דרום אפריקה: חבר מועצה הביע תמיכה בישראל- והושעה

דרום אפריקה: חבר מועצה הביע תמיכה בישראל- והושעה

ראש עיריית יוהנסבורג השעה את שותפו למפלגה מתפקידו במועצת העיר, מכיוון שהוא הביע תמיכה בישראל. בהודעתו חבר המועצה אמר כי "בירתה של דרום אפריקה היא ידידתה של ישראל"

author-image
דרום אפריקה: חבר מועצה הושעה על תמיכה בישראל
  ראש עיריית יוהנסבורג הרמן משאבה (צילום: עמוד הטוויטר של רשת News24)

השעייה על תמיכה: הרמן משאבה, ראש עיריית יוהנסבורג שבדרום אפריקה, החליט היום (שלישי) להשעות את חבר המועצה מאפו פאלטסה מתפקידו כמחזיק תיק הבריאות במדינה. הסיבה: פלאטסה הביע בפומבי תמיכה בישראל.

פלאטסה, החבר במפלגה הדמוקרטית שבו גם ראש העירייה נמצא, אמר באירוע של הקהילה היהודית בדרום אפריקה כי "אני מגדיר את עצמי כחבר של ישראל, ומעיד כי בירתה של דרום אפריקה היא ידידתה של ישראל". בהמשך אמר לחברי הקהילה כי "אנחנו מעריכים אתכם, ואנחנו חוגגים את קיומכם". על הדברים הללו חבר המועצה הושעה מתפקידו.

ראש העיר אמר בישיבת המועצה היום כי פאלטסה יושעה "עד להשלמת חקירה שתבחן את הנסיבות שבהם בדברים הללו נאמרו". בדבריו גם טען כי דבריו של חבר המועצה אינם משקפים את עמדות המועצה ביוהנסבורג.

"דרום אפריקה תומכת בפתרון של שתי מדינות לישראל ולפלסטינים, כפי שהאו"ם החליט בשנת 1948, ואינה תומכת באף אחד מהצדדים באופן רשמי" אמר משאבה. "נושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא מורכב מאד, ומחייב גישה זהירה. הדברים של חבר המועצה לא שיקפו באופן ראוי את המורכבות והרגישות של הנושא, ורק הובילו ליצירת בלבול".

האירוע הנוכחי מגיע בעקבות מתיחות נרחבת שנרשמה בין ישראל ודרום אפריקה בחודשים האחרונים. לפני כחודש ממשלת דרום אפריקה הודיעה כי היא מחזירה את השגריר סיסה נגומבאנה מישראל להתייעצות בפרטוריה לאחר שגינתה בחריפות את "ההתקפה הקטלנית של ישראל ברצועת עזה", כהגדרתה.

"ממשלת דרום אפריקה מגנה בכל תוקף את מעשי האלימות שבוצעו על ידי צה"ל לאורך הגבול עם עזה. הקורבנות לקחו חלק במחאה שלווה נגד הפתיחה הפרובוקטיבית של שגרירות ארה"ב בירושלים" אמרה השגרירה לפני שהוחזרה. "דרום אפריקה אמרה שישראל חייבת לסגת מרצועת עזה ולשים סוף לאלימות ולפלישות ההרסניות לתוך השטחים הפלסטינים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
עבד כי ימלוך. בני...
| 12-06-2018 18:00
עבד כי ימלוך. בני חם צריכים להיות עבדי עבדים כפי שאמרה התורה