בית החולים בתאילנד: "הילדים שחולצו במצב בריאותי טוב"

בית החולים בתאילנד: "הילדים שחולצו במצב בריאותי טוב"

בתאילנד חגגו את חילוצם של 13 הילדים מהמערה במחוז צ'אנג ראי, כשאלפי תושבים הגיעו לבית החולים שבו הילדים אושפזו. עם סיום הבדיקות הרפואיות נקבע כי הילדים ירדו במשקל, אך מצבם הבריאותי הוגדר כ"טוב מאד"

author-image
בית החולים בתאילנד: "הילדים שחולצו במצב טוב"
  במצב בריאותי טוב. הילדים שחולצו מהמערה בתאילנד (צילום: עמוד הטוויטר של רשת Daily Mail)

שמחה בתאילנד: אלפי תושבים הגיעו אמש (שלישי) לבית החולים פרנצ'נוקרו במחוז צ'אנג ראי, שבו אושפזו 13 הנערים שחולצו מהמערה שבה נלכדו במשך 17 יום, כדי לחגוג את סיומו המוצלח של מבצע החילוץ שהתנהל בשלושת הימים האחרונים.

התושבים הביעו תמיכה בילדים וחגגו את שובם הבטוח, וכן הודו לצוותי החילוץ שפעלו במבצע הדרמטי והמסוכן. "הם הגיבורים שלנו. זה אירוע חשוב בחיים שלי, משהו שאני תמיד אזכור" אמרו אתמול בלשכת התקשורת המחוזית בצ'אנג ראי. "היו פעמים שבכיתי. שמחתי מאוד לראות את התמיכה ואת זה שכל העם התאילנדי אוהב אחד את השני".

מפקדי צוות החילוץ ערכו אמש מסיבת עיתונאים, במהלכו ראש ממשלת תאילנד פריות צ'אן אוצ'ה הגיע לברך את המשתתפים. "אני מעוניין להודות לכל מי שהיה מעורב במשימה" אמר. "בזכותכם אנחנו יכולים להודיע באופן רשמי על החדשות הטובות- שכל הנערים חולצו מהמערה בשלום. עכשיו קרובי משפחותיהם של הלכודים יכולים לשוב לבתיהם".אוצ'ה הוסיף והזמין את כל כוחות צוותי החילוץ לסעודת הוקרה במעונו בבנגקוק.

גם ברחבי העולם חגגו את חילוץ הנערים. "בשם אזרחי ארה"ב, אני שולח את ברכתי לחיל הים התאילנדי ולכל המעורבים בחילוץ המוצלח של הנערים מהמערה המסוכנת בתאילנד" כתב בטוויטר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. "זהו רגע נהדר, כשרואים את כולם חופשיים. עשיתם עבודה מעולה".

נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו שלח גם כן ברכות לכל המעורבים בחילוץ, ואף הזמין את הנערים שנלכדו לטוס למוסקבה ולצפות איתו בגמר המונדיאל ביום ראשון. הנערים נאלצו לסרב להזמנה בעקבות מצבם הבריאותי, אך בפיפ"א אמרו כי יטיסו את הילדים לצפות במשחק אחר במהלך העונה הקרובה.

"הילדים במצב בריאותי טוב"

בבית החולים עדכנו הבוקר (רביעי) כי "הילדים במצב בריאותי טוב מאד". טונגצ'אי לרטווילאיירטנפונג, בכיר במשרד הבריאות התאילנדי, אמר כי רוב הילדים איבדו כ-2 ק"ג ממשקלם, אך לא אובחנו בעיות בריאותיות חמורות.

עם סיום הבדיקות הרפואיות, רופאי בית החולים הודיעו כי לא אובחנו סימנים של חרדה אצל הנערים שחולצו, וצילומי הרנטגן הראו כי הם אינם סובלים מהיפותרמיה או מזיהום ריאות. בקרב שניים מהילדים התגלו זיהומים קלים, והם זכו לטיפול רפואי עם סיום הבדיקות.

הילדים צפויים להישאר באשפוז בבית החולים במהלך השבוע הקרוב, במהלכו יקבלו טיפול רפואי ויעברו בדיקה פסיכולוגית. אמש הילדים נפגשו לראשונה עם הוריהם, אך ההורים נאלצו להישאר מאחורי חלון זכוכית בשל חשש לזיהום אפשרי. במידה והבדיקות הרפואיות לא יצביעו על סכנה ממשית, ההורים יוכלו להיכנס לחדר הבידוד ולפגוש אותם ביום שישי הקרוב. בבית החולים הוסיפו כי גם צוותי החילוץ צפויים לעבור בדיקות רפואיות בימים הקרובים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו