החל הפינוי בתפוח מערב; עימותים במקום. צפו בתיעוד - סרוגים

החל הפינוי בתפוח מערב; עימותים במקום. צפו בתיעוד

מאות שוטרים הגיעו הלילה לגבעת 'תפוח' מערב והחלו בניסיון להשתלט על הבתים, אותם קבע בג"צ כי יש לפנות עד סוף החודש הנוכחי. בשעה זו החל הפינוי. צפו בתיעוד

מאות שוטרים הגיעו הלילה (בין מוצ"ש לראשון) לגבעת 'תפוח' מערב והחלו בניסיון להשתלט על הבתים, אותם קבע בג"צ כי יש לפנות עד סוף החודש הנוכחי.

בשעה זו, בהתאם להנחיית הדרג המדיני, החלו כוחות הביטחון בפינוי 10 המבנים במאחז תפוח מערב, בהתאם להחלטת בימ״ש.

תושבי הגבעה דיווחו כי השוטרים עברו מבית לבית תוך שהם עוצרים נערים רבים ששהו בבתים ומחוצה להם. הנערים שנעצרו הועברו לאוטובוסים וטיוליות והורדו בצמתים רחוקים מהאזור.

התושבים מותחים ביקורת על המשטרה שלדבריהם נהגה באלימות כלפי הנוער שהגיע למחות על הפינוי. כך בין היתר נשמע שוטר מאיים על נער: "אני אפרק לך את הפרצוף".

במהלך היום צפויה המשטרה לנסות ולהשתלט על בתים נוספים המיועדים להריסה ועל מאות בני הנוער שעוד שוהים בבתים אלו וצפויים עימותים בגבעה שכן התושבים הודיעו שלא יתפנו מרצון מהגבעה.

אחד התושבים מסר לסרוגים כי "אמנם במהלך החודשים האחרונים התנהל משא ומתן עם המדינה על מנת לאפשר הישארות של התושבים בגבעה אך החלטנו לצאת ולהיאבק על ארץ ישראל מרגע שהבנו שהמדינה מסרבת לאפשר ליהודים להמשיך לגור בתפוח מערב".

בתוך כך, יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון קורא לעצור את האבסורד: "אני קורא לשרי הממשלה לעצור את הפינוי, אין לכך שום סיבה. רוב המבנים הועברו מחוץ לאזור אליו נוגעת פסיקת הבג"ץ ועל כן אין עניין לקיים "פינוי בהתנדבות". המשפחות, חלקן משפחות מרובות ילדים, הזקוקות לבית, סבלו מספיק בשנה האחרונה, בשל המהלך הקשה של: "לקראת פינוי".

"לא ייתכן", המשיך דגן, "שממשלה הקוראת לעצמה ממשלה לאומית, תתן יד להמשך רדיפת המשפחות, שכבר השקיעו והעבירו את המבנים מראש. ישנם עשרות אלפי מבנים ערבים בלתי חוקיים במרחב, אשר לא מפונים, בשל "מחסור בכח אדם". אני קורא לשרי הממשלה לדרוש, לכל הפחות להניח למבנים שנעקרו".

עוד מוסיף דגן: "עצוב לראות שגם כאשר יושבת ממשלה לאומית בירושלים, ממשיכים פינויים בלתי מוסריים. צריך לעצור אחת ולתמיד את הפגיעה החמורה בזכויות האדם של המתיישבים ביהודה ושומרון".

בתוך כך כתגובה לבג"ץ, הוחלט להכשיר את אדמות המדינה על הגבעה, ולקדם היתרי בנייה למקום, דבר שיאפשר לשלש את הישוב כפר תפוח. על כך אמר דגן: "זו נחמה, ואני שמח שהצלחנו להמתיק את הגלולה והעתירה תביא בסופו של יום להגדלת ההתיישבות אולם מוכרחים לומר: הפינוי הזה העקירה של משפחות מבתיהם לאחר שנים של מגורים במקום, אסור שתהפוך למראה שכיח במדינת ישראל, אסור שייקהו חושינו אל מול הכאב הגדול והמעשים הבלתי הגיוניים הללו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו