מתי מומלץ לגשת לזירוז לידה? - סרוגים

מתי מומלץ לגשת לזירוז לידה?

האם ניתן לגשת לזירוז לידה בחודש התשיעי? והאם יש סכנות הכרוכות בבדיקת דם במהלך הריון? רופאי המרכז הרפואי מעיני הישועה עונים על שאלות הציבור בנושא הורות ולידה

author-image
מתי מומלץ לגשת לזירוז לידה?
  (אילוסטרציה: שאטרסטוק)

בדיקת דם בהריון- האם זה מסוכן?

שאלה: בבדיקת דם שגרתית בשבוע 9-10 להריון מצאו Coombs Indirect Positive. כמו כן זוהו נוגדנים מסוג Anti – Jk-a titer – 1:16. האם זה מסוכן? מה אני צריכה לעשות?

תשובה: מדובר בנוגדנים אשר עלולים לפגוע בכדוריות האדומות של העובר ולגרום לחוסר דם. קיימים סוגי נוגדנים רבים, הנוגדן שאצלך ידוע שגורם למחלקה קלה ברוב המקרים אבל חובה להיות במעקב הדוק לזהות באם העובר נפגע, זאת החל משבוע 18 להריות ואפילו קודם לכן. לאור זאת את חייבת מעקב של הריון בסיכון. ניתן לבצע מעקב כזה אצלנו בבית החולים.

(משיב: ד"ר דורון רוזן)

הנקה בתחילת הריון – מותר להמשיך להניק?

שאלה: אני כרגע מניקה תינוק בן 7 חודשים, והיום גיליתי על הריון נוסף. האם מותר לי להמשיך להניק? לפני שנתיים עברתי הפלה ובזמנו הנקתי, אבל לא יודעת אם יש קשר. יש לי את הפחד שאפסיק להניק ותהיה הפלה ח"ו, ואני לא יודעת מה לעשות עם זה.

תשובה: המשך הנקה בזמן הריון לא גורמת הפלה, אין סיכון להריון ואין נזק ליונק. לעתים זה לא נעים לאמא, או שיורד ייצור החלב, אבל אין שום סיכון להריון.

צריך לזכור שאחד מכל 5 הריונות בממוצע עלול להיגמר בהפלה, ולכן לעתים יש הפלה גם בזמן הנקה, אבל אין לזה קשר להנקה.

(משיבה: ד"ר מירה ליבוביץ)

זירוז לידה בשבוע 42 – האם להמתין לצירים?

שאלה: אני מתחילה שבוע 42 בלי צירים מורגשים. רק חלש ולא סדיר, תוצאות אולטראסאונד ומוניטור מראות כי הכל תקין. האם צריך להתחיל לזרז, או שאפשר להמתין לצירים למרות השבוע המתקדם? מה מומלץ לעשות?

תשובה: רצוי מאוד לזרז. שיעור התמותה התוך רחמית עולה משמעותית לאחר שבוע 41, כנראה עקב הזדקנות שליה.

(משיב- ד"ר דורון רוזן)

הנקה בצד אחד- מה עושים?

שאלה: יש לי ילדה בת 4 חודשים ואני מניקה מלא. בילד הקודם הצלחתי להניק רק מצד אחד, והיה לי מאד מאד קשה. הפעם החלטתי שזה לא יקרה, וכבר מהיום הראשון כל פעם הקפדתי להניק ב2 הצדדים, אך גם הפעם לאחר שהתינוקת מוצצת 2 דקות אני מרגישה שלא יוצא כלום, ושוב פעם נשארתי רק עם צד אחד. מה אפשר לעשות כדי לסדר זאת שיהיה שווה בין 2 הצדדים? זה מאד מקשה עלי, אני מרגישה לא מאוזנת, וכשאני צריכה לשאוב גם כן מאד קשה.

תשובה: יש מצבים שיש הבדלים משמעותיים בין שני הצדדים בייצור החלב. יכול להיות הבדל במבנה בין שני הצדדים. כדי לנסות להבין אם יש סיבה מוגדרת ואם אפשר לשפר את המצב יש צורך בבדיקה.

=======================

ד"ר מירה ליבוביץ' היא מומחית ברפואת משפחה והנקה, העובדת במחלקת יולדות של המרכז הרפואי מעיני הישועה.

ד"ר דורון רוזן הוא מנהל מחלקת רפואת האם והעובר במרכז הרפואי מעיני הישועה

לפרטים נוספים בנושא- היכנסו לאתר הרשמי של המרכז הרפואי מעיני הישועה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו