הרב דרוקמן על הטור במקור ראשון: "אני מזועזע!" - סרוגים

הרב דרוקמן על הטור במקור ראשון: "אני מזועזע!"

ראש ישיבת אור עציון התייחס בכנס שליחים לתפוצות, לטור הדעה של חגי סגל בו טען כי אין להשקיע מאמצים ביהדות התפוצות "איך אפשר לומר דברים כאלו? איך אפשר לחשוב דברים כאלו?"

הרב דרוקמן על הטור במקור ראשון: "אני מזועזע!"
  איך אפשר לחשוב דברים כאלה? הרב דרוקמן

בכנס יציאה לשליחות שקיים "מרכז השליחות של הציונות הדתית" מטעם תנועת המזרחי העולמית, תקפו הדוברים את טור הדעה של עורך מקור ראשון חגי סגל, שעסק במאמצים שנעשים בעולם למניעת התבוללות.

הכנס שנערך לכ-300 השליחות והשליחים היוצאים בקיץ הקרוב לרחבי העולם, לפעילות ציונית, התייחסו בזה אחר זה הנואמים לדברים שכתב סגל, בגיליון האחרון, כרשמי מסע ממצב היהודים בקהילות היהודיות באיטליה:

"בניגוד להצהרת הבכורה של יו"ר הסוכנות החדש,יצחק הרצוג, אשמת אסון התפוצות אינה נופלת על כתפי ממשלת נתניהו או על כל ממשלה ישראלית אחרת. יהודי התפוצות אשמים. מדינת היהודים יכולה לעשות מעט מאוד למענם, כל עוד הם מתעקשים לחיות על נהרות בבל. הדבר היחיד שתוכל להציע להם כדי להבטיח את המשך יהדותם הוא לעבור דירה ארצה מוקדם ככל האפשר.

את מאמץ ההבקעה העיקרי של סרבנות עלייתם מוטב לרכז במיזמי קירוב לבותיהם לארץ, כמו 'נפש בנפש'או 'תגלית'. שאר המאמצים טובים לנשמה ולמצפון, אך חסרי סיכוי. אחינו בגולה ימשיכו להתבולל בהמוניהם גם אם נזיע קשות כדי לחזק את קשריהם עם היהדות ואיתנו. חבל על הכסף, חבל על האנרגיות הנפשיות, ובעיקר חבל על הזמן. בתוך זמן קצר יהפוך עוד בית כנסת מעבר לים למוזיאון. במקרה הטוב יישארו שם בסוף כמה בתי חב"ד."

הרב דרוקמן: "אני מזועזע"

ראש ישיבת אור עציון, הרב חיים דרוקמן אמר בהתייחס לדברים: "אני מזועזע! יהודים נמצאים בים ויש כאלו שאומרים להם – תטבעו!, איך אפשר לומר דברים כאלו, איך אפשר לחשוב דברים כאלו? האם אין לנו אחריות האחים שלנו? זו אמורה להיות משימה לאומית ראשונה בחשיבותה, הפעילות של שליחות ושליחי הציונות הדתית היא הצלת נפשות כפשוטו איך אפשר לוותר על דבר שכזה?

הרב דורון פרץ, ראש תנועת המזרחי העולמית אמר: "לצערנו אנחנו שומעים מדי פעם דעות שכאלו, אמנם זה נכון, שהבעיה היא גדולה והאתגר הוא עצום אך העובדה שאין אנחנו מחסלים את הבעיה אינה פוטרת אותנו ממאמצים גדולים להשפיע ככל האפשר ולפעול יום ולילה על מנת לחבר עוד ועוד יהודים לזהות יהודית ולמדינת ישראל 'לא עליך המלאכה לגמור ואין אתה בן חורין להיבטל ממנה'.

גם אוהד טל – ראש מרכז השליחות אמר דברים דומים: מעציב אותי מאד לקרוא דעות שכאלו. הן סותרות את הערכים הבסיסיים ביותר ביהדות כמו "ואהבת לרעך כמוך", "כל ישראל ערבין זה לזה" ו"כל המציל נפש אחת מישראל"… הקהילות היהודיות בעולם אכן מצטמקות ועוברות תהליכים מורכבים, אך שליחי הציונות הדתית בעולם פועלים יום ולילה במסירות נפש אדירה ומשפיעים על חיי רבים אשר בזכות עשייה זו עולים ארצה באלפיהם ומעמידים דורות של יהודים נאמנים לעם ולארץ."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
22 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
צודק חגי סגל
ליאור | 05-07-2018 20:14
לשיטתם שכל הדר בחוץ לארץ כאילו עובד עבודה זרה חגי סגל צודק בהחלט
זה לא לשיטתם זה לשיטתך (גמ' בכתובות)
יהודי פשוט | 05-07-2018 21:10
דברי המתנגדים תמוהים. דבריו אינם סותרים שום כלל של ערבות או 'ואהבת לרעך כמוך' אדרבא: מי שלמד אצל הרציה אפילו יום אחד אמור לדעת מה שחוזר וחוזר בהמון מאמרים שלו שחובה להביא את כל היהודים לאי, חוץ מהמצוה שבדבר, גם בגלל הצד הפשוט והריאליסטי ביותר שזו הצלתם הגשמית והרוחנית. חגי סגל ישר כחך המשך כך. דווקא מתוך אחריות לגורלם צריך לסגור את ברזי העזרה באפיקים האחרים (פול גז על ניוטרל) ולהשקיעם במאמצים אדירים להביאם לכאן. ובמקביל להמשיך להשקיע את רוב רובם של המאמצים בלחזק את מדינתנו בחומר וברוח וכך מאליהם ירצו לבוא לפה, במוקדם או במאוחר, כשיערה ד' רוח ממרום עליהם ויחזרו לשולחן אביהם במקום להמשיך לשגות בדמיונות השעשועים
2
לא צריך להפסיק להשקיע אבל
איתן | 05-07-2018 20:35
ללא ספק - חגי סגל צודק שמי שאשם זה יהודי התפוצות. כלונו כמעט באים מהתפוצות, וההורים שלי כן קיבלו את ההחלטה לבוא לכאן, ולמרות ששניהם באו לפה עם מזוודה אחת וכמה מאות שקלים. מי שצריך להתחיל לזוז, זה הם.
3
בזמן האחרון הרב דרוקמן יותר מדאי מזועזע
מאיר קליין | 05-07-2018 20:52
מענין למה?
תפסיקו לדבר שטויות
יהודי ממלכתי | 08-07-2018 11:00
לכו בדרכם של רבותינו הקדושים תלמידי הרציה שדואגים לכלל ישראל וכואב להם על אחיהם שבחול ומתגייסים להצלת נפשות (הרב דרוקמן שליטא) בשבילם.
הוא אכן מזועזע בכל שני וחמישי.
הקדמת אותי! | 05-07-2018 21:24
המסקנה היא שכל תפישת העולם הממלכתית היא שגויה מעיקרה. זו הסיבה לכך שנגרמת מבוכה רבה לחסידיה.
4
מיותר
יצחק | 05-07-2018 21:01
צודק חגי סגל. השליחות היא בעצם סידור ג'ובים למקורבים. זה לא עוזר. הגדילו לעשות ויש גם שירות לאומי מטעם בני עקיבא בקהילות בחול. אין מספיק מה לעשות בארץ?
5
יהדות חוץ לארץ
אריה | 05-07-2018 21:57
עלינו לזכור שיהדות חוץ לארץ עוברת שינוי לטובה כמעט כל ילד דתי לומד במסגרת דתית .אבי מורי למד בבית ספר לא יהודי כאשר הגיע זמן מנחה מלמל .המורה בקש שיפסיק . אני זכיתי ללמוד בבית ספר דתי הבעיה היא שמי שלא דתי ורחוק מתבולל אבל יש כאלה שהם קשורים לעם ישראל ומדינת ישראל מבחינה ממונית.
מי שדתי ועשיר
בובון | 14-09-2018 7:08
לימודים בבתי-ספר יהודיים עולים הרבה כסף. המון כסף. ךפעמים יותר מלימודים אקדמיים. ובנוסף: צריך להירשם שנים מראש. הבדיחה הידועה אומרת שבזמן הברית רושמים את הילד לבית הספר היהודי היוקרתי, ומתחיל תהליך המיון...
6
אין כמו חב"ד
אטלקי | 06-07-2018 8:17
חבד דואגים לכל יהודי . לא משנה היכן הוא . בזכותם , רבים נשארו יהודים ועלו לארץ . ילמדו כולם מהם !!
תניחו לאנשים לחיות את חייהם
חילונית | 14-09-2018 7:40
חילוני דתי , יהודי נוצרי... תפסיקו כבר זה לא משנה ורק אם ייבינו את זה כל העמים, ויהיו קצת יותר צנועים ביחס למקומם ברף אהבתו הדמיונית של בורא מדומיין. תהיה גאולה לכולם. השטח לא תפרסמו כי זה נחשב בעיינכם לדברי הסתה.
7
תפוצות
חגי | 06-07-2018 8:30
הוא עף על עצמו העיתון מתחיל להתנהג כמו עיתון הארץ
8
זאת לא תפוצה -זאת גולה
מאור | 06-07-2018 8:54
זאת לא תפוצה, זאת גולה. מצד אחד מר סגל צודק - אי אפשר לתת שום הצדקה לחיים בחול ולכן זה נכון לתבוע מהיהודים בגלות לעלות לארץ - גם אני עליתי- אבל מצד שני יש לנו מחויבות כלפי אחינו היהודים שם , לדאוג לחנכם לעלות לארץ
זה בדיוק מה שהוא אמר
שירה | 06-07-2018 13:37
לעודד עליה, במקום להתאמץ לתחזק קהילות בגלות.
9
חלאות
יהודי. | 06-07-2018 9:57
הרסתם את המדינה ואת היהדות...כולם יודעים שהפלשמורה אינם יהודים.
10
חגי סגל צודק 100%
8 | 06-07-2018 10:41
אין חצי יהדות. יש רק שתי אפשרויות: 1 להתבולל (ולי אין שום בעיה עם זה). 2 להיות יהודי עד הסוף, וזה רק במדינת ישראל.
כאילו שחילוני מצוי חי את יהדותו עד הסוף
שי | 07-07-2018 22:26
מה כל כך יהודי באיזה תום, גיא או נמרוד המתגוררים בצפון תא, הולכים לפאב לרגל כריסמס ומתרועעים עם כל מיני סבטלנות ואולגות שהיגרו לכאן בזכות סבא רבא?
11
מחלוקת רבי עקיבא אני אליעזר
רועי ש. | 06-07-2018 10:56
אני לא חושב שצריך להזדעזע ככ מהדעה שלו, אני לא אומר לקבל אותה, אבל לא צריך לפחד ככ הדעה קיימת פחות או יותר ביהדות. אאלט זה מופיע בבבא בתרא- לפי רבי עקיבא עשרת השבטים לא יחזרו והם אבדו בין האומות, ולפי רבי אליעזר הם עם יחזרו...
12
הרב דרוקמן מוזמן להפסיק להזדעזע
שי | 07-07-2018 22:24
ליהודי התפוצות כמו לאחיהם הצברים החילונים אין שום סיבה שלא להתבולל. נישואי תערובת זה איסור דתי נטו שעומד בסתירה לערכי המערב, ולפיהם על כל פשעים תכסה אהבה. למה שצרפתי לא יתחתן עם סינית? באותה מידה, כיצד תסביר ליהודי מתבולל שגם ככה נראה, מדבר, אוכל וחושב כמו אמריקאי, שאסור לו להתחתן עם גויה? כנל הצברים החילונים בארץ ישראל ששמחים לייבא כלות בלונדיניות מאוקראינה וכו', גם הם ילכו בדרך סלולה זו.
13
הרב דרוקמן ביטא את מה שגם אני הרגשתי
רונן | 07-07-2018 22:41
בדרכ אני אוהב לקרוא את טוריו של חגי סגל, אבל בטור הזה גם אני די הזדעזעתי. אם אתה מרגיש כלפי כל יהודי שהוא בן משפחה, אז גם אם הוא לא בסדר ונשאר בגולה - אתה לא מתנתק ממנו, אלא מנסה לדאוג לו ולשמור איתו על קשר, ומתוך כך הוא בסוף יעלה לארץ. יש לי חבר טוב שעלה לארץ מארהב, דרכו למדתי כמה עליה היא מאמץ אדיר, ולא משהו קל ופשוט בכלל. זה מאד מורכב מבחינת המשפחה שנשארת שם, מציאת מקצוע, פער מנטליות ועוד. מאז אני מעריץ כל יהודי שעלה לארץ, ונוהג יותר בענווה כלפי מי שלא עולה, אל תדון אדם עד שתגיע למקומו. נראה לי שהרב דרוקמן באמת אוהב כל יהודי כבן משפחה ולכן הוא באמת מזועזע. הלואי וכולם היו מרגישים כמוהו.
14
יהודי התפוצות
אאא | 07-07-2018 22:50
כאשר הציונים הדתים התחברו לרשע הזה לפיד הרב לא הביע הזדעזעות כול שהיא למרות שהרימו יד על תורת ישראל ולומדיה אבל שמים הזדעזעו !!!
תשמור על הפה שלך ואל תעז לומר על גדולי הדור
בדרך התורה | 08-07-2018 11:07
שמור על הפה שלך מלשהרע,רכילות ועוד. שתגיע לדרגה של גדול הדור תוכל לדבר. על חילול ה' רק מיתה מכפרת.