פסיקה יחודית של הרב דוד סתיו ובנו - סרוגים

פסיקה יחודית של הרב דוד סתיו ובנו

על פי פסק הלכה חדש של הרבנים סתיו, כשיש במשפחה חולה סיעודית הזקוקה לעובדת זרה, יכול בן המשפחה לשהות עם החולה ועם העובדת ולפתור את בעיית איסור הייחוד באמצעות מצלמות אבטחה או באמצעות אדם שלישי שלו מפתחות הבית

author-image
פסיקה יחודית של הרב דוד סתיו ובנו
  (צילום: פלאש90)

פסיקה יחודית של הרב דוד סתיו רבה העיר שוהם, ובנו הרב אברהם סתיו.

על פי פסק הלכה חדש של השניים, כשיש במשפחה חולה סיעודית הזקוקה לעובדת זרה, יכול בן המשפחה לשהות עם החולה ועם העובדת ולפתור את בעיית איסור הייחוד באמצעות מצלמות אבטחה המצלמות את הנעשה בבית או באמצעות אדם שלישי שלו מפתחות הבית ויכול להיכנס בכל עת.

במאמר שרואה אור בכרך החדש (ל"ח) של השנתון 'תחומין' מבית מכון 'צומת' מפרסמים הרב דוד סתיו ובנו הרב אברהם מאמר המקיף את איסורי יחוד עם עובדים ועובדות זרים הסועדים חולים ועל כן מתגוררים כיום בבתים רבים.

במאמר מתייחסים הרבנים סתיו לשני מקרים, כאשר האחד הוא מקרה שבו לגבר יש עובדת זרה ומקרה שבו בן משפחה סועד קרוב שיש לו עובדת זרה. לדבריהם, זקן שמצב בריאותו רעוע, ואין סיכוי שיגיע לידי עבירה או חולה שאינו יכול לקיים יחסים בשל מגבלות פיזיות לא אסורים בייחוד עם עובדת זרה (גויה).

עוד נקבע במאמר כי בדוחק גדול יש מקום להתיר יחוד עם עובדת זרה גם לזקן שמצב בריאותו פחות בעייתי תוך הסתמכות על כך שמדובר במקום חולי ושהמטפלת תחשוש לאבד את מקום עבודתה, אך רצוי מאוד שיהיה במקום אדם נוסף שיהיה כעין 'שומר' ואפילו אם יהיה חולה או משותק, כל עוד הוא מודע ברמה מסוימת למתרחש.

במקרה שבו בן משפחה סועד קרוב שיש לו עובדת זרה, קובעים הרבנים סתיו כי זו זכות גדולה לגמול חסד עם הורים מבוגרים בכל דרך, ואין להימנע מכך בשל איסור ייחוד. וכאשר לא נמצא פתרון הלכתי, יש לעשות שאלת חכם ולמצוא יחד אתו את המענה המתאים.

הם מציעים כפתרונות אפשריים, שימוש במצלמות אבטחה שמצלמות את הדירה בכל עת או מתן מפתח לאדם שלישי שיכול להכנס לדירה בכל עת. במקרה שפתרונות אלו אינם זמינים, ניתן להקל ולשהות בבית האם, תוך הקפדה על כך שהאיש והעובדת יימצאו כל העת בחדרים נפרדים, וכשהדבר אפשרי האיש ינעל או יחסום את החדר שבו הוא שוהה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
כך נוהגים לפסוק. מה חדש ?
טוב להודות. | 14-06-2018 10:33
סב
איסור יחוד עובדת זרה עם קשיש סיעודי.
בן אור | 14-06-2018 11:21
היכן בדיוק ראית שכך נהוג לפסוק ומי הם הפוסקים שאתה מסתמך עליהם?
2
מכונת היח"צ של סתיו ממשיכה לעבוד!
דידי | 14-06-2018 11:23
.
3
איסור יחוד עם עובדת זרה
בן אור | 14-06-2018 11:53
אני תמהה האם עפי נימוקים אלה בלבד יכולים להתיר איסור יחוד? ולהיכן הלכו הרהורי עבירה הקשים יותר מעבירה עצמה.או שמא גם נסתמאו עיניו או מדובר באשה חסודה וצנועה הלבושה מכף רגל ועד ראש.ומה יעזרו אותם מצלמות,האם הם בוחנים לב וכליות וימנעו ממנו הרהורים ומחשבות..
הרהורים אכן בעיה, אך לא בגדרי הלכות יחוד.....
מה שנכון נכון | 14-06-2018 13:20
לח
4
פסק הלכה שולי שניתן לקבל אצל כל רב בישראל
שי | 14-06-2018 12:05
מצטער, לא רואה סיבה להקדשת אייטם לשני גאוני הדור הנל.
5
הכל מותר... למרות שגדולי ישראל כבר פסקו
... | 14-06-2018 14:03
מפורשות שאין במצלמות בכדי להתיר איסור ייחוד. למה שהפוסקנונים האלה לא יתירו?
יש מתירים ויש אוסרים. למה כתבת כל ????
???????????????????? | 14-06-2018 14:22
???
6
נכון מצלמות בכל הבית ודאי עוזרות לאיסור יחוד
יפה יוסף | 14-06-2018 14:17
ומותר לגבר לשהות בבית עם עובדת זרה.לפי הכתבה מדובר באנשים יראי שמיים אז ודאי שמותר.
7
הייתר מיוד
הרב פיוטקו | 15-06-2018 0:25
כאשר מצלמת אח גדול מצלמת עובדת זרה כל העת יש הייתר מיוחד מאת הרב לבדוק במויניטור כל פעולה של העובדת ולשפשף המלפפוין עד לביאת משיח