הרב אבינר: אסור לייעד שעות שחיה מעורבת לחילוניים

בישוב דתי אחד פתחו שעות בריכה מעורבת כדי להתחשב במיעוט החילוני. זה לגיטימי? הרב אבינר משיב ומזכיר שני מכתבים שכתבו הרב קוק ובנו

אסור לישוב דתי לייעד שעות שחיה מעורבת לחילונים
  ילדים בבריכה. למצולמים אין קשר לכתבה (Najeh Hashlamoun /Flash 90)

בישוב דתי אחד פתחו שעות בריכה מעורבת כדי להתחשב במיעוט החילוני. זה לגיטימי?

ודאי לא. גם לחילוניים אסור לשחות מעורב. אנחנו לא מתערבים במה שאדם עושה בחייו הפרטיים, אבל אסור לנו לארגן לו עבירות.

הישוב מקבל כסף עבור מוסדות של תורה ואותם גופים שתורמים מתנים את תרומתם בפתיחת שעות מעורבות?

לא עושים עבירות גם בשביל כסף וגם בשביל תורה. לא בונים דבר טוב על יסוד רעוע. בסוף הוא יפול.

אומרים שאם נסרב, אנחנו לא פתוחים לדמוקרטיה, אנו סגורים, אנחנו מיושנים וכו'.

טענות ידועות. להיפך, שחיה נפרדת היא בריאה, היא טהורה, היא טבעיות, היא חיים.

הרבנים שם שותקים.

מי אנחנו לקבוע בשביל רבנים? אבל באופן כללי, כאשר יש שחיתות, אסור לרבנים לשתוק. מי ששותק, אחראי למה שקורה. יתר על כן, גם בנות דתיות, יתחילו לשחות שם. וכן גם ישובים אחרים ילמדו מזה.

יש בעיות רוחניות רבות באומה, גם של צניעות. האם שחיה מעורבת יותר חמורה?

ודאי.זו פירצת הצניעות הכי חמורה. ראה דברים שאמר רבנו הרב צבי יהודה: "עכשיו קיימים בכמה ישובים דתיים דברים מצערים מאוד.  שחייה מעורבת – חרפה!. יש כמה תופעות שאי אפשר לדלג עליהן: הראשונה היא הבריכה המשותפת לאנשים ונשים. אין על זה שום תרוץ שבעולם. הרי זה מכאיב ומעליב. יש לי אהבה גדולה לקיבוצים ולמושבים, ועל כל זה יש צורך בשכלול כמה דברים. יש לי כאב ופצע על הרחצה המשותפת, ממש כאב ועלבון. זו שחיתות וטומאה הנמשכת מהגויים. הצניעות היא יסוד היהדות, ואיך יעלה על הדעת להתרחץ עם נשים שאינן לבושות. צריך לזכור מה אופייני לנו, ושלא כל מה שנמצא אצל הגויים מתאים לנו. תכונתם של ישראל היא העדינות והאצילות, מה שאין כן הגויים. הרחצה המעורבת היא היפוך הצניעות. היא פריצות דעריות במקום ציבורי – חטאת ציבור.  עניין זה הוא המכאיב ביותר בקיבוצים ובמושבים. יש עוד כמה עניינים המצריכים תיקון אבל זה הוא החמור ביותר, מזעזע ומרעיש ביותר, נורא ואיום ביותר…" (שיחות רבנו עשרת ימי תשובה 5).

וכן ראה מה שכתב מרן הרב קוק בשנת תרפ"ו לתושבי תל אביב: "לכבוד עיריית תל אביב ת"ו שלום רב, אחי ואלופי, היקרים. בידיים רועדות הנני כותב דברי אלה אליכם. הגיעוני ידיעות בדבר פריצת גדר הבושה האנושית בקשר עם הרחיצה שעל שפת הים בעיירתינו היקרה אשר עליה, כבודנו וגאותינו. אי אפשר לי להאריך במקום הפצוע הזה, מפני הכבוד. על כן, בקצרה הנני פונה עליכם, יקיריי, עמדו בפרץ. הצילו את כבודנו, כבוד שם ד', כבוד תורתו, כבוד עמו וארצו, הנקרא עלינו באמת. ובצדקה הסירו את ההפקרות המנוולת ממנו. לא נהיה שמצה בעמים, רק למופת והיה לכל האנושיות, כמו שראוי להיות, וכמו שנועדנו להיות בתור העם שמקור הקדושה והמוסריות האמיתית בקרב חברת האדם כולה ממנו יצא. בחכיון וכמיהת נפש למענה חיובי ומוצלח מהדרת כבודכם הנעלה מאוד, אחיכם ועבדכם הנאמן, הק' אברהם יצחק קוק".

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע
31 תגובות - 16 דיונים מיין לפי
1
בהנחה שמדובר בישוב שהוא גם מועצה מקומית אז
דורון | 03-07-2018 18:36
משתמשים ברב אבינר ללא ידיעתו בסוגיה הרבה יותר מורכבת ממה שכתוב בכתבה. יש בגצ ויש תלמידי חכמים עצומים שמנהלים קמפיין נגדם. זה הכל לקראת הבחירות המוניציפליות והכל פוליטיקה מכוערת כדי להלחם בראש המועצה שלא עושה דבר בלי להתייעץ עם גדולי הדור. יצאה חוברת הלכתית על כך. עדיף שתפרסמו אותה
2
צניעות והלכה...
אופירה | 03-07-2018 18:36
אני חילונית ולמרות זאת אני נגד בריכה מעורבת ובעד שמירת הצניעות ומה תגידו על זה שרבנים מחתנים זוגות תחת חופה וקידושין שהכלה לבושה בשימלה חשופה , איך רבנים מסכימים לעמוד תחת החופה מול כלה שלבושה בשמלה חשופה? אני מבקשת הסבר
אם את באמת רצינית
חן | 04-07-2018 13:18
כותב הרב עובדיה יוסף זצל שאם הכלה לובשת בלבוש חשוף אז יסתכל בתוך בסידור או הברכון שממנו מברך או לעבר הכוס, וגם יש כאלה שמבקשים שבשעה של החופה שתעטוף את עצמה , ובכל מקרה עדיף שיתחתן אותה רב ולא שיחיו באיסור ולא שיחתן רפורמי ...
כדי להסביר לך את יש צורך ללמוד את אבן העזר
חיים | 03-07-2018 21:22
בשולחן ערוך את מוכנה לזה?
לא כל הרבנים מסכימים!
ט | 03-07-2018 19:51
יש כאלו שממש לא מוכנים.
אופירה צודקת.
יפה יוסף | 03-07-2018 18:52
לפחות שהכלה תכסה את עצמה בזמן שהרב לידה.
3
נכון.בישוב דתי שהדתיים הם הקובעים אסור
יפה יוסף | 03-07-2018 18:50
להם להרשות שחיה מעורבת.את הכסף של החילונים אפשר לזרוק.
נשמע מופרך
מה הלאה | 04-07-2018 9:01
ובעיר עם רוב חילוני או יישוב או קיבוץ חילוני, האם זה מבורך שהם ייתחשבו במיעוט הדתי ויציעו להם בריכה נפרדת? אני מעריך שהתשובה היא כן. למה? כי אם אנחנו הדתיים מקבלים את שלנו זה מעולה, כי הרי אנחנו צודקים בהכל, והחילונים לא חייבים לקבל כי הרי הם טועים בהכל.הדיון אינו מי צודק ומי טועה אלא האם במציאות הקיימת ראוי לתת לציבור שנוהג הפוך ממני, אפילו שהוא מיעוט, לתת לו ביטוי שלא בא על חשבון הרוב. הרי אם הם מקבלים בריכה מעורבת, הבריכה לא נלקחת על חשבון בריכה נפרדת אלא הוקמה במיוחד עבורם..אז מספיק עם שלי שלי ושלך שלי.. נשמע הזוי
4
שחיה מעורבת ביישוב מעורב
ד"ר גב"י בוטבול | 03-07-2018 19:15
צר לי... כראש מועצה לשעבר בקרני שומרון נתקלתי באוצה בעיה אחר שבניתי בריכה ושאלתי את הרב עובדיה יוסף הכיצד לנהוג... תשובתו לא הפתיעה אותי... יש לאפשר שחיה מעורבת ויש לאפשר לפתוח את הבריכה גם בשבת ובתנאי שלא יהיה חילול שבת המוני וצמצום מקסימלי של חילול שבת כגון מכירת כרטיסים מראש סגירת הקיוסק בשבת אי הפעלת הרמקול למוסיקה בשבת וכו... קל להחמיר וקשה להקל... רק מי שעיניו נכוחה לכלל הציבור ובעל כתםיים הלכתיות רחבות יכול לפבוק פסיקה מעין זו...
גילוי עריות
מיכאל | 04-07-2018 11:34
אל תבלבל את המח. בריכה מעורבת וחילול שבת זה חורבן של ממש
בבקשה תביא את תשובתו של הרב כתובה
יוסי | 04-07-2018 0:09
לא סתם להגיד בשם הרב עובדיה, תראה כתוב. חוצמזה הרב אבינר מסביר בסברות פשוטות הכל, אתה מוזמן לקרוא שוב. (ולא רק את הכותרת)
אהבתי
טובאל קולמן | 03-07-2018 23:07
למרות שאין הנחתום מעיד על חמותו
5
ועל כך כבר אמר הסופר ש"י עגנון
עדיאל | 03-07-2018 19:24
בפתיחת כנס ספרותי שנערך בשבת, בהשתתפות הסופר המהולל, ביקש המנחה מהנוכחים שלא לעשן בשבת, כי:הסופר עגנון, אינו יכול לסבול כשמעשנים בשבת, ענה לו עגנון: ע-גנון, יכול לסבול, אבל הקדוש ברוך הוא לא סובל זאת...
6
כרגיל ההתחשבות היא חד כיוונית
שי | 03-07-2018 20:30
תמיד החילונים מתבקשים להתחשב בשומרי המצוות. בכיוון השני חס וחלילה, זה נגד ההלכה, אנחנו לא יכולים. זה בכלל לטובת החילונים זה שאנחנו לא מסכימים למנהגים שלהם. כל כך אטום ומתנשא.
שמואל - באמת אתה חושב שכל החוכמה והצדק אצלך?
שי | 04-07-2018 19:27
החיים שלך פשוטים אה? אני צודק, האחרים טועים ומגעילים. ואתה עוד מדבר על אנשים עם תסביכים? אם אתה מעל גיל 3, נראה לי שהגיע הזמן ליטול קורה ...
אם יש חילונים בישוב אז זה ישוב מעורב
רחל | 04-07-2018 16:21
הישוב המעורב הוא הבית של החילונים לא פחות משל הדתיים.
נכון. חד כיווני כי אנחנו צודקים
שמואל | 04-07-2018 11:37
רק לאנשים עם תסביכים יש צורך להתנצל כל הזמן בפני התרבות החילונית הדוחה
7
אם זה ישוב דתי בלבד הרב צודק
אריק | 03-07-2018 21:02
אך אם נהיה כוחנים בישובים מעורבים אולי את הצניעות הרווחנו אבל נגרום לחילול השם עצום ביחסנו הפוגע כלפי הציבור המעורב .
8
כל ישוב דתי המרשה שחייה מעורבת סופו להיחרב
עמוס | 03-07-2018 21:18
ידוע
אתה הנביא עמוס?
tkh | 04-07-2018 13:37
הרבה יישובים עומדים ליפול אם הנבואות שלך חו יתקיימו
9
ומכיר את הפרטים הקטנים.מי שפנה אליו עם רעיון
אחד שגר בישוב הזה | 03-07-2018 21:30
של שות עשה מעשה נבזי מאוד הרב של הישוב הזה הוא גדול דור והוא ממש לא בעד בריכה מעורבת. זה לא חכמה גדולה ליצור שאלות ולענות עליהם באופן כללי בלי שיש לך שמץ של מוסג בכל הפרטים ועל מדובר
10
ישוב מעורב זה אסון
יפה יוסף | 03-07-2018 23:10
אסור להתערבב. ירושלים וחברון לדתיים. תל אביב וחיפה לחילונים. החרדים ממילא לא יודעים לשחות ועדיף שיתרחקו מהים.
11
ראש מועצה שמתייעץ עם גדולי הדור
עמוס | 04-07-2018 0:54
בדיחת השנה.
12
שוב ושוב הרבי אבינר מביע דעה על הנעשה אצל
מכעיס אך לא מפתיע | 04-07-2018 8:53
אחרים מבלי שנתבקש לכך בכלל. אולי כדאי שילמד שהוא לא גדול הדור והעובדה שרבנים לא באים להתייעץ איתו בענייניהם פירושו של דבר הוא שאינם חשים צורך בכך.
רבנים לא מתייעצים עם הרב אבינר? פחחח השינאה
העבירה אותך על דעתך | 04-07-2018 16:51
בין אם תרצה ובין אם לאו הרב אבינר שליטא הוא מגדולי הרבנים בדורנו, מגדולי המשיבים בהלכה בדור, וכן גם הרבה רבנים מתייעצים איתו. אלא שכנראה מכיוון שאלה רבנים שחושבים שאסור שתהיה ברכה מעורבת בישוב דתי, אז הם אינם רבנים בעינך. כי בעינך רבנים אמיתיים זה רבנים שמוכנים לוותר על כל העקרונות שלהם, העיקר שארץ ישראך תבנה ויהיה כסף למועצה...
הבעיה שהוא כן נתבקש
חן | 04-07-2018 13:22
עובדה ששאלו אותו, זה שות . הוא כן נתבקש....
כבודו לא מבין
פלוני | 04-07-2018 11:38
כל רב בכל מקום שהוא חייב, לא רשאי, להביע דתו בנושאים תורניים מובהקים
13
למגיב יצחק אברהם
ו | 04-07-2018 12:57
יום יבוא ותגלה שאתה רחוק מתורה כמרחק מזרח ומערה. אתה וחבריך הדתיים הנורמאלים כהגדרתך תבינו שטעיתם בגדול.מקווה שתעשה תשובה לפני שתקבל עונש בגיהנום.
14
מצחיק אותי שהחרדלים באים לחופים מעורבים מחוץ
והעיקר משחקים מחמירי | 04-07-2018 14:19
תגיעו בקיץ לכינרת, חופי הים התיכון, בריכות בישובים חילוניים ותמצאו הרבה משפחות חרדליות. אבל בישוב שלהם ידברו גבוה גבוה לאסור שחיה מעורבת.
15
בושה וחרפה לעיר האבות
ירדן | 05-07-2018 4:20
אבותינו ואמותינו מתהפכים בקברם מופעי זימה של הבימה ובריכה מעורבת.השם ישמרנו מראש מועצה כזה ומיועציו החכמים
16
יצחק אברהם אתה לא דתל"ש אתה הייתה חילוני גם כ
יניב | 05-07-2018 8:04
שהייתה עם כיפה.