בנט מחריף עמדות: "לא ליד, צריך לירות במחבלים ישירות"

בנט מחריף עמדות: "לא ליד, צריך לירות במחבלים ישירות"

בנט מבקר את תקיפות צה"ל בסמוך לחוליות מחבלים, וטוען: "צריך לעבור לירי ישירות למטרה. אין כל מניעה לירות במחבל". על חוק הגיוס: "מידתי, שנותן מענה גם לצה"ל וגם לחרדים"

author-image
בנט מחריף עמדות: "לא ליד, צריך לירות במחבלים"
  (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

בשונה משאר שרי הקבינט, בנט מחריף עמדות סביב טרור העפיפונים ומשמיע עמדה תקיפה מול גל הטרור האווירי שמכה בעוצמה ביישובי עוטף עזה: "צריך להפסיק לירות ליד – ולעבור לירי ישירות למטרה".

לדבריו, "עפיפוני נפץ ובלוני תבערה אינם משחק ילדים; הם כלי נשק קטלני שנועד להרוג את ילדינו. זהו טרור רצחני של חמאס ויש להתייחס אליהם כמו אל ירי קסאם,.

בנט ביקר את תקיפות צה"ל בסמוך לחוליות: "צריך להפסיק לירות ליד – ולעבור לירי ישירות למטרה. אסור לנו לתת לאויב לבחור באיזה כלי מותר לו לרצוח אותנו ובאיזה לא".

בפתח ישיבת סיעת הבית היהודי, אמר בנט כי במשך החודש האחרון באופן יומיומי מחבלים משגרים כלים אוויריים הנושאים מטען נפץ או מטען תבערה אל עבר ישובים ישראלים, תושביהם שטחיהם. אמצעים אלו מחוללים שריפות בהיקפים גדולים מאוד, ומתקפה זו מהווה סכנת חיים לתושבי הדרום.

על הטענות כי יש מניע משפטי לירות ישירות במשגרי בלוני ועפיפוני התבערה, או שבינלאומית יוקיעו אותנו ושזה יוביל להסלמה. הדגיש בנט: "אני חולק על ההנחות הללו: מי שיורה נשק אווירי לעבר יישובינו הוא מחבל ככל מחבל".

בנט מפרט כי משפטית – "אין כל מניעה לירות על מנת למנוע סכנה לאזרחי ישראל". על הזירה הבינלאומית: "אנו לא זוכים בשום נקודות זכות על ההבלגה. אינני סבור שבלגיה, צרפת או בולגריה היו מסכימות שישגרו לעברם אמצעי נשק אוויריים ויאמרו שזה בסך הכל עפיפונים. בכל העולם יודעים שזכותה וחובתה של כל מדינה היא להגן על תושביה".

לגבי טיעון ההסלמה: "הבלגה מול טרור האש תוביל באופן בלתי נמנע להסלמה. כי האויב מפרש את ההבלגה כאילו יש לו מרחב חסימות שאם רק ימשיך לשגר עפיפוני מטען ובלוני תבערה אז הכל בסדר".

לבסוף הבהיר כי ימשיך לקדם את העמדות האלה, "ומוטב שנאמץ את זה לפני שנספוג פגיעה בנפש. כי תושבי הנגב המערבי זכאים לביטחון".

גם כאן, משבר הגיוס הוא "פייק משבר"

בנט התייחס לחוק הגיוס והדף את הטענות על משבר קואליציוני: "אני לא רואה את זה. אני חושב שמדובר בחוק מידתי, שנותן מענה גם לצה"ל וגם לחרדים, שרוצים בעצם את אותו דבר – גיוס מתון ומידתי של החרדים, ללא כפייה וללא כוח".

כמו בסצנת הגיוס הקודמת, גם כאן כינה זאת בנט  ב"פייק משבר". "הסיפור הזה פתיר לחלוטין, בהידברות נכונה ורצון אמיתי להביא את הפתרון המתאים לחברה הישראלית – החוק הזה בהחלט יכול לעבור. אנחנו נשתף פעולה וניתן יד לפתרון העניין כדי לקיים ממשלה יציבה עד מועד הבחירות בנובמבר 2019", סיכם את דעת המפלגה בעניין.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לא תהיה לך עוד קדנציה
בזיון | 18-06-2018 17:33
חילוני!
2
דיבורים כמו חול ואין מה לאכול
מפדלניק | 19-06-2018 0:14
שדות בוערים כבר חודש, ואתה מדבר. אם היה באמת אכפת לך - היית עושה משבר קואליציוני. ומ'נשמע במגזר שבחר בך? תודה שאתה שואל. משבר צייטלין - שתקת. חסימת מפקדים בכירים סרוגים - אמרת משהו מעורפל. התנכלות לרבצר והשפלתו - אתה לא שומע. רדיפת ילדי מתנחלים - שתיקה רועמת. עינויים של עצירי דומא - אתה מאמין לשבכ ששיקר ובסוף מודה שעינה עינויי תופת. וזה לא הכל. אנחנו הבנו. איתנו אתה גמרת. חפש מפלגה אחרת ושחרר אותנו.