הישג ל-BDS: הועידה הסוציאליסטית החליטה להחרים את ישראל

הישג ל-BDS: הועידה הסוציאליסטית החליטה להחרים את ישראל

האינטרנציונל הסוציאליסטי החליט לתמוך בתנועת ה-BDS, כשבועידת הארגון בג'נבה הוחלט לקרוא לממשלות ולארגונים אזרחיים ברחבי העולם להחרים את ישראל. בארגון חברה גם מפלגת העבודה הישראלית

הועידה הסוציאליסטית החליטה להחרים את ישראל
  הישג לארגון החרם. הפגנת BDS באמסטרדם (צילום: הדס םרוש\פלאש 90)

מכה לישראל, הישג ל-BDS: בועידת האינטרנציונל הסוציאליסטי שהתקיימה במטה האו"ם בג'נבה הוחלט לתמוך במפורש בתנועת ה-BDS, הקוראת לחרם נגד ישראל. בארגון קראו לממשלות ולארגונים אזרחיים ברחבי העולם להטיל חרם על ישראל ולהפסקת כל סוג של סחר נשק ושיתוף פעולה צבאי עם מדינת ישראל "כל עוד היא ממשיכה במדיניות הכיבוש והאפרטהייד נגד העם הפלסטיני".

בעקבות הודעת הועידה מחמוד נוואג'ה, המתאם הכללי של ועדת ה-BDS העולמית, מסר את תודתו מקרב לב לחברי האינטרנציונל הסוציאליסטי על "תמיכתם בעם הפלסטיני וזכויותיו". "ההחלטה שקיבל האינטרנציונל הסוציאליסטי היא ההישג החשוב והמשמעותי ביותר של התנועה מאז הקמתה בשנת 2005" אמר. "מדובר בהחלטה אשר משנה את כללי המשחק, ומפיחה רוח חזקה במפרשי תנועת ה-BDS". זאת בהתחשב  בגודל ורוחב היריעה הכלל עולמי של האינטרנציונל הסוציאליסטי, אשר כולל 140 מפלגות מכל רחבי העולם מהן 35 הנמצאות בשלטון בארצותיהן ורבות אחרות אשר החזיקו בשלטון בעבר. 

באנטרנציונל חברות מפלגות שמאל רבות במערב אירופה, ביניהן המפלגה הסוציאל דמוקרטית בגרמניה המהווה שותפה בכירה בקואליציה של הקנצלרית אנגלה מרקל, המפלגות באיטליה וצרפת שהחזיקו בשלטון בארצותיהן עד לאחרונה, והמפלגה בספרד שהגיעה לשלטון במהפך מדהים לפני מספר חודשים. כמו כן חברה מפלגת הלייבור הבריטית בראשות ג'רמי קורבין והמפלגה הסוציאל דמוקרטית בפורטוגל.

האינטרנציונל הסוציאליסטי מתח בעבר ביקורת על מדיניות ישראל כלפי הפלסטינים, אך עד כה נמנעה מקריאה מפורשת לחרם על ישראל. הדחיפה להחלטה הקיצונית שהתקבלה הפעם נבעה לא במעט מאירועי העימותים האחרונים ברצועת עזה, כשרבים מן הנואמים בכנס האינטרנציונל בג'נבה דיברו על מותם של המפגינים הפלסטינים שניסו לחצות את הגבול לישראל. דוברים בכנס דחו את הטענה של ישראל כי ההרוגים היו מחבלים של חמאס, וטענו כי "גם אם חלקם היו חברי חמאס, הרי הם השאירו את כלי נשקם בעזה וצעדו לעבר הגבול כמפגינים בלתי חמושים". 

מפלגת העבודה הישראלית היא חברה ותיקה באינטרנציונל הסוציאליסטי, עוד מימי מפלגת מפא"י בימי ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון. עד כה לא פרסמה המפלגה תגובה על ההחלטות שהתקבלו בכנס, אך בשנים האחרונות היו חילוקי דעות פומביים בין מפלגת העבודה הישראלית לבין מפלגות אחרות באינטרנציונל הסוציאליסטי – וההערכה היא כי המחלוקות הללו יתגברו לאור ההחלטה לתמוך בחרם על ישראל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
האינטרנציונל הסויאליסטי לא רואה את השריפות
יפה יוסף | 10-07-2018 15:54
שעזה גורמת בישראל? לא רואה את הפיגועים והרג יהודים עי פלאסטינים? לא רואה שישראל רוצה להפרד מהפלאסטינים בשלום?
2
החלטת האינטרנציונל הסטציאליסטי
דוד יונתן | 14-07-2018 11:37
וזה מתפרסם בגדול לקראת יום הבסטיליה 14 ביולי - היום החשוב בהיסטוריה האנושית ! בסטיליית האפרטהייד, הטיהורים האתניים, הגירושים הכפויים, ההתעללויות וההשפלות - כולם כאחד רק בגלל ההתנחלוות ולא בגלל הכיבוש הצבאי - מתחלה להתמוטט, כמו ארמונות בחול שעל שפת היום. תודה לאינטרנציונל הסוציאליסטי - וחבל שמרצ והעבודה גינו !
3
מי שחשב שלעולם חוסן בהתנחלויות טועה
דוד יונתן | 15-07-2018 0:00
מי שחשב שאפשר להמשיך לרדות בעם שלם, להתעלל ולהשפיל מיליוני בני אדם, להפעיל משטר אפרטהייד וגירושים בכפיה, יתחיל סופסוף להבין שהעולם לא ישתוק וזה יתנקם בנו מוטב לעזוב עכשו ולחזור לגבול 67 הנורמלי שלנו. אחרת אפשר לצפות את סוף המדינה