ההתבססות נמשכת: איראן מתגברת כוחות בסוריה - סרוגים

ההתבססות נמשכת: איראן מתגברת כוחות בסוריה

התקשורת בסוריה מדווחת כי כוחות הצבא האיראניים תגברו את כוחותיהם בדרום סוריה. לפי הדיווח כ-500 לוחמים נפרסו באזור כשהם לבושים במדים של צבא אסד

author-image
ההתבססות נמשכת: איראן מתגברת כוחות בסוריה
  יצטרכו להילחם באיראן? כוחות צה"ל בגבול סוריה (צילום: בעסל עווידאת\פלאש 90)

ההתבססות האיראנית בסוריה נמשכת: ערוץ הטלוויזיה "אוריינט ניוז", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווח היום (ראשון) כי כוחות הצבא האיראני תגברו את כוחותיהם בדרום סוריה.

על פי הדיווח, בשעות האחרונות ניכר תנועה ערה של המיליציות האיראניות במרכז הגולן הסורי ובמחוזות הסמוכים לגבול עם ישראל. הכוחות האיראניים הגיעו לאזור ברכבים של צבא אסד, ביצרו את מוצביהם באזור והחליפו את מדיהם למדים של הצבא הסורי. על פי ההערכות, כ-500 לוחמים איראניים נפרשו באזור במהלך התגבור הנוכחי.

הדיווח הנוכחי מספק עדות נוספת להתחזקות ההתבססות האיראנית בסוריה, זאת בניגוד להכחשות של הנשיא אסד על המעורבות האיראנית במדינה. בשבוע שעבר עיתון ה"וושינגטון פוסט" דיווח כי לוחמי איראן וחיזבאללה שבו לאזור הגבול בין סוריה לישראל לאחר שנסוגו משם לפני שבועיים בהמלצת הצבא הרוסי. גם במקרה הקודם החיילים האיראניים הסוו את עצמם במדים הדומים למדיהם של צבא אסד הסורי. ככל הנראה, המטרה בהסוואה הייתה הימנעות ממתקפה ישראלית בשטח המדינה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר מוקדם יותר כי שוחח בסוף השבוע עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומזכיר המדינה של ארצות הברית מייק פומפאו, והבהיר להם כי ישראל לא תקבל את ההתבססות האיראנית בסוריה, ותמשיך להגיב ולתקוף את הכוחות האיראניים במידת הצורך. "הבהרתי את העקרונות הבסיסים שמנחים אותנו ביחס לסוריה" אמר בפתח ישיבת הממשלה. "קודם כל, איראן צריכה להסתלק מכל סוריה. שנית, אנחנו נפעל וכבר פועלים נגד ניסיונות של התבססות צבאית של איראן ושלוחיה, גם בקרבת הגבול וגם בעומק סוריה. אנחנו נפעל נגד ההתבססות הזאת בכל מקום שהוא בסוריה".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
מתעקשים לזרוע טרור :
ישראל | 17-06-2018 14:45
על איראן אין שום איום ; והמנהיגים האיראנים , לא מעריכים שלום אמיתי ; ולא ינוחו ולא ישקטו : זקוקים לטרור כמו אוויר לנשימה .
רבני מכון פועה. צריכים לומר ההלכה, ולא לשקר..
גוש לגושים.ב | 17-06-2018 14:52
.