הרשות הפלסטינית טוענת: איראן אחראית לעימותים ברצועה

הרשות הפלסטינית טוענת: איראן אחראית לעימותים ברצועה

השגריר הפלסטיני בפריז אמר לבכיר צרפתי כי איראן היא העומדת מאחורי הפגנות "צעדת השיבה". לטענתו טהרן מממנת ומעודדת את העימותים: "לרשות אין ברירה אלא לתמוך בהפגנות מכיוון שרבים מהמשתתפים במצוקה כלכלית"

author-image
הפלסטינים טוענים: איראן אחראית לעימותים ברצועה
  איראן אחראית? העימותים ברצועת עזה (צילום: עבד ראחים חאטיב\פלאש 90)

הרשות הפלסטינית הודיעה לממשלת צרפת כי איראן היא האחראית לקיום הפגנות "צעדת השיבה" של חמאס בגבול הרצועה- כך נחשף הערב (שלישי) בחדשות עשר.

על פי הדיווחים, שגריר הרשות הפלסטינית בפריז סלמן אל-הרפי נפגש לפני כשבועיים עם בכיר צרפתי, ואמר לו כי "איראן מממנת ודוחפת באופן מלא את ההפגנות בעזה. לרשות אין ברירה אלא לתמוך, כיוון שרבים מהמשתתפים מפגינים בגלל המצוקה הכלכלית. אנחנו מגנים את התגובה הישראלית, כי המפגינים פועלים ללא אלימות".

למרות העדכון מהרשות, צרפת הייתה אחת המדינות הבולטות שהובילו את הגינויים נגד ישראל, ואף הצביעה בעד ההחלטה הכוויתית במועצת הביטחון של האו"ם שקראה להצבת פיקוח בינלאומי ברצועה. היועץ לביטחון לאומי של מקרון, פיליפ אטיין, זכה לביקורות רבות במהלך ביקורו בישראל בשבוע שעבר בעקבות הגינויים הנרחבים מצד צרפת.

במקביל, בחמאס עדיין לוקחים אחריות להפגנות ומאיימים בהגברת האלימות ברצועה. "המחאה על הגדר תתעצם במידה ולא תהיה הקלה על הסגר המוטל על רצועת עזה" טען בכיר חמאס מחמוד א-זהאר בראיון לרשת Sky News. "ההפגנות המתוכננות ביום שישי צפויות להיות עוצמתיות ו'מדממות' יותר, לאחר חודש הרמדאן".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שיילכו לבית אבות - לספר את זה לסבתא שלהם
אוראור | 06-06-2018 11:06
וגם אנחנו נלך לבית אבות - כי זה מעניין את סבתא ש ל נ ו !!!!!!!!!!!