"העיתוי אינו ראוי": אושר פטור ממס לראש הממשלה - סרוגים

"העיתוי אינו ראוי": אושר פטור ממס לראש הממשלה

הצעת פטור ממס לרה"מ אושרה להצבעה בקריאה ראשונה. אפילו באופוזיציה תמכו והודו: "הצעת החוק ראויה". היוזם ח"כ זוהר: "החוק נועד להגן על שכרם של ראשי ממשלה, ללא קשר למפלגה בראשה הוא עומד"

"העיתוי אינו ראוי": אושר פטור ממס לראש הממשלה
  למנוע שכר של 13 אלף ש"ח. נתניהו וזוהר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ועדת הכספים אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) למתן פטור ממס לתשלומים ושירותים הניתנים לראש הממשלה  על הוצאותיו. הח"כים מהאופוזיציה הודו: "הצעת החוק ראויה".

לפי זוהר, "החוק נועד להגן על שכר ראש הממשלה ושכרו של כל ראש ממשלה שיבוא אחריו. החוק חל על נשיא המדינה ואין סיבה שלא יחול על רה"מ ובמדינת ישראל שכרו של ראש הממשלה ידרדר ל13 אלף ש"ח. רה"מ עובד 365 ימים בשנה לטובת המדינה ויש לפטור אותו ממס על הוצאותיו. באופן מקצועי וללא פוליטיקה ראוי לשמור על כבוד רה"מ ומעמדו. ללא קשר למפלגה בראשה הוא עומד".

הצעת החוק ראויה

יש לציין כי גם חברי הכנסת מיקי רוזנטל וח"כ מיכל בירן מהמחנה הציוני אמרו כי הצעת החוק ראויה בעיקרון אך סייגו כי העיתוי אינו ראוי. זוהר בתגובה כן תקף את בחריפות את חברי הכנסת מהאופוזיציה שגינו את הצעת החוק.

מי יחליט על הוצאות פרטיות או הציבוריות?

רוזנטל האשים: "מיקי זוהר נשלח מטעם משפחת נתניהו לחלוב עוד ועוד מהקופה הציבורית לטובת הוצאותיה הפרטיות. אפילו כתב האישום נגד הגברת לא עוצר בעדם".

רוזנטל הודה כי יתכן שנכון היה לפטור את ראש הממשלה ממס על חלק מההטבות המגולמות בשכרו אבל לדבריו, "לא יתכן שנעשה זאת לפני שאנו קובעים אחת ולתמיד הפרדה ברורה בין הוצאותיו הפרטיות לאלו הציבוריות".

גם נציגת משרד המשפטים אמרה בדיון כי ההצעה מעוררת קשיים משפטיים והציעה פתרון של 'גילום מס'− המס ישולם, אולם לאחריו המדינה תחליט האם היא מכסה את הוצאות המס הללו או שעל משפחת ראש הממשלה לשלם זאת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ביב
מילי וינשטיין | 25-06-2018 18:33
נראה את ביבי תורם את התוספת לנכים.