הערב: חידון התנ"ך למבוגרים בסימן ערכים ומידות - סרוגים

הערב: חידון התנ"ך למבוגרים בסימן ערכים ומידות

אחרי ההצלחה בשנה שעברה, יתקיים הערב בבנייני האומה בפעם השנייה חידון התנ"ך למבוגרים. החידון יתקיים במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר החינוך, גדעון סער שאמר: "חידון התנ"ך למבוגרים מעודד את ההתעניינות, הלימוד והעיון של הציבור בארץ בספר התנ"ך כבסיס התרבותי לאומי של עם ישראל."

הערב: חידון התנ"ך למבוגרים בסימן ערכים ומידות
  מי יהיה חתן התנ"ך תשע"ב (פלאש90)

חידון התנ"ך למבוגרים ממשיך זו השנה השנייה.

בשנת הלימודים הקודמת הודיע שר החינוך, גדעון סער, על חידוש חידון התנ"ך למבוגרים לאחר 30 שנה. מאז הודעת השר סער התמודדו כ- 3,681 אזרחים מרחבי הארץ על התואר כלה/חתן חידון התנ"ך.

13 מועמדים עלו לגמר החידון ויתמודדו על התואר הנכסף – חתן חידון התנ"ך למבוגרים. זאת, לאחר שגברו על כ- 1,600 מתמודדים בכל שלבי התחרות.

החידון יכלול שאלות אודות אישים: יאנוש קורצ'ק, חנה מייזל שוחט, הנרייטה סולד, שמחה הולצברג, פרדה אקלום והרבנית ברכה קאפח. ראש הממשלה יציג למועמדים שאלה שתעסוק בנושא מידות וערכים בתנ"ך.

הזוכה במקום הראשון יזכה ב- 30,000 ש"ח, המקום השני יזכה ב- 20,000 ש"ח, המקום השלישי יזכה ב- 10,000 ש"ח. ליתר המשתתפים יוענקו תעודות, מחשבים ניידים ותוכנות תנ"ך של פרויקט השו"ת באוניברסיטת בר אילן.

שר החינוך, גדעון סער שיזם את החזרת החידון למבוגרים אמר: "חידון התנ"ך למבוגרים מעודד את ההתעניינות, הלימוד והעיון של הציבור בארץ בספר התנ"ך כבסיס התרבותי לאומי של עם ישראל."

"המהלך של חידוש חידון התנ"ך למבוגרים נועד לחזק את ההזדהות עם הערכים האנושיים, הלאומיים והחברתיים של התנ"ך ולבסס בקרב הציבור בארץ את הקשר לארץ ישראל ולמורשת ישראל. החידון מהווה מסגרת חינוכית חברתית משותפת לאזרחים מכל החוגים והגוונים בארץ".

לגמר, כאמור עלו 13 מתמודדים, מתוכם אישה אחת, מחולקים לשישה מחוזות.

רוב המתמודדים הם מורים, כשחלקם הם מורים לתנ"ך. יעקב ג'רבי ממושב עלמה בן ה-77 ויצחק יונתן בן ה-70 הם זקני התחרות, כשהצעיר בהם הוא אהוד שרפי בן 33 ממעלות. ליאור מאיר מחולון, היא המתמודדת בתחרות ותנסה להוכיח גם נשים יודעות תנ"ך.

בשנה שעברה זכה חייל צה"ל, רפאל מיוחס במקום הראשון, מי יזכה השנה?

החידון יועבר בשידור חי בערוץ 23 של הטלויזיה החינוכית וברשת מורשת של קול ישראל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו