הרב אמנון בזק: "אינני יודע מי הטעה את הרב שפירא" - סרוגים

הרב אמנון בזק: "אינני יודע מי הטעה את הרב שפירא"

הרב אמנון בזק, מרבני 'הר עציון', התייחס לדברים שאמר הרב יהושע שפירא בראיון לעיתון 'בשבע' ואמר כי הטעו אותו בנוגע לדברים שאמר על הרב אהרון ליכטנשטיין

הרב אמנון בזק: "אינני יודע מי הטעה את הרב שפירא"
  (צילום מסך מתוך פייסבוק)

הרב אמנון בזק, מרבני 'הר עציון', התייחס לדברים שאמר הרב יהושע שפירא בראיון לעיתון 'בשבע' ואמר כי הטעו אותו בנוגע לדברים שאמר על הרב אהרון ליכטנשטיין.

בעמוד הפייסבוק שלו התייחס הרב בזק למשפט שאמר הרב שפירא לפיו "הרב ליכטנשטיין נמנע מלהגיע לחתונה שבה אישה אמרה דברי תורה בחופה", וכתב: "אינני יודע מי הטעה את הרב במידע, אך עובדתית לא רק שהרב ליכטנשטיין לא נמנע מלהגיע לחתונה כזו, אלא שגם בחתונות שהוא עצמו סידר קידושין נשים אמרו דברי תורה בחופה". עוד סיפר הרב בזק כי "גם בתו, הרבנית אסתי רוזנברג, הנושאת דברים בחופות של רבות מתלמידותיה, זכתה לעשות כך גם כשאביה סידר קידושין".

לאחר מכן התייחס הרב בזק לגישתם של המראיינים וכתב: "באופן כללי יותר, מצער לקרוא את סגנון המראיינים, הנוקטים בגישה השוללת למעשה עמדות תורניות אחרות השונות מאלו של המרואיין".

הרב בזק מציין כי "כבר מתחילת הראיון הם מציינים שהרב שפירא 'נותר בין הרבנים המובילים הבודדים בציונות הדתית שלא מכירים את המושג 'פוליטיקלי קורקט'. הוא נכון לענות כמעט על כל נושא, וכשיש צורך – גם בחריפות הראויה מבחינתו", ובכך הם למעשה מכתימים את יתר רבני הציונות הדתית כאילו התבטאויותיהם נובעות מפחד ה'פוליטיקלי קורקט'".

"ובכן", ממשיך הרב בזק, "רבנים רבים פשוט חושבים אחרת מהרב שפירא בנושאים שונים, כגון מעמד האישה, גיור, כשרות ועוד, וגם בנושאים שהם בדעה אחת איתו, הם סוברים שיש צורך לנסח דברים בצורה שתהיה לתועלת ולא סתם תעורר ריב ומדנים. קביעת חז"ל "מצוה על אדם שלא לומר דבר שאינו נשמע", ותמיהתם "אם יש בדור הזה יודע היאך מוכיחים", הציבו רף חשוב של זהירות הרבה לפני שנולד המושג 'פוליטיקלי קורקט'.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
מזמן, אני בזהירות בודק אמירות של הרב שפירא...
מה שנכון נכון | 17-06-2018 10:21
ץ
דברי הרב שפירא צריכים בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה
וחוזר ובודק ובודק וב | 17-06-2018 11:07
ושוב בדיקה.
2
לך לארה"ב
סמרטוט | 17-06-2018 10:49
תרגיש שמה בבית עם כל המתבוללים. מגולח ומחוייך ומאיר פנים של כפירה
לגברת יוכי חמאה מרגרינה
המיואש | 18-06-2018 15:29
את יודעת בכלל מה זה ערסים? המגיב לעיל ניראה לך ערס? אולי כדאי באמת שניזרוק אותך לשכונה עם ערסים שישטפו לך קצת את הנימים של המוח באקונומיקה
לא ידעתי שיש במגזר כל כך הרבה ערסים קללנים
יוכי | 18-06-2018 1:42
מטנף פיו ירחצנו באקונומיקה
3
בעזרת השם יתברך נעשה כולנו תשובה
ישעיהו | 17-06-2018 15:37
עוד כמה חודשים ימלאו 100 שנה לסיומה של מלחמת העולם הראשונה. כן, אותה מלחמה שהרב קוק זיהה עם מלחמת גוג ומגוג שאחריה יבוא המשיח. כל תורתו מבוססת על ההנחה הזאת. האם אחרי 100 שנה, לא הגיע הזמן להכיר בטעותו של הרב קוק, לסור מדרכו המשיחית ולחזור בתשובה או לפחות לערכים אנושיים בסיסיים?
4
ישיבת א-גוש - תמיד מתקרנפים בפני החילונים
אין זקן-תמיד קונצים | 17-06-2018 21:59
בסד תמיד בקורת על הקרובים-הישיבות התורניות, מרחקים את הקרובים ומקרבים את הרחוקים. -כלומר את החילונים. מצטופפים באלון שבות (יעני עם ישראל) במקום לבוא אל העם שבשדות מצאו לעצמם וילה ומצודה ומתבצרים בה. הם ובניהם ובני בניהם- מומחים במציאת פגם בישיבות התורניות, ותמיד מוצאים זכות אצל האחרים. מצדיקים רשע ומרשיעים צדיק. השם ירחם עלינו.
5
תבקש זאת גם מהקב"ה
המיואש | 17-06-2018 23:30
שלא יעורר ריב ומדנים מה זה להגיד תועבה על משכב זכור זה לא ככ מנוסח לתועלת ... תאמין לי שגם כשהרב יהושיע שפירא מגיב בחריפות הוא מנוסח יופי לתועלת הרבה יותר ממך ומכל החנפנים האחרים