לאחר הסערה: טראמפ חתם על צו למניעת הפרדת ילדים - סרוגים

לאחר הסערה: טראמפ חתם על צו למניעת הפרדת ילדים

נשיא ארה"ב חתם אמש שאמור למנוע את הפרדת ילדיהם של מהגרים בלתי חוקיים ממשפחותיהם, לאחר שהתמונות מבתי הכלא בגבול זעזעו את ארה"ב. היום בית הנבחרים צפוי להעביר חוק נוסף בנושא

author-image
לאחר הסערה: טראמפ חתם על צו למניעת הפרדת ילדים
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

הסוף לזעזוע בגבול: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חתם אמש (רביעי) על צו נשיאותי, האוסר על הפרדה של מהגרים בלתי חוקיים מילדיהם. ההחלטה של טראמפ התקבלה כתגובה לסערה נרחבת בארה"ב, לאחר שתמונות מבתי הכלא שבהם הילדים הוחזקו פורסמו בכלי התקשורת וזעזעו את המדינה כולה.

"לא אהבתי לראות משפחות מופרדות" אמר הנשיא האמריקני במעמד החתימה. "הצו עוסק בשמירת המשפחות יחד, במקביל לכך שנוודא שיש לנו גבול חזק מאוד ועצמתי מאוד". למרות החתימה, טראמפ הדגיש כי לא מדובר בביטול מוחלט של המדיניות החדשה כלפי מהגרים בלתי חוקיים ממקסיקו, וטען כי "מדיניות האפס סובלנות תימשך".

הצו הנשיאותי קובע כי משרד ההגנה יפעל לשכן את משפחות המהגרים העצורות ביחד. היום בית הנבחרים צפוי להעביר חוק נוסף בנושא. "נשים סוף להפרדת הילדים" אמר יו"ר בית הנבחרים פול ראיין. "לפי הצעת החוק שעליה נצביע, כשאנשים יועמדו לדין על כניסה בלתי לתחומי ארה"ב, המשפחות יישארו מאוחדות תחת פיקוחה של המחלקה לביטחון המולדת עד לסיומו של ההליך המשפטי נגדם".

כזכור, מוקדם יותר השבוע נחשף כי אלפי ילדים למשפחות של מהגרים בלתי חוקיים הופרדו מהוריהם ומוחזקים כעת בבתי כלא בסמוך לגבול הדרומי של ארה"ב עם מקסיקו. על פי נתונים בוושינגטון, 1,995 משפחות שנכנסו לארה"ב באופן בלתי חוקי הופרדו במהלך החודשיים האחרונים.

ההחלטה על הפרדת המשפחות נקבעה כחלק מהמדיניות החדשה להורדת ההגירה הבלתי חוקית לארה"ב, במסגרתה כל מבוגר שחוצה את הגבול בצורה בלתי-חוקית יואשם בעבירות פדרליות, זאת בניגוד לעבר שבו משפחות המהגרים הועברו לבתי המשפט.  הילדים הופרדו מהוריהם מבלי שיהיה תהליך ברור שיאפשר את איחודם או דרך לילדים ליצור קשר עם ההורים- זאתמכיוון שאי אפשר להעמיד ילדים מתחת לגיל 18 לדין בארה"ב.

המהלך של טראמפ זכה לביקורת רבה בעולם, ומנהיגים רבים קראו לממשל הרפובליקני לפעול לעצירת ההפרדה השנויה במחלוקת. "אני מבינה את הצורך לאכוף ולהגן על גבולותינו הבינלאומיים, אבל זה שובר לי את הלב" אמרה הגברת הראשונה לשעבר לורה בוש במאמר דעה שפורסם בעיתון "וושינגטון פוסט". "מדיניות 'אפס הסובלנות' הזו היא אכזרית ולא מוסרית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
בושה וחרפה. הפרדת ילדים מהוריהם אינה מוסרית.
הציוני הזועם | 21-06-2018 10:16
...
2
כל הכבוד לטראמפ יודע גם לתקן
אורית | 22-06-2018 11:33
כל הכבוד לו, קודם כל על השמירה על ארצות הברית מפני ההגירה , זו חובתו קודם כל לדאוג כלפי האזרחים שלו והלוואי עלינו שכך ינהגו עם הפולשים הסודנים והערבים ימש. וכל הכבוד לו שהוא גם יודע לנהוג בענווה ולתקן כשהוא רואה שיש כשל בנושא הזה כמו בעניין הזה עם הילדים, הוא פשוט דואג שלא תהיה יותר פגיעה אבל לא מוותר על החזרת הפולשים למקום, לא כמו בארץ שבגלל כל ציוץ של ארגוני זכויות אדם אז מפסיקים להלחם ומפקירים לגמרי את בטחון האזרחים והחיילים.