אמו של החייל למנהיג חמאס: "החזר את בני, אורון" - סרוגים

אמו של החייל למנהיג חמאס: "החזר את בני, אורון"

זהבה שאול, אמו של החייל אורון שאול שגופתו מוחזקת בידי חמאס בעזה, פרסמה סרטון ובו היא קוראת למנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר לפעול לשחרורו: "תציע לממשלת ישראל עסקה, בה הבן שלי יחזור אליי"

אמו של החייל למנהיג חמאס: "החזר את בני, אורון"

על רקע הדיווחים על המגעים שמנהלת גרמניה עם חמאס בנוגע לעסקת חילופי שבויים, מפרסמת היום (חמישי) זהבה שאול, אמו של החייל אורון שאול שגופתו מוחזקת בידי חמאס בעזה, סרטון ובו היא קוראת למנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר לפעול לשחרורו.

שאול פתחה ואמרה בכאב: "הבן שלי אורון נמצא בידיכם ואין לי כל מידע על אודות גורלו, לא מצדכם ולא מצדה של ממשלת ישראל. אנחנו, האזרחים, משלמים את מחיר העימות האלים בין שני הצדדים והמחיר הוא בלתי נסבל. חיי אינם חיים מאז 20 ביולי 2014. אני לא מאחלת לאף אמא, ישראלית או פלסטינית, לעבור את מה שאני עוברת מאז אותו יום ארור. פניתי לממשלת ישראל ואני פונה אליך בבקשה דומה, החזר את בני, אורון".

שאול המשיכה בפנייתה לסינוואר, ואמרה: "אני מודעת למשבר ההומניטרי הקשה מנשוא, שבו נתונים תושבי רצועת עזה. אין לי כל עניין לקרוא לממשלתי להכביד את ידיה על תושבי הרצועה. הם לא צריכים לשלם את מחיר הסכסוך. להיפך. אני רואה חשיבות עצומה בהרגעת הרוחות, ובפתרונות שיקלו על החיים של האנשים משני עברי הגבול. די. זה הזמן של שני הצדדים להתגמש בתנאים מוקדמים כדי שנוכל להתקדם לעסקה כוללת תמורת הבנים שלנו ובפעולות המקדמות צעדים הומינטריים, ישראל תוכל לשחרר אסירים".

תציע לממשלת ישראל עסקה

האם ביקשה ממנהיג חמאס בעזה לפנות בעצמו לממשלה. "אני פונה אליך כדי שתציע לממשלת ישראל עסקה, שבה הבן שלי יחזור אליי לצד הבנים האחרים שנמצאים אצלכם. אני פונה אליך כדי שתמנע עימות אלים נוסף בין הצדדים, כדי שחיי האזרחים משני עברי הגבול יהפכו לנסבלים. זו עסקה שכל מנהיג וממשלה חייבים לפעול לקידומה".

דיווח: עסקת שבויים בין ישראל וחמאס בתיווך גרמניה

מוקדם יותר פרסמנו, כי לפי הדיווח בעיתון הערבי "אל-חיאת", במסגרת העסקה ישוחררו גופותיהם של חיילי צה"ל הדר גולדין ואורון שאול, וכן יוחזרו השבויים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. בתמורה, ישראל תשחרר מספר אסירים פלסטיניים שיועברו לרצועת עזה. כל הנראה, המגעים הגרמנים החלו כבר בשנת 2015, אך בחודשים האחרונים התמנה מתווך גרמני חדש למשימה: ארנסט אורלאו, מי שהיה מופקד בעבר גם על המגעים לגיבוש מתווה עסקת השחרור של גלעד שליט.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לא שופט אותה אבל מצער הדברים שאמרה
אורי | 05-07-2018 22:26
מזעזע...