מתייצב לצד המוסד; נתניהו: "המוסד איננו ארגון פשע" - סרוגים

מתייצב לצד המוסד; נתניהו: "המוסד איננו ארגון פשע"

סערת האזנות לבכירי מערכת הביטחון: ראש הממשלה תקף את ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו לאחר שהאשים אותו בנושא, ואמר: "המוסד איננו ארגון פשע, הוא ארגון מפואר וכולנו מצדיעים לו", הבהיר נתניהו

מתייצב לצד המוסד; נתניהו: "המוסד איננו ארגון פשע"
  (צילום: Amit Shabi/POOL)

ראש הממשלה תקף בפתח ישיבת הממשלה את ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו לאחר שהאשים אותו כי ביקש להאזין לבכירי מערכת הביטחון. "המוסד איננו ארגון פשע, הוא ארגון מפואר ושה מלאכת קודש במאבק נגד הטרור כנגד איומים אחרים על מדינת ישראל, וכולנו מצדיעים לו", הבהיר.

(צילום: וידאו: עומר מירון, לע"מ סאונד: בן פרץ, לע"מ)

נתניהו התייחס לנסיעתו המדינית מחר לאירופה, שם ייפגש עם שלושה מנהיגים מרכזיים: אנגלה מרקל, עמנואל מקרון ותרזה מיי. "אני אדון איתם על ההתפתחויות באזור, אבל הדגש יהיה על איראן, קודם כל, על המשך בלימת תוכנית הגרעין של איראן", הדגיש. "אני כמובן אחדד אמת שאינה משתנה: ישראל לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני".

הדבר השני אותו העלה נתניהו  הוא בלימת תוכניות ההתפשטות והתוקפנות של איראן ברחבי המזרח התיכון ובראש ובראשונה בסוריה, ואמר כי גם כאן "אעמוד על עיקרון יסודי: ישראל שומרת ותמשיך לשמור על חופש הפעולה שלה נגד ההתבססות הצבאית האיראנית בכל שטח שהוא בסוריה".

נתנהו סיפר כי הוא מדבר לאחרונה על הנושאים הללו עם נשיא רוסיה פוטין וגם עם מזכיר המדינה האמריקני פומפאו, ואמר כי  "אלו שיחות חשובות מאוד לביטחון ישראל".

כזכור, בראיון לאילנה דיין, הטיח ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, האשמות בנתניהו וטען כי הוא ביקש מראש השב"כ לשעבר, יורם כהן, לאפשר לו להאזין לפרדו ולגנץ, בקשה אשר סורבה על ידיו של כהן. פרדו אמר כי "אני לא רוצה להאמין שבמדינת ישראל שהיא מדינה דמוקרטית, ראש הממשלה יבקש מראש השב"כ לשים האזנה על הרמטכ"ל או עליי. אם הוא לא מאמין בנו, הוא יכול לגרום לנו לסיים את התפקיד תוך עשר דקות".

עוד הוסיף פרדו כי "לשים האזנה זה חוסר האמון הכי גדול שיכול להיות. אני מעולם לא ביקשתי לשים האזנה על מישהו מעובדי המוסד. מעולם. זה לא חלף אפילו בדעתי. בעיניי זה מחוץ לכללי המשחק".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה ל'עובדה' כי  "הטענה שראש הממשלה ביקש מראש השב"כ לבצע האזנות לרמטכ"ל ולראש המוסד מופרכת לחלוטין. זהו עיוות מוחלט של מאמצים מערכתיים שנעשים מעת לעת כדי לשמור על ביטחון מידע בנושאים רגישים בעלי חשיבות עליונה לביטחון ישראל. ההחלטה באילו אמצעים להשתמש ומול אילו גורמים, נתונה בידי הגורמים המוסמכים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו