הח"כים תוקפים את דברי גרמן: אסור לכנסת לעבור על כך בשתיקה"

הח"כים תוקפים את דברי גרמן: אסור לכנסת לעבור על כך בשתיקה"

הח"כים תוקפים את יעל גרמן שהשוותה בין חוק הלאום לשואה. זוהר: "עם ערכים מעוותים שכאלה, ספק אם המדינה היתה קמה". ח"כ מועלם רפאלי קראה: אסור לכנסת לעבור על כך בשתיקה"

הח"כים תקפו את גרמן: "אסור לכנסת לעבור על כך בשתיקה"

יעל גרמן (יש עתיד) השוותה את חוק הלאום לשואה ועוררה סערה; ח"כ מיקי זוהר תקף: "עם ערכים מעוותים שכאלה, ספק אם המדינה היתה קמה". ח"כ שולי מועלם רפאלי קראה: אסור לכנסת לעבור על כך בשתיקה"

לדברי זוהר, "דבריה החמורים של ח"כ גרמן מייצגים את הזיוף השמאלני בהתגלמותו. בעיניה שמירה על הלאום היהודי היא עוול, ומדינה ששומרת על הציביון שלה ועל היותה בית לעם היהודי היא טעות. עם ערכים מעוותים שכאלה, ספק אם היתה קמה המדינה".

חשש: המילים של גרמן ישמשו את מכחישי השואה

ח"כ שולי מועלם רפאלי הדגישה כי "ההשוואה בין חוק הלאום לשואת העם היהודי, ושתיקה מול רצח שישה מיליון יהודים היא שקר ועיוות היסטורי חמור. וקראה לכנסת לא לעבור על כך בתיקה.

הא הוסיפה דרישה מגרמן לחזור בה מהדברים. "המילים המקוממות של חברת כנסת, בעברה גם שרה בממשלת ישראל, עוד ישמשו את שונאי ישראל בעולם ואת מכחישי השואה."

"אין גבול להתדרדרות השיח של השמאל", אמר גם גן שר הביטחון הרב אלי בן דהן בתגובה להשוואה שביצעה גרמן. "מספיק עם השימוש המבזה בזכרון השואה על מנת להביע דעות כחלק מהשיח הפוליטי.

השואה היא אירוע חד פעמי בהיסטוריית העולם – ואין שום אירוע שדומה לו. בוודאי לא חוק שאמור לחזק את מדינת ישראל ואת העם היהודי", דברי בן דהן.

ההשוואה של ח"כ גרמן שפלה

בעקבות ההשוואה המקוממת של ח"כ יעל גרמן אומר מזכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר: "השוואה של ח"כ גרמן הינה שפלה. לצערנו ההתבטאות של גרמן מעידה על אובדן דרך מוחלט בשמאל הישראלי .ההשוואה המקוממת בין שתיקת הפולנים מול רצח עם לבין חוק השומר על מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי מעידה על טשטוש ההבנה מהי זהותה היהודית והלאומית של מדינת ישראל והיא חלק מהניסיון להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה".

הוא קרא לגרמן ולמפלגתה "לעשות חשבון נפש האם הם חוברים לרשימה המשותפת ולחנין זועבי או שהם מעוניינים להיות מפלגה ציונית"

במהלך דיון על "חוק הלאום",  השוותה ח"כ יעל גרמן בין השתיקה מול טבח היהודים בשואה לבין השתיקה על חוק הלאום. דיכטר תקף בחריפות: "אלו דברים נבזיים. אין לך מושג מה היה בשואה".

היא הסבירה את ההקבלה הקשה: "כשעמדנו מול מיידאנק בפולין לא יכולנו שלא לחשוב על הפולנים ששתקו מול העוול. הלקח שלנו כיהודים הוא לא לשתוק מול העוול".

דיכטר דרש מגרמן להבהיר את דבריה,  אולם היא חזרה ואמרה: "אני לא מושכת. במסע לפולין למדנו לא לשתוק מול עוול, כל עוול". לאחר כך הוסיפה "אנחנו לא יכולים לחזור להיסטוריה ומה שעשו לנו לעשות לאחרים"

משלא חזרה בה, תקף  דיכטר בחריפות: "עוכרי ישראל. או שאין לך מושג מה היה בשואה או שאין לך מושג בכבוד בסיסי לבני אדם ולפרלמנטרים בפרט".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו