הרב פירון תוקף את 'יש עתיד': תפסיקו לרמות אותנו - סרוגים

הרב פירון תוקף את 'יש עתיד': תפסיקו לרמות אותנו

שר החינוך לשעבר ומי שהיה מראשי מפלגת 'יש עתיד' עד לפני שנתיים וחצי, הרב שי פירון, מודה כי חוק הגיוס של מפלגת יש עתיד היה סוג של רדיפה נגד הציבור החרדי

הרב פירון תוקף את 'יש עתיד': תפסיקו לרמות אותנו
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש90)

שר החינוך לשעבר ומי שהיה מראשי מפלגת 'יש עתיד' עד לפני שנתיים וחצי, הרב שי פירון, מודה כי חוק הגיוס של מפלגת יש עתיד היה סוג של רדיפה נגד הציבור החרדי.

בטור שפרסם היום (חמישי) בעיתון 'ידיעות אחרונות', התייחס הרב פירון לחוק הגיוס המתגבש בימים אלה, וכתב: "המתווה החדש של שוויון בנטל הוא מעשה מחשבה וירטואוזי של מי שרוצה לתת מענה לבג"ץ על חשבון פצעי החברה הישראלית. זהו פתרון של הישרדות פוליטית על חשבון סכסוך לאומי פנימי עמוק שיעבור לדורות הבאים. זהו פצע חברתי המאיים לפרק אותנו".

הרב פירון כותב מעין וידוי אישי ומוסיף כי "טענותיי הן לא רק למתווה של משרד הביטחון, אלא גם לחוק השוויון בנטל שהובילה מפלגת יש עתיד שבה הייתי חבר. גם שם העיסוק בחרדים וההתעלמות מהערבים הריח, בצדק, סוג של רדיפה. להתעסק רק בחרדים, להפקיר את שאלת הערבים זה מעשה לא ראוי, מבחינה לאומית ומוסרית. להתעסק ב'מכסות' שאיש לא מתכוון לאכוף, לחוקק אותיות מתות שאין בינן ובין המציאות ולא כלום- זה עוול לאומי".

הרב פירון ממשיך וכותב: "צריך לומר את האמת. לא רק לימוד תורה מניע את החברה החרדית. אני תומך בלימוד תורה כאורח חיים למתאימים לכך, ומעז לומר שזה יעד לאומי. לשמר את המסורת היהודית, להעמיק בהגות, בהלכה, בתלמוד ובתנ"ך- זו משימה שאין לוותר עליה. אבל לומר שכולם צריכים ללמוד תורה יום שלם במשך שנים, זה כמו לומר שכולם צריכים ללמוד רפואה. לימוד תורה מצריך כישרון, התמדה, ויכולות שאין לכל אחד רק מעצם הגדרתו כחרדי. מה שמניע את החברה החרדית זה הפחד מהמפגש עם החברה הישראלית".

"הישיבות, מקום ראוי, חשוב והיסטורי, הפכו לעיר מקלט המגינה על השוכנים בה ממפגש עם הישראליות. כך, צעירים רבים חשים בתסכול: הם לא מסוגלים ללמוד יום שלם, ולא יכולים לצאת לעבוד. גם מנהיגי הציבור הערבי מונעים מפחד ומבקשים להנציח את הפירוד. הם לא מעוניינים בישראליזציה וחוששים מהתערות אמיתית של יהודים וערבים. הם יעשו הכל למנוע מהצעירים הערבים ללכת לשירות אזרחי שבו ידברו עברית,ישתלבו באקדמיה, ירכשו מקצוע משמעותי ויבנו חיים שיש בהם שילוב של הזהות הערבית והישראלית.".

בהמשך כותב הרב פירון: "תפסיקו לרמות אותנו. הילדים שלנו לא קונים את זה. הסיפור הוא לא מכסות, מספרים ופטורים. עתידה של ישראל עומד למבחן דרמטי. האם נצליח לגבש עקרונות של זהות משותפת? האם נשכיל ליצור חברה המכבדת את אמונותיו של האחר מבלי לוותר על ערכים משותפים? הוויתור הגורף על שירות של ערבים וחרדים, הוא ויתור על העתיד המשותף. כולם מבינים את זה חוץ ממי שרוצים לשרוד פוליטית. הדרך הראויה היא לפתוח בהידברות ישראלית עמוקה, מפיגת פחדים, מייצרת תקווה משותפת. עם אחד, מדינה אחת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
מסכים חלקית עם הרב
רן | 21-06-2018 23:24
הערבים הם לא חלק מהעם שלנו וברוך השם הם לא מתגיסים. החרדים שמתגיסים הם בשר מבשרנו ותרומתם גבוהה מאוד. כמה שיתגיסו יותר חרדים אפשר יהיה להגשים את הפסוק: והיה מחנך קדוש
זמנך עבר פירון. כשר חינוך הרסת את המערכת
עמוס | 24-06-2018 13:45
כנל
2
כן מסוייג
גד | 22-06-2018 0:11
א. כל הכבוד על הכנות. ב. הפחד שמניע את החרדים. בעבר שרתו הרבה מאוד חיילים חרדים. מציאות. הצבא כיום לא בנוי בצורה שחרדי יחיה בו כפי אמונתו. אפילו שבאמת צבא זה מכונת מלחמה ולא מקום לקידום שלל דעות. [יעויין בחדשות המתפרסמות היום בכל האתרים]
3
שני דברי לרב פירוו
לוי | 22-06-2018 6:37
1. מה קרה שנזכרת היום שרדפתם את החרדים, שלימוד תורה הוא ערך לאומי ועוד? מההשתנה? 2. מדוע אתה חושב שאם הערבים ישרתו במסגרות שונות, זה ישנה את קו מחשבתם??? צריך לדעת שערבי, הוא קודם כל מוסלמי. הוא מחטייב לאיסלם יותר ממחויבותו להיותו ערבי. במילים אחרות, ערבי חילוני זה לא כמו יהודי חילוני.
חרדים לא מתגייסים הנקבות יען היותם נקבות. והז
טוב להודות. | 22-06-2018 10:45
והזכרים יען היותם זכרים. לא לימוד לא תורה ולא בטיח. בטלנות ושיעמום הם מצרך הרבה יותר מצוי במחסני זכרים חרדי [ישיבה חרדית] מאשר ללומד תורה בשקידה ממש. המחסני זכרים מפוצצים לעייפה בנערים חסרי מעש והשכלה. והבטלה חזל כבר לימדו שמביאה לידי שגעון וזימה.
4
איש קדוש ומעונה רב פירון אסור להגיב נגדו?
עמוס | 22-06-2018 7:11
כנ''ל
5
תפסיקו לקרוא לו רב!!!
אורי | 22-06-2018 7:58
למה להפסיק
משען לצדיקים | 22-06-2018 16:13
למה להפסיק לקרוא לו רב, הוא רב עם יאיר לפיד ועם יש עתיד וטוען שאין להם עתיד.
6
למה לא לתת פטור כללי
חיים | 24-06-2018 0:19
אם יוחלט שצעיר בן 18 יכול ללכת לישיבה עם הצהרה אישית שלו ולא צריך אישור מאף אחד- תוך שנה מחצית מחייבי הגיוס יצאו לעבוד או יתגייסו. זו האמת. היום חייהם תלויים בישיבות.
7
פחדן המדבר גבוהה
mch | 24-06-2018 10:20
למה לא שמענו את דעתך על חוק הגיוס של לפיד כשהוא הגיש אותו לכנסת?
8
עיתון סרוגים. תפסיקו לשקר לקוראים שלכם.
Mt | 29-06-2018 5:09
איך אתם מנסים לסבך ולפלפל דברים רק כדי שיתאימו לאג'נדה שלכם. תפסיקו לתת כותרות מפלילות רק כדי להראות לקוראים שלכם כאילו שיש עתיד תועה. ... לא מתאים לעיתונאים חרדים להיות שקרנים וזה גם נגד הדת.
9
מעריך מאוד את הרב פירון.
אסף | 30-06-2018 23:09
הרב פירון אומר שחייבים עוד חוק גם לגיוס הערבים אני בעד תהליך הדרגתי
10
לעולם לא תהיה זהות משותפת.
יעקב | 19-06-2019 14:12
אצל הדתיים יש 40% יוצאים בשאלה - בגלל החיבור לישראליות אצל החרדים אחוזים בודדים זניחים הם לעולם לא יתחברו לזהות משותפת עם הדתיים או החילונים תשכחו מזה