צפו: תושבי הגולן מעבירים חבילות לפליטים בסוריה - סרוגים

צפו: תושבי הגולן מעבירים חבילות לפליטים בסוריה

אמש התקיים מבצע ייחודי להעברת תרומות וחבילות סיוע מתושבי הגולן הישראלי, אל הסורים הנמלטים במחנות האוהלים ברמת הגולן הסורית. צפו באיסוף וחלוקת חבילות הסיוע

צפו: תושבי הגולן מעבירים חבילות לפליטים בסוריה
  (צילום: דובר צה"ל)

מלחמת האזרחים בסוריה. אמש (ג') התקיים מבצע ייחודי להעברת תרומות וחבילות סיוע מתושבי הגולן הישראלי, אל הסורים הנמלטים במחנות האוהלים ברמת הגולן הסורית. את המבצע ניהלה מנהלת ״שכנות טובה״ שבעוצבת "הבשן״.

במועצה האזורית גולן נפתח מרכז לאיסוף ציוד שבו נאספו במהלך השבוע האחרון, מאות חבילות סיוע מיישובי המועצה, ובכללם גם מאות שקיות מתנה אישיות לילדים הסורים המכילות צעצועים, צבעים, משחקים, ממתקים וברכות מילדי הגולן.

כל הציוד הובא לצה״ל שהעביר אותו אמש בשני מבצעים צבאיים, לצידה השני של הגדר. החבילות מיועדות למחנות האוהלים בצפון ובדרום רמת הגולן הסורית.

בסה״כ בוצעו כ- 30 מבצעי סיוע ייעודיים אל הסורים הנמלטים במחנות האוהלים בהם הועברו:

– 75,700 ליטר סולר לחימום ולהפעלת גנרטורים.

– 20 משטחי ציוד רפואי.

– כ-77 טון ביגוד.

– 556 אוהלים.

– 30 רשתות צל.

– 12.5 טון מזון לתינוקות.

– 130 טון מזון.

המדינה היחידה שמסייעת להם היא ישראל

מפקד מנהלת ״שכנות טובה״, סגן-אלוף א׳ מסר: "מדובר במבצע ייחודי ומרגש. עוצבת 'הבשן' האמונה על שמירת ביטחון תושבי מדינת ישראל בכלל ותושבי רמת הגולן בפרט, באמצעות מנהלת 'שכנות טובה', מבצעת את משימת ההגנה תוך שותפות עם האזרחים. כל זאת נעשה למען השכנים מעבר לגדר, אשר שנים חונכו לשנוא את ישראל וכל הקשור בה, ובשנים האחרונות מבינים כי המדינה היחידה שסייעה להם היא זאת אשר פחדו ממנה".

מדברי ראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה, שיזם את האיסוף: במשך שש שנים מתרחשת בסוריה מלחמה אכזרית אשר גובה את חייהם של מאות אלפים והעולם שותק אל מול הזוועה. אנו, תושבי הגולן, שרואים ממש מעבר לגדר את הנמלטים משדות הקטל ואת ילדיהם נצמדים אל הגדר עם ישראל, חשים מחויבות מוסרית, בהתאם לערכים שלנו, לשלוח סיוע הומניטרי ועד כמה שניתן, לבנות מערכת יחסים אנושית, עם אלה שיהיו תמיד שכנינו בצדו השני של הגדר. תושבי הגולן התגייסו מכל הלב, גייסו ואספו ציוד והכינו שקיות אישיות לילדים הסורים כדי לספק להם רגע של שמחה בכאוס הגדול. אנו מודים לצה"ל ולמנהלת 'שכנות טובה' על הסיוע באיסוף והעברת הציוד למחנות הנמלטים".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
יפה
משה | 11-07-2018 14:40
תעזרו לצעירים ישראלים שיפסקו לעזוב המדינה ושהיה להם סיבה להשאיר ולהגן על מדינת ישראל הבית היחיד שיש ליהודים
2
כל המרחם על אכזרים
אריאל | 12-07-2018 0:39
סופו שיתאכזר על רחמנים. הסורים הם תמיד היו האויב הכי אכזרי של ישראל(כמה שבויים הם רצחו במלחמת יוכ..) כל רגע שהם יוכלו החיות האלה ירצחו את כל היהודים. אני מאחל בהצלחה לכל הפלגים בסוריה בעזה- ונקם ישיב לצריו
3
אנשים שחכו מה הסוריים עשו לנו
יוסי | 12-07-2018 0:51
לעולם לא נשכח את העינויים שהחיילים שלנו עברו שם בשבי איך במלחמת יום כיפר הם הרגו יותר ממאה שבויים כולל ביתור והתעללות בגופות. אם הם יכולים הם עושים לנו אותו דבר גם היום. בתור יהודי עם לב יהודי אמיתי אני לא מביא להם טיפה של עזרה. סיוע להם זה שחיתות המוסר הכי גדולה