"לתמוך בעמדת הרבנים; לא לפתוח את המכינה לבנות" - סרוגים

"לתמוך בעמדת הרבנים; לא לפתוח את המכינה לבנות"

בעקבות חשיפת סרוגים, שיגרו תושבים מישובים במועצת בנימין מכתב לחברי מליאת המועצה בדרישה: "לתמוך בעמדת 'ועד רבני בנימין', ולא לאפשר את פתיחת המכינה הקדם צבאית לבנות"

author-image
"לתמוך בעמדת הרבנים; לא לפתוח את המכינה לבנות"
  בנות המכינה שהתגייסו (קרדיט: מכינת לפידות/ מתוך פייסבוק)

הסערה בעקבות חשיפת סרוגים, סביב הקמת המכינה הקדם צבאית לבנות דתיות בבנימין לא נרגעת. במכתב שהגיע לסרוגים, דורשים תושבים מחברי מליאת המועצה: "לתמוך בעמדת 'ועד רבני בנימין', ולא לאפשר את פתיחת המכינה".

על רקע סערת הקמת מכינת לפידות הקדם צבאית לבנות בישוב מצפה דני, שיגרו הבוקר (חמישי) מכתב מתושבי בנימין לחברי המועצה האזורית. במכתב, עליו חתומים 20 תושבים מישובים שונים במועצה, מפרטים התושבים את הסיבות והחששות להקמת המכינה ברחבי המועצה, ועונים לחלק מהטענות הנשמעות לטובת הקמתה.

להורדת המכתב המלא לחצו כאן 

בפתח המכתב פונים התושבים, לחברי המועצה: "אנחנו מאמינים שהקו השומר על האחדות, שלוות החיים הגשמיים והרוחניים ושמירת הערכים המציינים את נחלתנו, הוא ינחה ויוביל אתכם לבירור נכון וישר בסוגיא הנוכחית".

בהמשך מבקשים התושבים מחברי המועצה להישמע ל'ועד רבני בנימין', "אנחנו, תושבי בנימין מישובים רבים, פונים אליכם ומבקשים מכם לתמוך בעמדת 'ועד רבני בנימין', ולא לאפשר את העברת מכינת 'לפידות' למצפה דני אשר בבנימין".

מעשה חמור שיפגע בתושבי המועצה

לאורך המכתב, ב8 סעיפים, מפרטים, לטענתם, מדוע הקמת המכינה היא מעשה חמור העלול לפגוע בכל תושבי המועצה: "הקמת מוסד כמו מכינה קדם צבאית לבנות – המעודד גיוס לבנות דתיות – בתוך תחומי בנימין, גם אם ניסוחו המובהק אינו כזה, אינו נשאר בתחום אחריותו של ישוב בודד ברחבי המועצה אשר מעוניין במוסד שכזה. יש למוסד כזה השפעה רבה, ודאי בטווח הארוך, על כלל תושבי המועצה".

המכינה בהחלט מעודדת גיוס בנות דתיות לצה"ל

כמו דעת הרבנים, גם לדבריהם עלולה המכינה להוות גורם דוחף לבנות מהאזור להתגייס. "הקמת מוסד זה בבנימין, הוא הכנסת 'מוצר' שמהווה דחיפה לגיוס לצבא ונותן 'הכשר' לבנות להתגייס. בסעיפים הבאים הם מדגישים- מדוע הקמת המכינה היא מעשה מנוגד, כלשונם ל"רוח החינוכית של המוסדות במועצה. ומסבירים: "ההוראה מאז ומעולם של הרבנות הראשית הינה נגד גיוס לצה"ל של בנות אלא שירות לאומי. כך גם נכתב בחזון החמ"ד, שהוא הגוף העיקרי המוביל את החינוך הדתי בבנימין, וכך גם שאיפתם של רוב התושבים בבנימין.

על כן, "מוסד שמעודד גיוס בנות דתיות , מנוגד לרוח הזו ופוגע באווירה המיוחדת שמאפיינת את רוב הציבור בבנימין", וכן מנוגד לעמדת ועד רבני בנימין, כאשר לדבריהם "אם המליאה תחליט בניגוד לדעתם של ועד רבני בנימין, הדבר עלול לגרום לקרע וחוסר אמון של תושבים רבים בגוף המליאה".

בנוסף מזכירים התושבים את הנסיון הקשה של הקמת המכינה בישוב מעלה מכמש שנמשך במשך שלוש שנים, בו הם מעידים כי "קרע את הישוב לגזרים, והותיר אחריו צלקות קשות מאוד", ולכן "הכנסתה של המכינה שוב לבנימין עלולה לגרום מחדש ויכוחים ופילוגים, אך הפעם בתוך כלל תושבי המועצה ומתחים מיותרים אשר לא יוסיפו חוזן וחוסן, אלא יחלישו את האווירה הנעימה שמאפיינת את בנימין".

בסעיפים נוספים הם יוצאים נגד הטענה שהמכינה אינה מעודדת גיוס בנות לצבא, הן מתוך עיון בתכני החינוך של המכינה, הארגונים השותפים והתומכים "ומעל לכל, עיון קל בפרסומי המכינה ובדף הפייסבוק שלה לא משאיר כל מקום לספק: המכינה בהחלט מעודדת גיוס בנות דתיות לצה"ל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
קרביות? נראה אותן נלחמות בעכבר או בג'וק
משה | 21-06-2018 23:26
מחלת נפש של הדור
2
רק שלא יתפלאו שינסו לפתוח ישיבה באזור חילוני.
מתבייישששששששששששששש | 22-06-2018 8:07
שלא יתפלאו על התגובות. מאיתנו לומדים לחיות עם 0 סובלנות.
3
גיוס
עמית | 22-06-2018 12:29
צהל צבא העם זקוק מתמיד לכח אדם מקצועי ומעולה למען המטרה הקדושה של הגנת עם ישראל באי. לשם כך צריך לגייס את הבנות המצוינות של המגזר הדתי.כל אדם מכל מין וצבע שיוכל להגן בכל נשמתו על המדינה.תהיו ברוכות בהתגייסותכן למצווה שאין קדושה ממנה.שנאמר מי לה' אליי
4
אחר כך כועסים על החילונים ברמת השרון
החתול במגפיים | 22-06-2018 14:23
שקראו לסגור את הישיבה הקיימת. נאה דורש נאה מקיים.
5
מצפה דני
יפתח | 22-06-2018 18:06
רוב במצפה דני לא מעוניין בהקמת המכינה ביישוב אבל למכינה יש קשרים!
רוב חילוני לא מעוניין בישיבה באזורם. רק שיש ל
יפתחון | 23-06-2018 23:39
רק שיש לישיבות קשרים.
6
תתקדמו כבר מתקופת האבן
חילונית בעזרת ה | 24-06-2018 8:40
רבנים יקרים אם השיטה הייתה שלכם (ותודה לאל הנשים שמות עליהם ס במספרים הולכים וגדולים) הייתם מחייבים על פי החוק שכל נערה קלת דעת שמגיעה לגיל 17 חובתה להתחתן ולהתחיל במלאכת הקודש של השרצת ילדיים 14 ו - 15 ילדים לפחות !!! הרי בשביל מה יש נשים אם אי אפשר לשלוט בהם !!!
7
תזכירו לרבנים כי הרבנים שתמכו בהרצל
רמתגני | 24-06-2018 16:21
היו מיעוט נרדף. והיום אנו יודעים שהם צדקו. את הרבנים תשאלו במי לבחור לוועד הבית בענייני מצפון ועתיד אנשים פשוטים (הרצל!!!!!) עדיפים