הזוי: עיירה בצרפת נתנה לרחוב שם אנטישמי - סרוגים

הזוי: עיירה בצרפת נתנה לרחוב שם אנטישמי

בעיר בז'ון שבצרפת החליטו לקרוא לרחוב על שם יום הנכבה הפלסטיני. ראש העיירה חנך את הרחוב בטקס מיוחד שבו כינה את דוד בן גוריון "פושע מלחמה". הקהילה היהודית זועמת: "זו הצדקה לאנטישמיות"

הזוי: עיירה בצרפת נתנה לרחוב שם אנטישמי
  ראש עיריית בז'ון בחנוכת "רחוב הנכבה" (צילום: עמוד הטוויטר של רשת HK)

רחוב האנטישמיות: מועצת העירייה בעיר הצרפתית בז'ון החליטה לקרוא לרחוב חדש על שם יום הנכבה הפלסטיני, החל מדי שנה ב-15 במאי ומציין את הקמת מדינת ישראל.

טקס החנוכה של "רחוב הנכבה" נערך אתמול (שני), כשראש העיר דומיניק לה-ספאר חשף את השלט עם שם הרחוב כשהוא מחזיק בידיו דגל פלסטיני. מתחת לשם הרחוב נכלל כיתוב בצרפתית ובערבית: "לזכר גירוש התושבים הפלסטינים והרס בתיהם בשנת 1948, שנעשה במהלך היווצרותה של מדינת ישראל".

ראש העיר נשא בטקס החנוכה נאום, בו הסביר כי ההחלטה על שם הרחוב "נועדה לגנות את הטבח הזוועתי שבוצע על ידי כוחות הצבא הישראלי ברצועת עזה". לדבריו, "בהענקת השם הזה לרחוב אנו מביעים את תמיכתנו בחברינו הפלסטינים ובזכות השיבה שלהם".

בדבריו לה-ספאר הביע אנטישמיות מובהקת כשגינה את מנהיגי ישראל לדורותיהם. "דוד בן גוריון, ראש הממשלה הראשון של ישראל, הוא פושע מלחמה" אמר במהלך נאומו. "הוא גירש 800 אלף פלסטינים מבתיהם, והרס 532 כפרים פלסטיניים- למען יצירתה של המדינה הישראלית".

כצפוי, בקהילה היהודית בצרפת זעמו על ההחלטה של העיר, הנמצאת במרחק של כ-13 ק"מ מפריז. לדבריו של "ההצהרה והשם השערורייתי של הרחוב היא הצהרת שווא, שלא מתבססת על המציאות" אמר נשיא ארגון הגג של קהילת יהודי צרפת, פרנסיס כאליפת. "מדובר בהחלטה מסוכנת וחסרת אחריות באופן מפתיע. זו הצדקה לאנטישמיות והפעלת אלימות נגד יהודים, שקיבלה הסבר היסטורי שקרי מעיריית בז'ון"

דובר משרד החוץ הישראלי, עמנואל נחשון, הביע גם כן זעזוע מהאירוע. "עיריית בז'ון, ליד פריז, במעשה מבחיל, מעודדת טרור פלסטיני ומציבה את עצמה נגד השלום" אמר. "זאת לא הפעם הראשונה, האדרת רוצחים פלסטינים היא כנראה התחביב שלה. בושה וחרפה, ומעשה מכוער".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
איך זה אנטישמי?
איש חושב | 12-06-2018 17:35
יש ויכוח פוליטי . חלק תומכים בצד הישראלי חלק תומכים בצד הפלסטיני. איך דעה פוליטית שונה זה אנטישמיות. דיי נמאס מהטיפשים שרצים לנפנף בכל תפיסה שלא מצדדת בנו כאנטישמיות. עצוב שגם אצלנו הופכים דומים לפלסטינים. נספר את השקר הרבה פעמים זה יהפוך לאמת.
2
למה זה אנטישמי?
איש אחד | 12-06-2018 18:30
אין מספיק פשעים אנטישמיים שצריך להדביק את המילה הזו לכל דבר?! זה אנטי ישראלי, אנטי ציוני וגם סתם אנטי... שימוש לרעה במונח אנטישמיות יגרור התעלמות ממנו כשבאמת יהיה בו צורך!
3
שום דבר לא חדש אצל הצרפתים
נעמה | 12-06-2018 20:48
לשני המגיבים, אני בטוחה שמעולם לא חייתם בצרפת ואני בספק גדול אם אתם מבינים דבר או חצי דבר לגבי הצרפתים, עבורי הם היו ונשארו אנטישמים, העובדה שהם טיפשים והיפוקריטים זה כבר סיפור אחר. אני מתפללת ומקווה שכל היהודים יעזבו את צרפת בזמן הקרוב ובאמת הנשיא הבא שלהם יהיה מוסלמי כמו שהמודל ים שחיים שם כבר מספר שנים מבטיחים שיקרה ואז לצרפתים כבר יהיה מאוחר מדיי להבין משהו מהחיים שלהם ועוד תראו אותם מתרפסים ומתחננים בפני היהודים הצרפתים לחזור ולהציל אותם.
4
מה אנטישמי בשם "נכבה"?
רועי | 13-06-2018 0:35
אינני מבין את שיקולי העריכה באתר. האם גם 'אחמד' הוא שם אנטישמי? יש לכם איזו החלטה מערכתית בנושא? נדמה לי שעליכם ללבן את הסוגיה. כן, לשבת על קפה ובסקוויטים ולעשות חושבים.
5
קריאת רחוב על שם הנכבה
יעקב | 27-06-2018 4:42
הם שונאים יהודים