"הסוף למלחמה": נחתם הסכם שלום בין אתיופיה ואריתריאה

"הסוף למלחמה": נחתם הסכם שלום בין אתיופיה ואריתריאה

מנהיגי אתיופיה ואריתריאה חתמו על הסכם שלום, והודיעו כי יחדשו את היחסים הדיפלומטים בין המדינות. בחתימת ההסכם המנהיגים הביאו לסיומו של סכסוך גבולות ממושך, שפרץ לפני 20 שנה והוביל למותם של אלפי תושבים בלחימה

author-image
נחתם הסכם שלום בין אתיופיה ואריתריאה
  מנהיגי אתיופיה ואריתריאה חותמים על הסכם השלום (צילום: עמוד הטוויטר של אתר GMA)

הסוף למלחמה באפריקה: ראש ממשלת אתיופיה, אביי אחמד, ונשיא אריתראה איסאיאס אפוורקי הודיעו היום (שני) כי חתמו על הסכם שלום, זאת בתום פגישה ממושכת בין המנהיגים בעיר אסמרה. בכך המנהיגים הביאו לסיומו של מצב המלחמה בין המדינות, אשר התנהל במשך קרוב ל-20 שנה והוביל למותם של מעל 80 אלף איש.

"מצב הלחימה ששרר בשתי המדינות יגיע כעת לסיומו" אמרו אחמד ואפוורקי במעמד חתימת ההסכם. "אנו נפתח כעת עידן חדש של שלום וידידות באתיופיה ובאריתריאה".

ראש הממשלה האתיופי והנשיא האריתראי גם הודיעו כי יחדשו את היחסים הדיפלומטים בין המדינות, זאת לאחר שהגיעו להסכמים בפסגה משותפת שנערכה אתמול. בהצהרתם המנהיגים אמרו כי "החל מהיום, אתיופיה ואריתריאה יעבדו יחד וישתפו פעולה בנושאים פוליטיים, כלכליים, תרבותיים, חברתיים, וביטחוניים".

ההחלטה על סיום הלחימה מסמלת עבור אריתראים רבים את תחילתה של עידן חדש. אריתריאה נחשבה עד היום כאחת המדינות המסוגרות ביותר בעולם, כשמצב הלחימה הממושך במדינה הוביל לקביעה של גיוס חובה לצבא וכללים נוקשים במיוחד לגבי השירות הצבאי. תושבים רבים במדינה משרתים בצבא במשך מרבית חייהם, כאשר שירות החובה יכול להימשך מגיל 18 עד גיל 55, ומשתמטים מהשירות נשלחים למאסר ואף מוצאים להורג. הדבר הפך את אריתריאה למקור לפליטים רבים, שנמלטו מהמדינה לאירופה ולישראל מתוך חשש לחייהם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
יש שלום
ליצ | 09-07-2018 18:26
אז בואו נגיד שלום לכל האריתראים שנמצאים בארצינו יאללה סעו לשלום המפתחות בפנים תנו לנו לחזור לשיגרה לכו לביתכם
נכון מאוד.
יפה יוסף | 10-07-2018 16:19
כל הפליטים האתראים והסודנים לחזור לארצם.הפליטים ילמדו את מדינתם מה היא מדינה מסודרת דמוקרטית בעזרת השם.