ליברמן מונע מקצינים להופיע בפני ועדת חוץ ובטחון

ליברמן מונע מקצינים להופיע בפני ועדת חוץ ובטחון

שר הביטחון אביגדור ליברמן מונע מקצינים להופיע בפני ועדת חוץ ובטחון. כבר ארבעה חודשים שהוא מטיל וטו על התייצבותם. גם יו"ר הכנסת לא הצליח לפתור את המשבר

author-image
ליברמן מונע מקצינים להופיע בדיונים של הכנסת
  (צילום: פלאש90)

בעת האחרונה מתנהל עימות וחריף וחריג שבמהלכו מחרימה מערכת הביטחון דיונים סודיים בכנסת המתריעים על סיכון ביטחוני משמעותי – כך מדווח הערב (ד') הפרשן הפוליטי של חברת החדשות, עמית סגל.

מזה ארבעה חודשים שחברי הכנסת עפר שלח ועמר ברלב (המחנה הציוני), העומדים בראש שתי ועדות משנה חשאיות של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, מודאגים מאוד ממה שמוגדר "נושא בטחוני רגיש הנוגע למוכנות צה"ל למלחמה הבאה בחזית הצפונית".

ליברמן מונע מהקצינים להגיע

שתי הוועדות שלהם מנסות בחודשים האחרונים לזמן קצין בכיר וגורמים נוספים לדיון שנועד לנושא. הם רואים את הנושא בדאגה, אבל להפתעתם – אחרי חודשים של מגעים ובהנחיית שר הביטחון הצבא מודיע שלא יתייצב לדיון. ההסבר של ליברמן: הנושא עדיין בגיבוש.

שלח וברלב רואים זאת כהצעה לכנסת לדון בתקציב המדינה אחרי שהוא אושר, והם פועלים. ברלב שלח מכתב ליור הכנסת:"אני מבקש להביא לידיעתכם אירוע חריג שעניינו אי התייצבות צה"ל לדיון שעסק בסוגיה ספציפית הנוגעת לגזרה הצפונית ולא תפורט מפאת סודיות הנושא. למרות פניות חוזרות ונשנות שר הביטחון מסר כי מבחינתו הדיונים לא יתקיימו. אני רואה התנהלות זו בחומרה שכן היא פוגעת קשות ביכולת הפיקוח של הכנסת על הממשלה".

הדלפה מתוך קודש הקודשים

בעקבות המכתב הזה התקיימה פגישה בין יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, יו"ר ועדת חוץ וביטחון אבי דיכטר ושר הביטחון ליברמן – אך זו לא הסתיימה בבשורה.

משר הביטחון נמסר בתגובה: ליברמן פועל על פי הנהלים הקיימים מאז ומעולם. ההדלפה שיוצאת מהמקום שאמור להיות קודש הקודשים של שומרי הסוד היא עוד סיבה לזהירות ששר הביטחון מחויב לנקוט.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו