בשנים האחרונות המעבדות לתיקון טלפונים סלולריים הפכו לנפוצות במיוחד בכל רחבי העולם. תיקון סמארטפון שהתקלקל נחשב לתהליך מורכב ולעתים גם יקר במיוחד, וקיימים מגוון של תיקונים שונים- החל מתיקון שקעים ועד להחלפת מסך או מצלמה. כעת מחקר חדש מנסה להציג נתונים על התיקונים הללו ותדירות הופעתם במכשירי סלולר שונים.

המחקר, שבוצע על ידי חברת האבטחה Blancco, השווה בין מכשירי יצרניות הסלולר המובילות ובדק את מספר הפעמים שבהם מכשירים של כל חברה הגיעו למעבדה בעקבות תקלות שלא באשמת המשתמש. כלומר- תקלה שנבעה משימוש רגיל במכשיר (כגון שחיקת הסוללה) ולא מטעות של המשתמש (כגון החלפת מסך שנשבר לאחר שהטלפון נפל).

לצורך המחקר החברה השתמשה בנתונים ממגוון מעבדות ומפעילות סלולר ברחבי העולם בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2018. נתוני המחקר הראו כי מכשירי סדרת הגלקסי של סמסונג נוטים להתקלקל בתדירות הגבוהה ביותר, כש-27.4 אחוז מהמכשירים שהגיעו לתיקון היו מסדרת הדגל של החברה הקוריאנית.

אל המקום השני והשלישי הגיעו מכשירי אייפון, שם נקבע כי תדירות התיקונים משתנה בהתאם לדגם המכשיר. 22 אחוז מהמכשירים שהגיעו לתיקון היו מדגם אייפון 6, שהגיע למקום השני, ו-16 אחוז מהם היו דגמי אייפון 6S. מכשירי האייפון החדשים יותר הוגדרו כעמידים בהרבה, כאשר מכשירי אייפון X היוו רק 3 אחוז מהמכשירים שהגיעו למעבדות.

גם יצרניות האנדרואיד האחרות דורגו ברשימת התיקונים. במקום הרביעי דורגה חברת שיאומי, עם 14.2 אחוזים מהמכשירים שהגיעו למעבדות, ומיד אחריה דורגו מוטורולה (9.6 אחוז) במקום החמישי ו-וואוויי (8.4 אחוז) במקום השישי. מכשיריהם של חברת OnePlus דורגו כמכשירים העמידים ביותר, כשרק 2.5 אחוז מכלל המכשירים שהגיעו למעבדות היו של החברה הסינית.

במחקר התייחסו גם לסוגי התקלות המחייבים את המשתמשים לגשת לתיקון במעבדה. על פי הנתונים, התיקונים הנפוצים ביותר למכשירי אייפון היו החלפת רכיב הבלוטות', החלפת אנטנת האינטרנט האלחוטי ותיקון הרמקולים במכשיר. מנגד, במכשירי האנדרואיד התיקונים הנפוצים ביותר היו החלפת כפתור הבית, תיקון המיקרופון והחלפת מצלמת הסלפי.