בשנים האחרונות המעבדות לתיקון טלפונים סלולריים הפכו לנפוצות במיוחד בכל רחבי העולם. תיקון סמארטפון שהתקלקל נחשב לתהליך מורכב ולעתים גם יקר במיוחד, וקיימים מגוון של תיקונים שונים- החל מתיקון שקעים ועד להחלפת מסך או מצלמה. כעת מחקר חדש מנסה להציג נתונים על התיקונים הללו ותדירות הופעתם במכשירי סלולר שונים.
המחקר, שבוצע על ידי חברת האבטחה Blancco, השווה בין מכשירי יצרניות הסלולר המובילות ובדק את מספר הפעמים שבהם מכשירים של כל חברה הגיעו למעבדה בעקבות תקלות שלא באשמת המשתמש. כלומר- תקלה שנבעה משימוש רגיל במכשיר (כגון שחיקת הסוללה) ולא מטעות של המשתמש (כגון החלפת מסך שנשבר לאחר שהטלפון נפל).
לצורך המחקר החברה השתמשה בנתונים ממגוון מעבדות ומפעילות סלולר ברחבי העולם בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2018. נתוני המחקר הראו כי מכשירי סדרת הגלקסי של סמסונג נוטים להתקלקל בתדירות הגבוהה ביותר, כש-27.4 אחוז מהמכשירים שהגיעו לתיקון היו מסדרת הדגל של החברה הקוריאנית.
אל המקום השני והשלישי הגיעו מכשירי אייפון, שם נקבע כי תדירות התיקונים משתנה בהתאם לדגם המכשיר. 22 אחוז מהמכשירים שהגיעו לתיקון היו מדגם אייפון 6, שהגיע למקום השני, ו-16 אחוז מהם היו דגמי אייפון 6S. מכשירי האייפון החדשים יותר הוגדרו כעמידים בהרבה, כאשר מכשירי אייפון X היוו רק 3 אחוז מהמכשירים שהגיעו למעבדות.
גם יצרניות האנדרואיד האחרות דורגו ברשימת התיקונים. במקום הרביעי דורגה חברת שיאומי, עם 14.2 אחוזים מהמכשירים שהגיעו למעבדות, ומיד אחריה דורגו מוטורולה (9.6 אחוז) במקום החמישי ו-וואוויי (8.4 אחוז) במקום השישי. מכשיריהם של חברת OnePlus דורגו כמכשירים העמידים ביותר, כשרק 2.5 אחוז מכלל המכשירים שהגיעו למעבדות היו של החברה הסינית.
במחקר התייחסו גם לסוגי התקלות המחייבים את המשתמשים לגשת לתיקון במעבדה. על פי הנתונים, התיקונים הנפוצים ביותר למכשירי אייפון היו החלפת רכיב הבלוטות', החלפת אנטנת האינטרנט האלחוטי ותיקון הרמקולים במכשיר. מנגד, במכשירי האנדרואיד התיקונים הנפוצים ביותר היו החלפת כפתור הבית, תיקון המיקרופון והחלפת מצלמת הסלפי.
מה דעתך בנושא?
9 תגובות
3 דיונים
לי שנאסר לתקן.שיחלי
.
01:58 22.07.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יאיר
חרטה על מה שכתוב כאן חחח
20:15 17.07.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אשר
המחקר לא אומר כלום על עמידות של מכשירים, מכשירים ייכנסו לתיקונים לפי כמות התפוצה שלהם בקרב המשתמשים, כך שאם סמסונג מככבת בראש זה בגלל שהיא היצרנית המובילה בעולם ואחריה אפל,...
המחקר לא אומר כלום על עמידות של מכשירים, מכשירים ייכנסו לתיקונים לפי כמות התפוצה שלהם בקרב המשתמשים, כך שאם סמסונג מככבת בראש זה בגלל שהיא היצרנית המובילה בעולם ואחריה אפל, בדיוק כמו "שהמחקר" גילה.
המשך 15:18 17.07.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
לי שנאסר לתקן.שיחלי
.
01:58 22.07.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יאיר
חרטה על מה שכתוב כאן חחח
20:15 17.07.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אשר
המחקר לא אומר כלום על עמידות של מכשירים, מכשירים ייכנסו לתיקונים לפי כמות התפוצה שלהם בקרב המשתמשים, כך שאם סמסונג מככבת בראש זה בגלל שהיא היצרנית המובילה בעולם ואחריה אפל,...
המחקר לא אומר כלום על עמידות של מכשירים, מכשירים ייכנסו לתיקונים לפי כמות התפוצה שלהם בקרב המשתמשים, כך שאם סמסונג מככבת בראש זה בגלל שהיא היצרנית המובילה בעולם ואחריה אפל, בדיוק כמו "שהמחקר" גילה.
המשך 15:18 17.07.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דוגמה אחת בלבד...
ריבוי תיקונים יכול להעיד דווקא על מוצר איכותי שלא מוותרים עליו בקלות לעומת דגם אחר שעם קלקולו נזרק לפח...
14:54 17.07.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ליבנה
01:22 18.07.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מנורמל?
אם יש 1000000 מכשירי גלאקסי ומתוכן 1000 הלכו לתיקון ומאידך ואן פלוס יש רק 10000 ומתוכם הלכו לתיקון 100.... זה אומר שגלאקסי הרבה יותר אמין.
11:39 17.07.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
צודק
צודק
12:13 17.07.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
גו
ברור שמעט משכשירי וואןפלוס יגיעו למעבדה כי בקושי נמכרים מכשירים כאלו. כנל לגבי סמסונג... למה להתייחסו לאחוז מכשירי החברות מכלל המכשירים הנמכרים?
11:33 17.07.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ליבנה
01:21 18.07.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר