נתניהו: "לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני" - סרוגים

נתניהו: "לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני"

ראש הממשלה הגיב להודעת איראן על העשרת האורניום, ואמר כי "איננו מופתעים, ולא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני". על תופעת האנטישמיות הגוברת במדינה: "שנאת היהודים תמיד מתפשטת לבעיה יותר גדולה, צריך להילחם בזה"

נתניהו: "לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני"
  "לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני". ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: יונתן סינדל\פלאש 90)

התגובה לאיום האיראני: לאחר ההודעה של הנהגת איראן על כוונתה להגביר את העשרת האורניום במדינה ולבנות תשתיות לצנטריפוגות במתקני הגרעין, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב (שלישי) להחלטה של הממשל בטהרן.

"שלשום הצהיר האייתוללה עלי חמינאי, שליט איראן, שהכוונה שלו היא להשמיד את מדינת ישראל" אמר נתניהו במהלך ביקורו בפריז. "אתמול הוא הסביר איך הוא יעשה את זה – עם העשרה בלתי מוגבלת של אורניום, כדי לייצר ארסנל של פצצות גרעין. אנחנו לא מופתעים, ואנחנו לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני".

נתניהו לקהילה היהודית: "צריך להילחם באנטישמיות"

מוקדם יותר היום נתניהו ורעייתו שרה נפגשו עם ראשי הקהילה היהודית בצרפת, זאת כחלק מביקורו של נתניהו בפריז. בפגישה מנהיגי הקהילה שוחחו עם נתניהו על תופעת האנטישמיות הגוברת באירופה בכלל ובצרפת בפרט. "ההתקפות האנטישמיות האלו הן דבר שיש לו יסודות עתיקים, אבל הביטויים של התופעה הזאת הם חדשים" טען נתניהו. "מול זה צריך דבר אחד- להילחם בזה".

ראש הממשלה בפגישה עם מנהיגי קהילת יהודי צרפת (צילום: חיים צח\לע"ם)

בדבריו נתניהו שיבח את נשיא צרפת עמנואל מקרון, עמו הוא צפוי להיפגש הערב. "הדבר העיקרי שצריך להבין זה שזה אף פעם לא נגמר ביהודים. שנאת היהודים תמיד מתפשטת לבעיה יותר גדולה, ולכן אפשר לגייס גם אחרים- גם מסיבה מוסרית וגם מסיבה של עתיד החברה. לכן צריך להילחם, להילחם ולהילחם" טען. "זוהי המדיניות בצרפת, לא רק של הממשלה הזאת ושל הנשיא הזה, אלא גם של נשיאים קודמים וממשלות קודמות- וזה דבר חשוב מאד. אני יודע שהדבר הזה יעלה גם היום בשיחותיי עם הנשיא מקרון".

ראש הממשלה הוסיף והבטיח כי ישראל עומדת לצידם של יהודי צרפת במלחמה נגד האנטישמיות והטרור במדינה. "ישראל פועלת נגד האיום של האיסלם הקיצוני,  המהווה איום על ישראל ועל כל העולם. אנחנו מונעים פיגועים איומים- כולל פה, בצרפת" אמר. "ישראל בלמה הרבה מאוד פיגועים באירופה ותמשיך לעשות זאת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בעזרת השם ישראל תעשה סוף לסאגה הזו.
יפה יוסף | 05-06-2018 16:55
כמה זמן יתנו לאייתולות לאיים על מדינת ישראל. העולם יותר מדי סבלני למרצחים רודנים. מה הפלא שהיטלר הצליח לעשות כרצונו באישור המדינות הנאורות.למשל צרפת הנאורה