רגע לפני סיום: המדריך לפתיחת הצום

רגע לפני סיום: המדריך לפתיחת הצום

רגע לפני שתפתחו את הצום, חשוב שתדעו לעשות את זה נכון • אז מה כדאי לשתות ולאכול? מה יכול לגרום לכם לנדודי שינה וסחרחורת? ומתי מומלץ לאכול ארוחה משביעה? הכול במדריך לצאת הצום

בכוס תה או מים? כך תפתחו נכון את הצום
  (צילום: שטארסטוק)

מקווים שעברתם את רוב הצום בשלום (ובעיקר במחשבה אמיתית על החורבן). רגע לפני סיום ואכילה מכל הבא ליד- יש כמה דברים ששווה לכם לדעת, על מנת לחסוך מעצמכם כאבי בטן, סחרחורות ונדודי שינה מיותרים הלילה.

1. זה לא הזמן לפצות את עצמכם על הצום-  אל תנסו לפצות את הקיבה על כל השעות שהייתם בצום. נכון שצמנו לא מעט שעות, אך זה רק יזיק לגוף שלכם אם תנסו לאכול כמויות ענק של אוכל ללא משמעות, אכלו פשוט ארוחת ערב מזינה ולא גדולה ממה שאתם רגילים מבד"כ. התייחסו אל שבירת הצום כאל חזרה אל השגרה ולא יותר.

מה לא אוכלים בסוף הצום?

2.אל תפתחו בכוס מים קרים-  לא מעט אנשים לא יודעים שכוס מים קרים, היא דרך ממש לא נכונה לפתוח צום. זאת מהסיבה הפשוטה שמערכת העיכול זקוקה קודם לחימום קל, לכן לפתיחה העדיפו להשלים את הנוזלים החסרים קודם כל על ידי תה חם ורק אחר כך על ידי לגימות קטנות של מים קרים (ושוב רצוי שלא יהיו קרים מאוד).

3. קפה ועוגה? תשכחו מזה- טעות שלא מעט מאיתנו עושים בשבירת הצום, היא פתיחה בקפה ועוגה. הבעיה הגדולה בכך טמונה בכך שצריכת קפאין לאחר שהגוף היה בצום ארוך, לא מומלצת במיוחד לאנשים בגיל המעבר, או אם אתם אמורים לישון לאחר מכן.

ממש לא הדרך לפתוח צום (צילום:שטארסטוק)

השפעת הקפאין של כוס הקפה או הנס לאחר הצום עלולה לגרום לנדודי שינה ואף לכאבי ראש, לכן עשו לעצמכם טובה והחליפו את הקפה בכוס תה נענע טבעי.

ולגבי העוגה אין כל בעיה לפתוח איתה צום, רק רצוי שהעוגה תהיה עוגה בחושה ולא עשויה קצפת או מוס, שעלולים להשפיע לא טוב על חלק מאיתנו.

4. הורידו סלט ירקות מהתפריט- נכון שירקות זה דבר נורא בריא, אבל בצאת הצום לקיבה יהיה יותר בריא וקל לעכל דווקא ירקות מבושלים, מאודים או בתנור ולא במצבם הטבעי.

מתי ומה מומלץ לאכול? 

5. אל תאכלו מיד-  אז יפה שאתם מתאמצים ומנסים להכין הכול מראש, כך שמיד בצאת הצום תוכלו להתענג על ארוחה טובה. אבל זה לא מה שהגוף שלכם באמת צריך.

הזמן הכי מומלץ לאכול ארוחה הוא רק חצי שעה מרגע התה והעוגה של שבירת הצום. לגבי מה מומלץ לאכול (חזרו למעלה לסעיף 1) והעדיפו דברים שמתעכלים בקלות כמו דגים, מרק וכו' ולא בשר או שלל מאכלים עתירי שומן.

המשך צום מועיל ושבירת צום קלה ונכונה!

זמני יציאת הצום:

ירושלים: 20:00; תל אביב 20:02; חיפה 20:03

=========

הטיפים מבוססים על המלצות של הנטורופתית והמרצה שרה בר אשר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
זמני היום לא נכונים
מדה | 22-07-2018 19:45
השעות של יציאת הצום לא נכונות.