרס עתיקות בהר הבית. פגיעה בבית הקברות בהר הזיתים בנגב ובגיליל אנרכיה אין שלטון חוק עוד ועוד, ואתם מצביאים לימין ומאמינים לשקרים שלהם. רק שמאל של פעם שמתי שלצערי קרס יביא את השינוי המיוחל.
17
פניה אל ראש הממשלה.
נעמי | 23-07-2018 1:44
במקום להתרוצץ בעולם לשכנוע וגיוס ממשלות להעביר את שגרירויותיהן לירושלים (טקס כזה אכן מצטלם יפה, אך הממשל הבא עשוי להחזיר השגרירות לתא), הפשל שרוולים לעשיה האמיתית והצל את ירושלים מדי עושקי אדמות עם ישראל ברשות ממשלתך!!!!