מנדלבליט: "אם יש המלצות, זה כתב אישום? ממש ממש לא"

מנדלבליט: "אם יש המלצות, זה כתב אישום? ממש ממש לא"

מנדלבליט הגיע לכנסת והתייחס לחקירות רה"מ: "חובתי להגיע לאמת". והבהיר, "צייצנים לא מזיזים לי את קצה הציפורן". על המלצות המשטרה: "יהיה ישר כתב אישום? ממש ממש לא"

author-image
מנדלבליט מגן על נתניהו: "חכו עם כתב אישום"
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

מנדלבליט בכנסת: בפעם השנייה השבוע הגיע היום (רביעי) היועץ המשפטי לממשלה לועדת חוקה של הכנסת העניק סקירה לח"כים, והתייחס לקמפיין נגדו סביב חקירות ראש הממשלה: "מפגינים לא מזיזים לי". ומבהיר את תפקידו: ״להגיע לחקר האמת״.

בפתח דבריו התייחס להמלצות המשטרה שהועברו אליו ואל אנשי לשכתו לפני ארבעה חודשים בתיקים 1000, 2000 עליהם טען מנדלבליט כי היקף החומרים מאד גדול. אלה תיקים לא פשוטים בהיקפם", אמר. עוד הבהיר, כי "יש חוסר הבנה איך הדברים עובדים, חושבים שאם יש המלצות, ישר כתב אישום – ממש ממש לא".

לדבריו, "עיקרון העל שמנחה את התביעה הכללית הוא רק אחד – גילוי האמת. שיקול זה עומד מעל לכל שיקול אחר".

הוא דחה בכל תוקף את הטענות סביב עדי המדינה. כאילו "יש גורם כלשהו או שמערכת אכיפת החוק התגייסה לרדוף אחרי איש כלשהו. כשיש חשד סביר לעבירות, צריך לפתוח בחקירה. כל ניסיון לעשות דה-לגיטימציה למוסד עד המדינה – זה דבר שהוא משול לניסון למנוע את בירור האמת".

צייצנים ומפגינים לא מזיזים לי את קצה הציפורן

"ש עדי מדינה ב-4000 שמעידים גם על דברים בתיקים האחרים והמצב הזה מטבע הדברים חייב לבצע השלמות גם בתיקים האחרים. למשל – בתיק 4000 הגיעו אלינו הקלטות של עד מדינה שהיו קשורים לתיקים האחרים ולכן יש צורך בגביית עדויות נוספות שקורות בימים אלה. התיקים נמצאים בשלב מתקדם מאוד אבל יש עדיין עבודה. אני מבקש לתת למשטרה לעשות עבודתה.

לחשודים יש זכויות

הוא פנה לאלה שאומרים להגיש כתב אישום נגד נתניהו: "חכו. גם לחשודים יש זכויות. אני לא מתכוון להתפרק מחובתי להגיע לחקר האמת בגלל צייצנים ומפגינים, הם לא מזיזים לי את קצה הציפורן".

הכנסת מחלישה את מערכת אכיפת החוק

בהתייחסו לחוקים הנפיצים של הכנסת לאיזון מערכת המשפט, אמר מנדלבליט כי "יש תחושה של ניסיונות של הכנסת להשתמש בחקיקה להחלשת מערכת אכיפת החוק. יש לנו משטרה אחת פרקליטות אחת בימ"ש עליון אחד וחשוב לשמור עלינו כי חלק מהלגיטימציה מגיע דרככם.

מה הדבר שהכי מדאיג את מנדלבליט?

מנדלבליט הוסיף ואמר כי הדבר שהכי מדאיג אותו, זה הניסיון להגביל את כוחה וסמכותה של המשטרה. "חוק ההמלצות לפחות בצורתו הנוכחית, ההצעה להגבלת משך החקירה, כל אלו באיצטלה של זכויות חשודים יכולים להביא להחלשת גופי אכיפת החוק. זכויות חשודים ונאשמים יקרות וראויות להגנה. הזכות לשם טוב ומניעת מעצר שווא הן מהחשובות ביותר אך אנחנו צריכים לעבוד יחד כדי לחזק את שלטון החוק ולא להחליש אותו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
המנדלבליט ישב עם עיניים מלאות ארס נגד ביבי
עמוס | 27-06-2018 11:05
מנדלבליט מתכונן לחסל סופית את ראש הממשלה. אבל גם הוא המנדלבליט ישלם על כך מן השמים
2
ביבי מלך
יפה יוסף | 27-06-2018 12:00
אולי יש אשמים אחרים .
3
היועץ מנדלה מוכר סיפורים מושך זמן מהפחד אלדד
הציבור | 27-06-2018 12:31
יניב מחכה בשיגעון מתחת למרפסת של היועץ ליועץ יש זמן המשטרה מתביישת לעשות לתיקים המתת חסד זרקו את התיקים על הייעוץ לעשות לתיקים המתת חסד אז מנדלה בינתיים מוכר סיפורים
4
מנדנבליט
ברבירב | 27-06-2018 15:56
מנדנבליט בודק חוקר וגם חבר אלוהים יודע מה מסתובב לו בראש הוא בודק. חוקר וגם חבר מעניין מה ביבי הבטיח לו או לא הבטיח לו על פניו נכון להיום הוא גורר רגליים מטייח מתיש את הציבור יש לו כל הזמן שבעולם היכן הבגץ השיטה של. גם חבר גם חוקר רקובה מיסודה לי ניראה שמנדנבליט יועץ של נתניהו כפי שווינשטיין היה יועץ. ועורך דין של מנדנבליט גם מזוז לא היגיש כתב אישום נגד שרון הם מפחדים אין להם ביצים הם מפחדים
5
תגובה
רותי | 27-06-2018 16:19
יועץ משפחתי של מפחת מושחתיהו הכל שקוףףף כל כך אין לי בך כל אמון שחרר את עצמך מניהול החקירות ומנה יועץ אחר במקומך אתה מקורב אתה שידעתה בזמן אמת על כל השחיתותתת
6
הביב וצרותיו
יונתן עדיאל | 27-06-2018 16:21
שם מנדנבליט אמר לפני חודש שאין לו שום בעיה להגיש כתב אישום נגד נתניהו יהיה קשה אמר מנדנבליט זונה בן זונה בן אלף זונות מפחד מהביוב נתניהו גם חבר גם חוקר שרמוטה יהודי ? יהודון חרה וגורר רגליים אני מבין היטב למה שנאו אותנו בגלות בגלל גנבים מושחתים ביבים ומנדנבליטים יועץ משפחתי יהודי. הרדיפה שלנו על ידי הגויים היתה בהחלט מוצדקת החמדנות של עמי ותאוות הבצע של המנדנבליטים הביאו עלינו אסונות אלפיים שנות רמאות ניגמרו בבכי עמי גנב מושחת ורקוב ונירדף בצדק
7
הביב
יונתן עדיאל | 27-06-2018 16:23
עמי נירדף על ידי הגויים בצדק ביגלל אנשים כמו הביב ותומכיהם המנדנבליטים אלפיים שנות גלות ניגמרו בבכי
8
לרותי הוא טייח
עוד פושע | 27-06-2018 17:17
פושעים שנתנו ידם להשחתה של מערכת החוק והמשפט והרס הדמוקרטיה בישראל :- להזכירכם רות דוד ניהלה אירגון פשע מתוחכם ומשומן של תעשיית שוחד הטיית תיקים ותפירת תיקים במשך למעלה מעשור בתוך מערכת החוק והמשפט הישראלית מתחת לאפם של בכירי המערכת ושופטים שעצמו עיניים ,פעלה להדחתם של שוטרים בכירים ביותר,פרקליטים ושופטים במטרה להשתלט על מערכת החוק והמשפט בארץ כמו ארגון מאפיה . מונתה במסגרת השוחד שקיבלה לדירקטורית בחברת ב.יאיר שעסקה בהלבנת כספים לאירגון הפשע של אברג'יל ,קיבלה מתנות ושוחד במאות אלפי דולרים בהיותה פרקליטת מחוז ,רות דוד יחד עם רונאל פישר הנוכל סחטו אזרחים ושילמו שוחד לבכירי השוטרים בשביל לסגור תיקי שחיתות לרבות תיקי שחיתות בעריית ראשון לציון , רות דוד הייתה המח והמתכננת מאחורי תוכנית הסחיטה והשוחד בפרשת אלון חסן , מפחד החשיפה בכירי הפרקליטות סגרו להם את התיק ומנעו חקירה ,שופטי העליון מגלגלים עיניים . ואת כל זה ידעו וינשטיין ניצן ומנדלבליט טייחו ושיבשו .
9
הוא משתדל למרוח את
ישראלי | 27-06-2018 21:28
החקירות כמה שיותר ואם אפשר עד שביבי יוכל לפרוש לבית אבות.
10
מנדל בלט
elie | 25-02-2019 17:07
אני אחליט לא עכשיו לפני אחרי אולי לפני בחירות לעיריות אחרי הבחירות לעיריות אחרי החגים כבר קראתי מאת כל החומר הגעתי להחלטה התייעצתי עם שופטים ויועצי ממשלה לשעבר כבר החלטתי אני אגיש לפני הבחירות לכנסת בסוף פברואר אולי בתחילת מרץ