בעקבות ההסכם עם יוון: מקדוניה תשנה את שמה - סרוגים

בעקבות ההסכם עם יוון: מקדוניה תשנה את שמה

לאחר משא ומתן ארוך ומתיש, הגיעו יוון ומקדוניה להסכם לפיו שמה של מקדוניה ישונה ומעתה היא תיקרא 'הרפובליקה הצפונית של מקדוניה'

author-image
בעקבות ההסכם עם יוון: מקדוניה תשנה את שמה
  (צילום: שאטרסטוק)

לאחר משא ומתן ארוך ומתיש, אמש (שלישי) הגיעו יוון ומקדוניה להסכם לפיו שמה של מקדוניה ישונה ומעתה היא תיקרא 'הרפובליקה הצפונית של מקדוניה'.

יל פי הדיווח ב'מעריב', ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס וראש ממשלת מקדוניה זוראן זאב חתמו על הסכם הפשרה, שסיים את המחלוקת בבלקן סביב סוגיית שמה של מקדוניה. נציין כש שמה של מקדוניה העלה חשש בקרב היוונים כי לשכנה מצפון שאיפות טריטוריאליות הנובעות מכך שבשטחה של יוון נמצא מחוז עם שם זהה.

ראש ממשלת יוון ציפראס אמר כי מדובר ב"הסכם טוב" והסביר כי השינוי יהיה הן ברמה המקומית והן ברמה הבינלאומית, ושהפרלמנט בבירה סקופיה יאלץ לשנות את החוקה של המדינה לאור הסכם הפשרה שנחתם.

ראש ממשלת מקדוניה, זוראן זאב, אמר במסיבת העיתונאים כי באמצעות שינוי השם השפה המקדונית תוכר על ידי האו"ם ותושביה יוכרו כאזרחי הרפובליקה של צפון מקדוניה, ושמדובר בהסכם היסטורי שיסלול את דרכה של מקדוניה לאיחוד האירופי ולנאט"ו ושממנו "אין דרך חזרה"

התנגדותה של יוון, שמנעה ממקדוניה להצטרף לאיחוד האירופי ולנאט"ו מאז 1991, בה הוכרה כמדינה עצמאית, תוסר עכשיו ומקדוניה תוכל להצטרף לשני הארגונים הבינלאומיים, כאמור.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו