שני ח"כים מהקואליציה הגישו בג"צ נגד חוק הלאום - סרוגים

שני ח"כים מהקואליציה הגישו בג"צ נגד חוק הלאום

נגד כנסת ישראל וממשלת ישראל: 3 הח"כים הדרוזים: אכרם חסון (כולנו) חמד עמאר (ישראל ביתנו) וסאלח סעד (מחנ"צ) הגישו הבוקר עתירה לבג"צ נגד חוק הלאום. חסון: "נעשה הכל כדי לעצור את החוק הגזעני הזה"

author-image
שני ח"כים מהקואליציה הגישו בג"צ נגד חוק הלאום

שלושה חברי כנסת הדרוזים: אכרם חסון (כולנו) חמד עמאר (ישראל ביתנו) וסאלח סעד (המחנה הציוני) הגישו הבוקר (ראשון) עתירה לבג"צ נגד כנסת ישראל וממשלת ישראל על חוק הלאום, שעבר ביום רביעי האחרון במליאת הכנסת.

על העתירה שהוגשה יחד עם פורום ראשי המועצות הדרוזים ופורום עורכי הדין של העדה, אמר חסון כי הדעה הרווחת שהחוק לא יעמוד במבחן בג"צ. "נעשה הכל בכדי לעצור את החוק הגזעני הזה", הדגיש.

חה"כ חסון הנמנה על הקואליציה, יחד ח"כ עמאר הצביעו שניהם נגד החוק ואפילו הצביעו בעד כל ההסתייגות נגדו, כשפעלו במקביל בכדי להכשילו. חסון אף יושב בכנסת במקום יו"ר מפלגתו, שר האוצר משה כחלון בהתאם לחוק הנורבגי.

"אין לנו בעיה עם העם היהודי ואין לנו בעיה שמדינת ישראל היא ביתו של העם היהודי, אבל מה איתנו?! שואל חסון

והוסיף: "מה עם מי שהקריב למען קום המדינה ונלחם למענה, מה עם 420 חללים ומעל אלף מאתיים נפגעי ונכי צה"ל"?"חוק הלאום עושה ממני אזרח סוג ב, ליתר דיוק מעגן בחוק שאנו אזרחים סוג ז, הרי בין כה אננחנו מופלים לרעה כאזרחים, בתכנון, בחינוך, בתקציבים ובמה לא, עכשיו לבוא ולחוקק חוק שפותח פער בין בני המיעוטים ליהודים ובעצם מרחיק את התקווה לנקודת זינוק שווה בין הבנים שלי לבין בנים יהודים" המשיך חסון.

"אין ספק שמדינת ישראל זו מדינת העם היהודי, אבל למה לפתוח פערים ולהראות כמה אנחנו גזענים במדינה הזאת", אמר חסון.

בלילה שבין רביעי לחמישי בשבוע שעבר, עבר חוק יסוד ישראל מדינת הלאום של העם היהודי, זאת לאחר 12 שעות של דיון ממושך, ברוב של 62 חברי כנסת.

זהו רגע מכונן

ראש הממשלה נתניהו מברך על המוגמר. "זהו רגע מכונן. זו המדינה שלנו עם השפה שלנו, ההמנון שלנו וזה הדגל שלנו. תחי מדינת ישראל".

ח"כ אבי דיכטר סיכם את החוק, ואמר בנאומו במליאה: "חוק היסוד הזה הוא התשובה החדה לחברי הכנסת מהרשימה הערבית ולמי שחושב כך, ומשמעותו ברורה: לא הייתם כאן לפנינו ולא תישארו כאן אחרינו. אנחנו מחוקקים את חוק היסוד החשוב הזה היום, כדי למנוע אפילו בדל של מחשבה, שלא לומר ניסיון, להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד בהצלחה
חי | 22-07-2018 8:52
חוק מיותר מוציא דיבת ישראל רעה
מדינה יהודית
אמיתי | 22-07-2018 12:36
אל תשכחו הרוב קבע-62 חכים העבירו את החוק.מדובר במדינה יהודית ולא במדינת כל אזרחיה.החוק טוב.ראוי וצודק.מספיק עם הנהי והבכי.זה לכ יעזור לכם.
2
צודקים כמובן, אבל מה עם קיפוח שאר הערבים
משה | 22-07-2018 10:26
שאינם דרוזים? ואיך אתם יושבים בגועליציה כזאת?
3
מראה איזה אהבה ליהודים. כל גוי שונא ישראל.
אורי עמר | 22-07-2018 11:42
אנחנו בצום תשע באב.. איזה אומה שייכת למקום הזה ? הקרבנו חללים רבים נגד האיסלם ןכל שלוחותיו.. די עם הצביעות והרגשנות יתר? סמל מדינת ישראל מסמל הכל.
4
חוק הלאום
שולי | 22-07-2018 12:11
החוק נועד אך ורק לטרפד גורמים עוינים בתוך כנסת ישראל שהם הרשימה המשותפת הטוענים שמדינת ישראל מדינת כל אזרחיה ובפירוש לא מדינת ישראל שייכת לעם היהודי מאז ומעולם. ובכן בסוגיה זו אין עוררין. פתחון הפה של חנין זועבי וחבריה הביאו להצעת החוק הזה אילולי דבריהם ומעשיהם לא היה עולה הנושא על הפרק.
5
הכנסת או בג"ץ
נח | 22-07-2018 13:33
שלושת חברי הכנסת חייבים להתפטר מהכנסת. חברות בכנסת ובגץ נגד הכנסת שבה הם חברים הם תרתי דסתרי.
6
צודקים
ישראלי | 22-07-2018 15:12
רגע מכונן....חחחחח. ביבי הכריז על יום העצמאות של האפרטהייד במדינת ישראל. הוא מעדיף הומואים מאשר ערבים דרוזים שמשרתים בצהל.
7
מדינת לאום
רחלי | 22-07-2018 15:52
שלנו ושל הרוסים
8
ללמוד מההיסטוריה
יש | 22-07-2018 19:48
הדרוזים שפכו את דמם כדי לקבל בחזרה יריקה בפרצוף. היהודים שחשבו שאותות הצטיינות ממלחמת העולם הראשונה יוכיחו לשכניהם שהם גרמנים טובים יכלו ללמד היום משהו את הדרוזים: נגד משטר גזעני פשיסטי יש להאבק, לא לשתף פעולה ולא לקוות שברית דמים תעזור במשהו
9
חוק הלאום
ראובן אפרים | 23-07-2018 5:06
צריך להוסיף כי מי שמשרת בצ.ה.ל שווה בן שווים ובתנאי שישבע ויכבד את סמלי מדינת ישראל