בקרוב: פייסבוק תאפשר להשתיק נושאים מוגדרים - סרוגים

בקרוב: פייסבוק תאפשר להשתיק נושאים מוגדרים

הרשת החברתית הפופולרית בוחנת בימים אלה אפשרות חדשה, שתאפשר למשתמשים להשתיק מילים מוגדרות. היכולת הזו תאפשר לאנשים לקבוע נושאים שהם לא מעוניינים לראות בפיד החדשות שלהם

author-image
בקרוב: פייסבוק תאפשר להשתיק נושאים מוגדרים
  (צילום: שאטרסטוק)

מרחיבים את ההשתקה: אתר הטכנולוגיה TechCrunch דיווח הבוקר (שני) כי פייסבוק בוחנת בימים אלה אפשרות חדשה שתרחיב את היכולת של כפתור ה"השתק" שהושק לאחרונה. על פי הדיווח, הרשת החברתית תאפשר להשתיק מילים מוגדרות – כך שכל פוסט שיכלול את המילים שתשתיקו לא יוצג בפניכם.

האפשרות החדשה תופעל מתפריט האפשרויות המופיע בצד כל פוסט באתר. ברגע שתראו פוסט שכולל מילה שתרצו להשתיק, לוחצים על כפתור התפריט (הנראה כמו שלוש נקודות ומופיע בצד ימין של הפוסט), ומשם בוחרים באפשרות "השתק מילים בפוסט זה" ומציינים אילו מילים אתם מעוניינים להשתיק. לחיצה על אישור- וכל פוסט שכולל את המילים האלה יוסתר מכם למשך 30 יום. עם זאת, ההשתקה תקפה רק על פוסטים שאינם ממומנים- כך שבמידה ופרסומת בפייסבוק כוללת את המילים המושתקות, הוא עדיין יופיע בפיד החדשות.

כך זה נראה: אפשרות השתקת המילים החדשה בפייסבוק (צילום: עמוד הטוויטר של אתר TechCrunch)

הגולשים יוכלו להשתמש באפשרות החדשה כדי לקבוע נושאים שהם לא מעוניינים לראות בפיד שלהם, ממגוון סיבות. כך למשל תוכלו להסתיר פוסטים אשר עלולים להרוס לכם אירוע מסוים: לדוגמה, במידה ולא תרצו לראות את הפוסט של חבר שלכם שנותר בהלם מההפסד של ספרד במונדיאל, תוכלו להשתיק את המילים "ספרד" ו"מונדיאל" ובכך לצפות במשחק לאחר שהסתיים מבלי להרוס את ההפתעה. בפייסבוק גם הסבירו כי האפשרות נועדה גם לאפשר למשתמשים לצמצם את חשיפתם לתוכן שעלול להיות פוגעני.

בשלב הזה השתקת המילים נבחנת בקרב מספר מצומצם של גולשים, כשפייסבוק ישתמשו בתוצאות הבחינה כדי להרחיב את השירות לפני ההשקה לכלל הציבור. בהנהלת הרשת גם בוחנים יכולות נוספות בהשתקה, ביניהם היכולת להשתיק מילים לפרקי זמן קצרים או ארוכים יותר מ-30 יום, וכן אפשרות להשתיק מילים גם ללא פוסט שכולל את אותם המילים. בשלב הזה לא ידוע מתי ההשתקה החדשה תושק לציבור הרחב.

האפשרות החדשה תצטרף לכפתור ההשתקה הקיים בפייסבוק, שהושק בדצמבר האחרון ומאפשר למשתמשים להחביא את הפוסטים של חברים, עמודים או קבוצות מוגדרות למשך 30 יום. מדובר באפשרות שקיימת גם בטוויטר ובאינסטגרם, שגם מאפשרת להשתיק מילים בתגובות לתמונות המפורסמות ברשת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו