ארה"ב פרשה ממועצת זכויות האדם של האו"ם - סרוגים

ארה"ב פרשה ממועצת זכויות האדם של האו"ם

מזכיר המדינה האמריקני ושגרירת ארה"ב באו"ם הודיעו על פרישה של מדינתם מהמועצה לזכויות אדם של האו"ם. הסיבה לפרישה: ההחלטות הרבות שהארגון קיבל נגד ישראל. לדברי היילי, "מדובר בארגון צבוע"

author-image
ארה"ב פרשה ממועצת זכויות האדם של האו"ם
  "מדובר בארגון צבוע". שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי (צילום: שאטרסטוק)

ארה"ב מימשה את האיום: מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו ושגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי הודיעו רשמית על פרישה של ארה"ב מתוך מועצת זכויות האדם של האו"ם. פומפאו והיילי הסבירו במסיבת עיתונאים כי ההחלטה על הפרישה התקבלה בעקבות ההחלטות הרבות שהארגון קיבל המוטות נגד ישראל, תוך כדי התעלמות מאירועים אחרים וקשים יותר.

"ארצות הברית קידמה זכויות אדם באמצעות מוסדות שנים במשך שנים רבות, וממשל טראמפ מחויב לקדם את החופש של כל האנשים" אמר מזכיר המדינה. "עם זאת, הנשיא טראמפ אמר מהיום הראשון כי ישנם מוסדות שאומרים דבר אחד ועושים דבר אחר – וזה בדיוק מה שקורה במועצת זכויות האדם".

"במשך זמן רב מועצת זכויות האדם הגנה על מדינות שמפרות זכויות אדם באופן שיטתי" הוסיפה היילי. "ההתמקדות הבלתי-פרופורציונלית והעוינות הבלתי נגמרת של המועצה כלפי ישראל מהווים הוכחה חותכת לכך שהיא פועלת ממניע פוליטי ולא מתוך הגנה על זכויות אדם. מדובר בארגון צבוע ששם את נושא זכויות האדם ללעג".

השגרירה האמריקנית המשיכה ופירטה את כל ההחלטות שהתקבלו נגד ישראל בשנים האחרונות. "מדובר במספר הגבוה בהרבה ממספר ההחלטות שהתקבלו נגד איראן, סוריה וצפון קוריאה ביחד" טענה.

עוד הבהירה כי ארה"ב פורשת בעקבות התסכול בבית הלבן מכך שמדינות אחרות מסכימות עם ארה"ב בנוגע להטייה נגד ישראל, אך לא מוכנים לפעול למען שינוי. "ארה"ב לא תיסוג מאמנת זכויות האדם, אך המחויבות שלנו לשמור על זכויות האדם בעולם לא מאפשרת לנו להיות חלק מגוף כזה" התחייבה.

בישראל מברכים על הפרישה

בישראל בירכו על החלטתה של ארה"ב. "ישראל מודה לנשיא טראמפ, למזכיר המדינה פומפאו ולשגרירה היילי על החלטתם נגד הצביעות והשקרים של מועצת 'זכויות האדם' של האו"ם" אמרו בלשכת ראש הממשלה. "במשך שנים, המועצה הוכיחה שהיא גוף מוטה, עוין ואנטי-ישראלי שבוגד במשימתו להגן על זכויות אדם".

"במקום לעסוק במשטרים המפרים באופן סדרתי זכויות אדם, המועצה מתמקדת באובססיביות בישראל, הדמוקרטיה האמיתית היחידה במזרח התיכון" הוסיפו ואמרו. "החלטת ארה"ב לפרוש מהגוף המוטה הזה מהווה אמירה חד-משמעית: עד כאן. ישראל מברכת על ההודעה האמריקנית".

שרת התרבות והספורט מירי רגב, אמרה בתגובה לפרישה כי "ארה"ב אמרה די למחול השקרים והבדיות של מועצת זכויות האדם של האו"ם. זהו ארגון שבמקום לתת גב למדינות הנלחמות למען זכויות האדם, נותן רוח גבית לאלו הרומסות אותן. ארגון שקיבל נגד מדינת ישראל כמות החלטות גדולה ביותר מזו שקיבל".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, בירך גם כן את הפרישה האמריקנית. "המועצה לזכויות האדם הפכה כבר מזמן לאויבת זכויות האדם" אמר. ארה"ב הוכיחה שוב את המחויבות שלה לאמת ולצדק והבהירה שלא תאפשר לשנאה העיוורת נגד ישראל במוסדות בינלאומיים להיוותר ללא מענה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו