החוק להכשרת המאחזים נדחה, השר הרשקוביץ הגיש ערר - סרוגים

החוק להכשרת המאחזים נדחה, השר הרשקוביץ הגיש ערר

יו"ר הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ הגיש ערר על החלטת ועדת השרים להפיל את החוק להכשרת המאחזים של זבולון אורלב. "אין כאן ניסיון להכשיר גזל אל התיישבות שנעשתה בתום לב ובסיוע המדינה". ההצעה נפלה ברוב של חמישה נגד שלושה. טרם נקבע מועד לדיון שני בהצעת החוק.

author-image
החוק להכשרת המאחזים נדחה, השר הרשקוביץ הגיש ערר
  רוצה דיון נוסף. הרב הרשקוביץ (פלאש90

יו"ר הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ הגיש ערר על החלטת ועדת השרים להפיל את החוק להכשרת המאחזים של זבולון אורלב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה הבוקר (א') לשר המשפטים יעקב נאמן, לפעול לכך שהצעת החוק שבאה להכשיר את המאחזים הותיקים ביו"ש לא תאושר בועדת השרים לחקיקה.

את ההחלטה נימק נתניהו, ברצון שלא להפריע למשא ומתן שמתנהל כעת על פינוי רמת גלעד, אותו דרש בג"צ לפנות עד לסוף השנה האזרחית.

הצעת החוק שיזם ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי), עליה חתומים ראשי סיעות הקואליציה, באה בעצם להשאיר על כנם את הבתים שנבנו בעמונה, מגרון, גבעת אסף וגבעת האולפנה בבית אל ושכונות נוספות ביהודה ושומרון, כדוגמת שכונת היובל בישוב עלי.

על פי הצעת החוק, במידה וטענת בעלות על קרקע הוגשה לאחר 4 שנים מסיום הבנייה יוכל בית המשפט המוסמך לפצות את התובע או לתת לו קרקע חלופית, ולא יורה על הריסת הבתים.

הצעת החוק, שמתקנת את תקנת המקרקעין, באה למנוע את הרס הבתים ומתייחסת לישוב המונה לא פחות מעשרים משפחות. והיא תחול רק על יישובים שהוקמו בתום לב. ישובים שנבנו על קרקעות פרטיות במודע, לא ייכללו בחוק ובתיהם יהרסו.

לא מנסים להכשיר גזל

בעקבות הנחייתו של ראש הממשלה, הצביעו חמישה שרים נגד הצעות החוק לעומת שלושה שרים שתמכו בה.

כאמור, הרב דניאל הרשקוביץ הגיש ערר על ההצבעה ויבקש הצבעה נוספת על הצעת החוק.

לדבריו "ההצעות מבוססות על המשפט העברי וחתמו עליהן חברים מכל סיעות הקואליציה, אין כאן ניסיון להכשיר גזל אל התיישבות שנעשתה בתום לב ובסיוע המדינה."

טרם נקבע מועד לדיון על הערר.

בבוקר אמר יוזם ההצעה שנדחתה, ח"כ זבולון אורלב, כי "למרות ההחלטה אני יודע כי על הנייר יש רוב בוועדת השרים בעד החוק. אני לא יודע אם זה יבוא לידי ביטוי היום והאם החוק יעבור היום אבל בסופו של דבר החוק יאושר במועד אחר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו