בנט מתנגד להפסקת אש: "שגיאה חמורה" - סרוגים

בנט מתנגד להפסקת אש: "שגיאה חמורה"

בצל הדיווחים על הפסקת אש שנרקמה בין ארגון הטרור חמאס לישראל, השר בנט תקף את המגעים: "הנוסחה שחמאס מכתיב לנו את הפסקת האש, היא שגיאה חמורה". אזעקת צבע אדום נשמעה בדרום

author-image
בנט מתנגד להפסקת אש: "שגיאה חמורה"
  (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

בצל הדיווחים על הפסקת אש שנרקמה בין ארגון הטרור חמאס לישראל, חברי הכנסת תוקפים את המגעים. השר בנט מתח ביקורת: "הנוסחה שחמאס מכתיב לנו את הפסקת האש, היא שגיאה חמורה".

לאחר יממה קשה, שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, נפתלי בנט ביקר הערב (שבת) את המגעים בתיווך המצרי להפסקת אש. "הנוסחה לפיה לאחר חודשיים של שריפות ומאות רקטות על תושבי עוטף עזה, חמאס מכתיב לנו את הפסקת האש היא שגיאה חמורה.

הוא הוסיף: "‏הבהרתי לפני חודשיים: הבלגה מולידה הסלמה". לטענתו, "‏מי שמבליג על הפרת ריבונותנו ונמנע מפעולה יסודית, גוזר עלינו מלחמת התשה מתמשכת".

הוא אמר כי ‏יש להורות לצה״ל לפעול בעוצמה, בתחכום וביסודיות.

דברים דומים אמר חבר ועדת חוץ וביטחון, חה״כ מוטי יוגב: "חמאס חושב שהוא זה שיכתיב את משוואת הביטחון ברצועת עזה, על כן הוסיף, כי "יש צורך להבהיר לו במיידית, מי כאן מרתיע וקובע". לדבריו, "תהיה זו טעות להפסיק את האש ולדבר על הסכמים, לאחר תקיפות הטרור על הגדר, בשדרות ובמרחב הנגב".

בשעות האחרונות החלו מגעים של חמאס וישראל בתיווך גורמים מצרים  שאמר: "הושגה הפסקת אש". גורם ביטחוני בכיר בישראל אמר על הדיווחים מעזה: "רק העובדות בשטח יכתיבו את המשך התגובה שלנו".

"ישראל התחילה בתקיפה ועליה להפסיק", האשימו בחמאס ו"התנועה מגיבה כתוצאה מהתקיפות הישראליות". מאוחר יותר אמרו בחמאס: "התיווך האזורי והבינלאומי הוביל לסיום סבב ההסלמה הנוכחי בין ההתנגדות לצבא הישראלי". כשגם בג'יהאד האיסלאמי אישרו את הפסקת האש.

יירוט של כיפת ברזל הבוקר בעוטף עזה (צילום: TPS/ קובי רייכטר)

דובר צה"ל עדכן כי מהשעה 15:00 זוהו כ-100 שיגורים מרצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל בהובלת ארגון הטרור חמאס, כ-20 מהם יורטו על-ידי כיפת ברזל, וכ-73 נפלו בשטחים פתוחים.

במהלך היום, תקף צה"ל עשרות מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס בשטח רצועת עזה, בהן בניין ששימש כמתקן אימונים ללוחמה בשטח בנוי של ארגון הטרור חמאס תחתיו נחפרה מנהרת טרור, שתי מנהרות טרור נוספות, מפקדת גדוד חמאס בבית להיא וכן עשרות יעדי טרור במתחמים צבאים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
בנט צודק מה איכפת לו מהתושבים הוא גר ברעננה
צדק | 15-07-2018 0:53
6 שנים אתה בקבינט עברת את צוק איתן השארתם לוחמים ושבויים בידי החמא''ס כמה ראשי חמא''ס חיסלת ? מה אשמים התושבים שהימין החזיר את השטחים הכבושים ,סיני חבל עזה טאבה חברון בית לחם הסכם ואיי הסכם מאדריד ואתה הסכמת שליברמן יהי שר ביטחון !!!
2
אחת התובנות מהבחירות האחרונות היא
קובי ענוי | 15-07-2018 1:20
שהציבור הדתי לאומי לא מוכן לותר על ממשלת ימין ולכן מצביע לביבי. כל התקפה של בנט על ביבי מחלישה את הבית היהודי ומוסיפה לליכוד. זה ישמע אולי הזוי אבל זה ידרדר את הבית היהודי אל התמודדות מול אחוז החסימה. אני גם חושש שביבי יעשה הכל שבנט לא יהיה שר ולשיטתו בצדק. ימים יגידו אם הפירגון של ביתן לאיילת שקד -מקום ראשון בפריימריז בליכוד - לא בא ממקום מוחשי ומתהליך שמתבשל.
3
חלאס עם החובה למלא את כל השדות
הגיע הזמן | 15-07-2018 1:21
קצת קול שפוי סוף סוף במדיניות ההכלה של צהל. כן ירבו
4
בנט בצד של איראן
שרי | 15-07-2018 13:47
במט ואיראן מושכים אותנו לבוץ העזתי. בנט שאמר שאין עינויים...חחחח פח אשפה ! הוא ושקד דמגוגים בשקל