משרד הכלכלה בבשורה אדירה לנהגים - סרוגים

משרד הכלכלה בבשורה אדירה לנהגים

ועדת הכלכלה של הכנסת הודיעה היום כי החליטה לבטל את החובה להחזיק רישיון נהיגה ורישיונות רכב בעת נהיגה. ההחלטה תיכנס לתוקף בימים הקרובים

משרד הכלכלה בבשורה אדירה לנהגים
  (צילום: שאטרסטוק)

ועדת הכלכלה של הכנסת הודיעה היום (שלישי) כי החליטה לבטל את החובה להחזיק רישיון נהיגה ורישיונות רכב בעת נהיגה. ההחלטה תיכנס לתוקף בימים הקרובים. ראוי לציין כי הדרישה לנשיאת תעודת ביטוח חובה של הרכב נותרת בעינה.

כיום, עומד הקנס על אי-החזקת רישיונות ברכב על 100 שקל. עם כניסת התקנות לתוקף יוכלו נהגים להחזיק ברשותם אחד מאמצעי הזיהוי הבאים: תעודת זהות, דרכון ישראלי או רישיון הנהיגה. בדיקת תוקף הרישיונות תתבצע באמצעות מסופי ניידות המשטרה, המחוברים לנתוני משרד התחבורה.

נתון חשוב הוא שהתקנה מבטלת את הצורך להחזיק רישיון נהיגה ורישיון רכב בכלי רכב פרטיים, בכלי רכב מסחרי עד 3.5 טון ובכלי רכב דו-גלגליים. במשרד התחבורה ציינו שתוך שנה תהיה התקנה תקפה גם עבור כלי רכב מסחריים מעל ל-3.5 טון.

שר התחבורה התייחס לביטול התקנה ואמר כי "ביטול החובה להחזיק רישיונות נהיגה ורכב בעת הנהיגה, יחסוך מהנהגים גם את הצורך בהנפקת כפל רישיונות נהיגה ורכב, ויסייע למשטרה במלאכת הזיהוי והאכיפה של הנהגים בכבישים".

לדבריו מדובר בצעד ראשון משורה של שיפורים שמבצע משרדו בשירותי הרישוי, בהם הארכת תוקף רישיונות הנהיגה עד גיל 70, שתאפשר חיסכון של מאות שקלים באגרת הרישוי, צמצום ביורוקרטיה וקיצור זמני ההמתנה במשרדי הרישוי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו