הכי מגיע: מיזם קולולם זכה בפרס לאחדות ישראל - סרוגים

הכי מגיע: מיזם קולולם זכה בפרס לאחדות ישראל

לאחר שאיחדו אלפי ישראלים לשיר יחד, מיזם קולולם זכה אמש בפרס ירושלים לאחדות ישראל, לזכר שלושת הנערים אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל ז''ל. "לא מדברים על אחדות, פשוט חיים אותה" מסר נשיא המדינה שאירח את הטקס

author-image
הכי מגיע: מיזם קולולם זכה בפרס לאחדות ישראל
  ( צילום: מארק ניימן / לע"מ)

זו השנה הרביעית ברציפות, בה מתקיים פרס ירושלים לאחדות ישראל- לזכר שלושת הנערים אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל ז"ל. אמש התקיים בבית הנשיא טקס חגיגי להענקת הפרסים לשנת 2018, לשלל ארגונים ויחידים אשר תורמים לאחדותו של העם בישראל.

"חלומכם היה שנדע להתאחד לא רק בעתות צער, חרום ומשבר. שגם השגרה תביא אותנו יחד" אמר נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין למשפחות שלושת הנערים ולזוכים והוסיף "לא מדברים על אחדות, פשוט חיים אותה. המפגש אתכם, זוכי הפרס, הוא המענה הטוב ביותר לציניות, לחוסר האמון שלנו באחדות. כוחו של פרס ירושלים לאחדות ישראל טמון בכם, הזוכים, העושים אחדות ומייצרים אחדות וחיבורים כל השנה ואני מביט בהתפעלות בעשייה שלכם".

( צילום: מארק ניימן / לע"מ)

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל שיזמה יחד עם עמותת גשר את יום האחדות, העניקה את פרס ירושלים למיזם השירה החברתית 'קולולם', שהצליח במהלך השנה האחרונה לאחד אלפי ישראלים לשיר יחד.

השרה גמליאל מסרה: "השבוע הבנתי עד עומק ליבי את ערכה של אחדות, ואיזו זכות זו להיות חלק מהחברה המיוחדת שבנינו כאן יחד. חברה היודעת להתגייס ברגעים קשים, לאומיים ופרטיים, כאיש אחד ובלב אחד.

כמי שקמה הבוקר משבעה, אני מבינה שביום הזה, יום האחדות, אין מקום נכון יותר להיות בו מאשר כאן, בטקס המרכזי לציון יום האחדות. יום האחדות הוא הזדמנות פז להגביר מאמץ לחיזוק המשותף והמאחד בינינו. הזוכים בפרס ירושלים לאחדות , מוכיחים שהשאיפה לאחדות היא לא רק מילים גבוהות, אלא גם מעשים יום יומיים, שגרתיים, החודרים ללב, שוברים מחיצות ומאחדים את עם ישראל."

בנוסף למיזם קולולם זכה בקטגוריית 'ארצי' גם מרכז TEC לחינוך ולשונות תרבותית, על פעילותם החינוכית והחדשנית ועל תרומתם הסגולית לשיח מכבד, מאחה ומאחד בקרב אנשי חינוך והדור הצעיר. במהלך הטקס בירכו ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, ונציג משפחות הנרצחים אבי פרנקל.

הפרס בקטגוריית 'מקומי' הוענק ל'רצים ללא גבולות' ולפדרציה היהודית 'בוקה ראטון', פלורידה.  כמו כן, הוענק השנה פרס מיוחד לרגל שנת ה-70 על מפעל חיים ל'תגלית'.

( צילום: מארק ניימן / לע"מ)

"זו שעת רצון"

אבי פרנקל, אביו של נפתלי ז"ל אמר על זוכי הפרסים השנה: "אם פגשת את הנוער של תגלית, את החיבורים של בוקה, שרת עם הקולולם, הזעת עם רצי ירושלים, או צפית במפגש סוף שנה של תלמידי טק, חשת בבירור:זו שעת רצון. הלב נפתח, הראש יודע, ויחד הם פתוחים לחיבורים אמיתיים.

עוד הוסיף "יצירת הקשר בין כל צעיר יהודי בעולם למדינת ישראל, איחוי הרקמה העדינה והמגוונת של קהילה יהודית בתפוצות, שימוש במפתחות המופלאים של מוסיקה הנוגעת בעומקים ופותחת את הלב, ספורט הממצה את היכולות ומקרב את הרוח, וטכנולוגיה, שמודדת את הדרך בין גמנסיה, ישיבה ועיר ערבית בְּנָנוֹ-שְׁנִיּוֹת, כל אחד מאלו נראה כמו הברקה פשוטה וכמעט טבעית, אך בפועל כולנו יודעים כמה מסירות ועבודה קשה נדרשים כדי להפוך אותם למציאות".

( צילום: מארק ניימן / לע"מ)

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו