היום (א'), תעלה בועדת שרים לענייני חקיקה, הצעת חוק לימודי יסוד במערכת החינוך, המבקש לחייב גם את המוסדות החרדים בלימודי ליב"ה.

את הצעת החוק הגישו חברי הכנסת ציפי חוטובלי (הליכוד), עינת וילף (עצמאות) מאיר שטרית (קדימה) ואורי אורבך (הבית היהודי), כשאליהם מצטרפים ניצן הורובית ממרצ וזאב בילסקי ונחמן שי מקדימה.

על פי הצעת החוק משרד החינוך לא יתקצב מוסדות חינוך בהם לא מלמדים את המקצועות: תנ"ך, מורשת ישראל, אזרחות, עברית, מתמטיקה ומדעים ושפה זרה.

על פי הצעת החוק, יתיר שר החינוך לקבוצת עלית של תלמידים מצטיינים בלימודים תורניים פטור מלימודי הליב"ה, ובלבד שמספרם לא יעלה על 5% מתלמידי אותו שנתון.

חברי הכנסת החרדים, כמובן מתנגדים להצעה, ועושים ככל שביכלתם כדי לטרפדה, כולל באיום על הקואליציה ונראה כי היא לא תעבור.

להסיר את האיום מהממ"ד

בתנועת נאמני תורה ועבודה, טוענים כי חשיבות החוק איננה רק במגזר החרדי, אלא גם בחינוך הממלכתי דתי.

במכתב ששלח מנכ"ל התנועה, שמואל שטח, לחברי ועדת השרים, הוא מבקש מהם להביא לאישורו של החוק. במכתב כותב שטח בין השאר: "דווקא כתנועה דתית אנו רואים חוק זה כהולך עין בעין עם ההלכה היהודית הקובעת ש"חייב אדם ללמד את בנו אומנות"."

"משמעות הקביעה ההלכתית הזו היא שחובה על האדם לתת לבניו כלים ע"מ שיוכלו לרכוש מקצוע. המצב כיום במדינת ישראל הוא שתלמידים רבים מסיימים את חוק לימודם, בבתי ספר הממומנים ע"י המדינה, בלי שרכשו מקצוע ויכולת להתפרנס בכבוד."

בהמשך טוען שטח, כי החוק נחוץ גם כדי להבטיח את המשך קיומו של החינוך הממלכתי דתי: "למצב הקיים היום, אין השפעה רק על מערכת החינוך החרדית, אלא גם על הממלכתית דתית, הנמצאת בשל כך, במצב של איום."

"כל קבוצת הורים יכולה בימינו לפתוח בקלות, תלמוד תורה דרך רשתות החינוך החרדי. מכיוון שכך, הרי שההורים יכולים לבא בדרישות רבות למערכת החינוך הממלכתית דתית, שמוצאת עצמה מאוימת, וחוששת מבריחת תלמידים לחינוך החרדי."

"יוצא שמתוך כוונה טובה שהתלמידים ישארו בחינוך הממלכתי, מערכת החינוך הציבורית מתפשרת על ערכי היסוד שלה, ומאפשרת גם היא צמצום מסויים בחלק ממקצועות הליבה."

"הדרך לעצירת השחיקה בכמות מקצועות החול הנלמדים החינוך הממלכתי-דתי, היא קודם כל שמדינת ישראל תפחית את האטרקטיביות שיש בחינוך החרדי, אשר בפועל מסוגל לתת יותר שעות ומסוגל לסנן תלמידים, כרצונו, כמעט ללא פיקוח.", מסכם שטח.