אנטישמיות בגרמניה: נער חובש כיפה הותקף באלימות - סרוגים

אנטישמיות בגרמניה: נער חובש כיפה הותקף באלימות

נער יהודי בן 17 מהעיר דיסלדורף הותקף באלימות על ידי אלמונים, שהבחינו בכיפה שהייתה על ראשו. הנער נפצע קשות, המשטרה פתחה בחקירת האירוע

אנטישמיות בגרמניה: נער חובש כיפה הותקף באלימות
  זירת המתקפה האנטישמית בדיסלדורף (צילום: שאטרסטוק)

מתקפה אנטישמית נוספת בגרמניה: אלמונים תקפו באלימות נער יהודי מהעיר דיסלדורף- וזאת רק מכיוון שחבש כיפה לראשו.

על פי הדיווח ברשת NRZ הגרמנית, האירוע התרחש ביום שישי האחרון בסביבות השעה 23:45. הנער בן ה-17 חיכה לחברו ברחוב בשכונת ראטינגר, כשלפתע כעשרה אנשים הקיפו אותו ומיד החלו להכות ולדחוף אותו. ככל הנראה, התוקפים החלו במתקפה לאחר שהבחינו בכיפה של הנער, וכן בסיכה שהייתה צמודה לחולצתו שכללה ציור של דגל ישראל. הנער נפצע קשות והובהל לבית החולים.

שעות ספורות לאחר האירוע הקשה הוגשה תלונה למשטרה המקומית, שפתחה בחקירת האירוע. בעדותו הנער תיאר את התוקפים כגברים בגילאי 18 עד 23, ככל הנראה ממוצא "צפון אפריקני או ערבי". עוד נטען כי התוקפים היו בעלי שיער שחור וזקנים.

במשטרה אמרו כי בשלב הזה לא נעצרו חשודים בתקיפה, אך ייתכן וניתן לזהות את התוקפים באמצעות תיעוד ממצלמות האבטחה הממוקמות מחוץ לחנויות באזור. עוד קראו לתושבי האזור ולעדי ראייה לפנות למשטרה כדי לסייע במציאת התוקפים.

הקהילה היהודית זועמת: "אסון ליהודי גרמניה"

בקהילה היהודית המקומית זעמו על המתקפה האנטישמית. "זהו אסון ליהודי גרמניה" אמר מיכאל סאנט-הייסה, מנהיג הקהילה היהודית בדיסלדורף. "אנו שומעים יותר ויותר על מתקפות אנטישמיות המופנות כלפי נערים יהודים. הם סובלים בקביעות מעלבונות ומתקפות אלימות".

לטענתו של סאנט-הייסה, העלייה באנטישמיות בגרמניה מובילה לאיבוד הזהות היהודית של תושבי הקהילות המקומיות. "בעקבות כל התקיפות, יהודים רבים כבר לא חובשים כיפות, או מחליפים את הכיפה בכיסוי ראש אחר" אמר. "לפני שלוש שנים אמרתי שאין שום מקום בדיסלדורף שבו מסוכן להסתובב עם כיפה לראשך. היום אני מתחרט על האמירה הזו, כי זה כבר לא המצב".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
עלייה
אני | 17-07-2018 14:47
תעלו לארץ ותפסק האנטישמיות מה אתם עושים בגרמניה
2
מצוקת יהודי אירופה
לאה | 17-07-2018 15:16
מאז שניכנבסו הפליטים כביכול לגרמניה מ(הסורים) יש מתקפה של טרוריסטים לו פליטים הם רוצים לכבוש את אירופה לו מספיק שחצי מהעולם מוסלמים הם רוצים לשלוט בעולם והמדינה שלנו עוד עוזרת להם חוצפה לו שמעתי על מדינה ערבית שאמרה בואו נעזור והאיטיוטים עוזרים כך להרים להם עוד את הראש הנה לו אוהבים אותם והם כמו מטומטמים עוזרים תעזרו למשפחות ברוכות ילדים או לנכים מסכנים שכול יום שני וחמישי מבגינים לזכויות שלהם והסורי יהיה מחר טרוריסטים תתעורר מה שלו נעשה לו יואבו אותנו
3
הסתובב יהודי עים כיפה
א.א חיפה | 17-07-2018 16:24
והוכה קדות אל תהכו. עלו לארץ המצב רק יתדרדרר.המוסלמים ירגישו ומרגישים בטוחים ויקבחומרק מכות אלימות נוראית.
4
גרמניה
מרייה | 18-07-2018 9:59
אנטישמיות יש בכל העולם ימותו המוסלמים אמן עם שגורם רק סבל טבעיות איפוא שהם לא נמצאים