הצרות של אפל נמשכות: ענקית הטכנולוגיה פרסמה הודעה רשמית המאשרת כי יש תקלה נרחבת במקלדות ששולבו במחשבי ה"מקבוק" הניידים של אפל בשנים האחרונות.

בהודעתה החברה הסבירה כי מקור התקלה הוא במנגנון המקשים במקלדת, אשר זכה לכינוי "מקשי הפרפר" בגלל צורתו של המנגנון האחראי ללחיצת המקשים. המנגנון המכני נוטה להישבר בקלות- וכתוצאה, משתמשים רבים חווים קשיים ותקלות בהקלדה. משתמשים רבים דיווחו לאפל על התקלות, כשהקשיים במנגנון הובילו לכך שתווים מסוימים מפסיקים לעבוד ולא מופיעים במחשב גם בלחיצה על המקש, או לחלופין מוקלדים פעמים רבות גם כשהמשתמש לא לחץ על המקש. כמו כן, משתמשים אחרים דיווחו כי חלק מהמקשים במקלדת נהפכו ל"דביקים" ולא מאפשרים למשתמש ללחוץ עליהם.

באפל טענו כי התקלה אובחנה בתשעה דגמים שונים מסדרת המחשבים הניידים של החברה, שהושקו משנת 2015 ועד 2017. החברה הודיעה כי תשיק שירות תיקונים מיוחד כדי לפתור את הבעיה, אשר יאפשר לכל מי שסובל מבעיות להחליף את המקלדת בחינם דרך המעבדות הרשמיות של אפל. יצרנית המחשבים גם הבטיחה כי כל מי שתיקן בעבר את המקלדת באחד הדגמים הבעייתיים יהיה זכאי להחזר כספי על התיקון, וכי האחריות על כל המחשבים תורחב משנה אחת ל-4 שנים מיום הקנייה.

ההודעה הנוכחית היא האחרונה בסדרה נרחבת של תקלות שנחשפו במכשירי החברה. מאות משתמשים דיווחו בפורום התמיכה של אפל על תקלות שונות במכשירי האייפון X, אשר כללו בין השאר קו ירוק שהופיע בצד המסך, תקלות במגע של המכשיר ופרצי אבטחה במערך זיהוי הפנים החדש.

באפל גם נקלעו לסערה ציבורית לאחר שהודו כי הם מאטים בכוונה מכשירי אייפון ישנים, במטרה לשמור על חיי הסוללה ולמנוע שחיקה וקצרים במכשירים. בעקבות ההודאה הוגשו תביעות ייצוגיות רבות ברחבי העולם נגד ענקית הטכנולוגיה, בטענה שההאטה נעשית כדי לעודד לקוחות לקנות מכשירי אייפון חדשים. באפל הבטיחו כי זו לא הייתה הכוונה, פרסמו התנצלות באתר הרשמי של החברה, והודיעו כי יודיעו למשתמשים על האטת מכשיריהם ויאפשרו להם לבטל את ההאטה- או להחליף את סוללת המכשיר במחיר מוזל.