המשטרה דורשת ממרים צחי להפליל את נוער הגבעות - סרוגים

המשטרה דורשת ממרים צחי להפליל את נוער הגבעות

משטרת ישראל פנתה לצלמת 'מקור ראשון' מרים צחי בבקשה להעביר לידיה את הצילומים מהאירוע בחטיבת אפרים, משום שלדעתה יש בהם חומר מפליל נגד המתפרעים. בעיתון נערכים למאבק משפטי לשמירה על החיסיון העיתונאי. "אם תיענה לתביעת המשטרה למסור את החומר המצולם היא לא תוכל יותר לתפקד בשטח כעיתונאית צלמת." מסבירים בעיתון.

המשטרה דורשת ממרים צחי להפליל את נוער הגבעות
  לא מוותרת על החיסיון העיתונאי. מרים צחי (פייסבוק)

המשטרה פנתה לצלמת 'מקור ראשון' מרים צחי, בבקשה להעביר לידה את כל התמונות שצילמה בליל יום שלישי.

צחי נכחה בליל ההתפרעויות סביב רמת גלעד ובשער המחנה הצבאי של חטיבת אפרים ותיעדה את האירועים שם. והמשטרה סבורה שניתן באמצעות צילומיה לזהות מפגינים שעברו על החוק.

צחי, שהייתה הצלמת היחידה בשטח סירבה בשל הפגיעה בחיסיון העיתונאי ובחופש העיתונות ולאור תקדימים רבים מהעבר בהם סרבו צלמי עיתונות להעביר חומרים מפלילים למשטרה.

היום (ה') יתקיים בבית המשפט השלום בירושלים, דיון בבקשת המשטרה להוציא צו שיכריח אותה למסור את התצלומים שבידיה.

במכתב שפרסמה "מערכת מקור ראשון", נכתבו הסיבות לסירובם למסור את התמונות המפלילות לידי המשטרה.

"החיסיון העיתונאי צריך לחול גם במקרה הזה, שבו פגעו עבריינים בבסיס צה"ל, בחיילי צה"ל ובקצין בכיר." הם כותבים, "כבסיס לדיון צריך לקבוע כי הצלמת עצמה לא ביצעה שום עבירה. היא מילאה את תפקידה העיתונאי בנאמנות."

"אם תיענה לתביעת המשטרה למסור את החומר המצולם היא לא תוכל יותר לתפקד בשטח כעיתונאית צלמת. ההנחה תהיה בכל אשר תפנה בעתיד, שהיא עלולה לשרת את המשטרה, ולא רק היא. החסיון של מירי צחי חל על כל העתונאים. פגיעה בעיתונאי אחד – פוגעת פוטנציאלית בכולם."

"בית המשפט יצטרך להכריע היום בין ההגנה על החיסיון העיתונאי לבין הצורך בלכידת החשודים. בדרך כלל מכירים בתי המשפט בעליונות החסיון העיתונאי. האם הפעם לכידת החשודים היא אינטרס ציבורי עליון הגובר על כל זכות אחרת?" שואלים בעיתון.

"מוטב לא להיסחף בהתלהמות של הימים האחרונים בנושא זה. אם בית המשפט יכריע שעל מרים צחי למסור את התצלומים שבידיה, נצטרך ב'מקור ראשון' לשקול את המשך המאבק המשפטי הפתוח בפנינו."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו